• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SwatchXAp????

Tror du det blir en Swatch/AP

• Totala väljare
    168
IMG_3001.jpeg
IMG_2999.jpeg
IMG_3002.jpeg

Det dödar charmen lite när en maskingjord klocka har finish som ser ut som den hantverkstillverkade.

Att de släpper den som ett fickur är ju mycket roligare än om det varit en rak rip-off av en vanlig royal oak tycker jag. Man köper inte en sådan varken för funktion eller för kvalitet som jag ser det utan för att man är scalper, man följer med alla strömmar eller för att man uppriktigt gillar detta.

IMG_2997.jpeg

Kul som nattklocka under resa kanske. Utöver det rätt meningslös. Hade varit bättre som kvarts, den har ju ändå inte centrumsekundvisare.

Håller med, Quartz hade ju varit mkt bättre med en simpel batterilucka. Ändå snygg nattlampa (om lume är bra).

Går inte direkt igång på den, gillade inte moonswatch först (gillar ju knappt speedien) men visst mission to Jupiter är okej. Samarbetet med Blancpain tycker jag var mer lyckat. Något badbart i kul färg. Verkar komma i rosa nu med även om gul/grön fortfarande är bäst:
IMG_4921.jpeg

Konstigt att Swatch/AP väljer att missa tjäna massor av pengar på att sälja separata band till klockorna. Men kanske kommer i framtiden.

Undra vad andrahandsvärdet är om en vecka
Mycket högre än vad det är om några månader. Swatch kommer att pumpa ut så många de bara kan. Bara en idiot betalar mycket över vad de kostar i Swatch-butiken. Någon typ av lärdom måste finnas efter Omega och Blancpain.

Smart drag av både Swatch och AP. Swatch gör sig en jättevinst på varumärket och AP kan hitta nya målgrupper och få massor med gratis PR.

Antar att de som har kronan kl3 kommer bli hetast. Där lär det finnas en plastlänk att köpa redan till helgen.

Edit: ser nu att de är 40mm så ja det skulle ju funka. Men då tycker jag den är för liten för ett fickur/accessoar och hela grejen med "pop" känns bara konstigt för folk lär ju köpa såna där till och ha den på armen då ändå. Mycket märklig grej. Möjligtvis är det väl för kidzen ska lära sig om AP och för att Swatch kommer tjäna massa pengar. Men vilken ungdom vill ha ett fickur i plast för drygt 4k som man måste vrida upp? Vill en klocknörd ha en? Jag vett fan. Men lär sälja som smör i början och ligga ute på blocket och Tradera för absurda summor. Men jag tycker samarbetet med Omega och Blancpain var betydligt rimligare.

Jag har en Casio som nyckelring. Så varför inte en plast-AP? Eller just det.. den kostar över 4lax...
15286.jpg

Senast ändrad:
Fyfan vad besviken man blir! Här har man gått och längtat efter en Royal Oak i plast runt handleden…

Edit: 40mm in diameter and only 8.4mm in thickness. Okej, tidsfråga till någon tillverkar band som passar klockan och så kan man ha den runt handleden.

Precis min tanke också. Inom ett halvår lär de finnas på amazon. Ungefär som att det även går att köpa stålboetter till MoonSwatch. (Själv är jag inte så intresserad).

IMG_1842.jpeg

Är det här en ny trend vi ser? Läste förresten en fråga och en kommentar på UF;

Why does AP prostitute itself for such garbage?

Have you looked at the management team that's been running AP for quite some time now?
The new CEO previously worked at Procter & Gamble and some perfume company.
The new head of marketing comes from Nike.
The new head of sales from Ferrari.
It was pretty obvious where this was headed.
The outcome is uncertain. Maybe they'll drive the company into the ground, maybe they'll shake up the luxury watch industry. I think both are possible.

Mycket högre än vad det är om några månader. Swatch kommer att pumpa ut så många de bara kan. Bara en idiot betalar mycket över vad de kostar i Swatch-butiken. Någon typ av lärdom måste finnas efter Omega och Blancpain.

Smart drag av både Swatch och AP. Swatch gör sig en jättevinst på varumärket och AP kan hitta nya målgrupper och få massor med gratis PR.

Antar att de som har kronan kl3 kommer bli hetast. Där lär det finnas en plastlänk att köpa redan till helgen.

Samtidigt som AP är något helt annat än Omega och Blancpain när det kommer till varumärke och status så beror ju helt på tillgången. Men gissar som du det kommer pumpa ut många sen så marknaden mättas lite efter ett tag.

Tillbaka
Topp