• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SwatchXAp????

Tror du det blir en Swatch/AP

• Totala väljare
    121
hoppas det blir något som går att bära på handleden, då lär jag köpa en. Dock har jag tänkt köpa en moonswatch i några år och det har ju inte blivit något av det så vi får se haha.

Om det blir en hansväske-tamagochi blir det kanske en till sambon, då hade det dock varit bättre om den var kvarts.

Börjar dyka upp i butiker nu.
1000005835.png

1000005834.png

Bilagor

• 1000005834.png
    1000005834.png
    598.7 KB · Visningar: 1
Såg en bild där en kille redan börjat campa utanför en butik och frågan är om vi ens kommer få se den innan släppet den 16de 😂

Är Audemars Piguet verkligen ett märke som människor känner till. Att det blev sådan hype kring Moonswatch är ju för att Omega är mer känt, det är James Bonds klocka.
Men jag tror också på något som kan bäras på armen, runt halsen, som fickur eller på väskan.

Bilagor

• 0F57805E-214A-491D-883C-37CBC25BBE3A.png
    0F57805E-214A-491D-883C-37CBC25BBE3A.png
    625 KB · Visningar: 2
Detta blir spännande tycker jag. Tror inte AP har så mycket att hämta från denna collab. Däremot tycker jag det är kul med affordable och lite roligare och mer originella klockor. Kommer ju lägligt till sommaren också då någon sådan säkert kan komma till användning om man lyckas knipa någon. Överlag är jag dock lite halvkritisk till dessa typer av collabs, känns som man späder ut klockmarknaden lite, men vet inte. Känner mig tudelad…

Öka synligheten för pöbeln (läs: 99% av befolkningen) som aldrig hört talas om AP, men som känner till swatch?
Såklart. Skillnaden är att AP, till skillnad från Omega, inte trycker ut Royal Oaks på löpande band som pöbeln sen kan köpa när det fått upp ögonen. Dvs samarbetet går inte att "monitise" i egna kanaler - men vad vet jag, bara mina gissningar här!

Håller inte med. Tror Omega sänkt trösklarna för kidsen till finare ur dvs det som Swatch gjorde när märket startade som sedan gjorde att Omega faktiskt överlevde
Samtidigt är ju AP RO inte tillgängligt hos AD för 99,9% av alla spekulanter p g a bland mycket annat betydligt mindre tillverkade volymer än massproducerade Moonwatch. Ser inte riktigt att AP behöver boosta RO försäljning genom Swatch collab. Kanske är det 11.59 man hoppas få krängda genom att göra varumärket mer känt 😀

Min största undran är vart kan jag köpa den i Göteborg? Månklockan fick jag fjäska en polare att köpa i Texas…

Haha vad händer med wizzologin, AP ska plasta upp assåååå…

Skönt man fått uppleva gula tiden, 56k, PADI eventet osv

Samtidigt är ju AP RO inte tillgängligt hos AD för 99,9% av alla spekulanter p g a bland mycket annat betydligt mindre tillverkade volymer än massproducerade Moonwatch. Ser inte riktigt att AP behöver boosta RO försäljning genom Swatch collab. Kanske är det 11.59 man hoppas få krängda genom att göra varumärket mer känt 😀
Jag tror att mycket av det vi spekulerar om hur sånt här kommer påverka varumärken på kort och lång sikt är 99% killgissning, det är sjukt svårt att kvantifiera och facit kommer nog ändå inte förrän om 10-15 år.

Men i AP/RO fallet så kan man ju lite grand föreställa sig att man håller en relation till varumärket vid liv för det stora flertalet som (ännu?) inte har möjlighet att komma åt en Royal Oak genom att det finns en liten smakbitsprodukt som man faktiskt kan äga i väntan på att kunna komma åt "the real thing"? Lyxmodemärken kan ju erbjuda väskor, plånböcker, nyckelringar, scarves mm som gör att man upplever sig som kund och del i varumärket fast man inte (ännu?) kan köpa deras haute couture eller ens pret kollektion kläder. För dyra klockmärken är det ju lite svårare normalt sett.

Tillbaka
Topp