• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SwatchXAp????

Tror du det blir en Swatch/AP

• Totala väljare
    158
Göra sig till hund för ben. Tragiskt.

Ge det 1-2 månader. Traska in i random Swatchbutik och välj ut en man vill ha, i lugn och ro.
Defintivt! Vänta tills hypen lagt sig. Jag tror att om man väntar till slutet av sommaren så kommer det inte vara nått problem att köpa.

Minns när Moon släpptes så var jag i London några månader efter släppet. Gick till affärer typ 4-5 timmar efter öppningen och butiksbiträdet sa att dom har haft klockorna i butik men nu var de slutsålda för dagen. Mao hade jag vart där tidigare kanske vid öppning hade jag nog fått en utan problem. Det roligaste var dock att så fort jag gick ut ur affären möts jag av upp av en kille som frågar om jag är intresserad av att köpa, öppnar sin ryggsäck och han har typ 2 av varje färg (förmodligen dagsfärska från butiken 😂).

Spola fram bandet till ett år senare. Jag är i NYC gick in i Swatch butiken på Time Square alla färgerna tillgängliga och det blev ett köp :)

Mao jag tror inte man kommer behöva vänta så länge om man vill ha en.

1000006041.jpg

Defintivt! Vänta tills hypen lagt sig. Jag tror att om man väntar till slutet av sommaren så kommer det inte vara nått problem att köpa.

Minns när Moon släpptes så var jag i London några månader efter släppet. Gick till affärer typ 4-5 timmar efter öppningen och butiksbiträdet sa att dom har haft klockorna i butik men var slutsålda för dagen. Mao hade jag vart där tidigare kanske vid öppning hade jag nog fått en utan problem. Det roligaste va dock att så fort jag gick ut ur affären så möts jag av upp av en kille som frågar om jag är intresserad av att köpa öppnar sin ryggsäck har har typ 2 av varje färg (förmodligen dagsfärska från butiken 😂).

Spola fram bandet till ett år senare. Jag är i NYC gick in i Swatch butiken på Time Square alla färgerna tillgängliga och det blev ett köp :)

Mao jag tror inte man kommer behöva vänta så länge om man vill ha en.

1000006041.jpg
Nu får man köpa de online…
Samma med Blancpain.
Det blir samma med RP…

Trodde tråden skulle svämma över nu när de öppnat men snarare dog tråden?

Trodde tråden skulle svämma över nu när de öppnat men snarare dog tråden?
Majoriteten av alla som köar är ju low life scalpers med noll intresse för klockan som bara ska tjäna en bunke tusenlappar svart….

Som andra säger, man får passa på att släntra in vid öppning om några månader och hoppas de precis fått in ny omgång.

Tror dock att detta kommer bli nya it grejen för folk att hänga på sina Kellys så kan nog hålla i sig ett tag, och de människorna är prisokänsliga och ingen som köar.

Majoriteten av alla som köar är ju low life scalpers med noll intresse för klockan som bara ska tjäna en bunke tusenlappar svart….

Som andra säger, man får passa på att släntra in vid öppning om några månader och hoppas de precis fått in ny omgång.

Tror dock att detta kommer bli nya it grejen för folk att hänga på sina Kellys så kan nog hålla i sig ett tag, och de människorna är prisokänsliga och ingen som köar.
Önskar dessa ”low lifes” all lycka och framgång! Med sån hängivenhet förtjänar man en belöning.

Alla klockintresserade däremot som ger sig efter dessa styggelser (moonswatch å ff inkl) önskar jag skoskav, skuren hemslagen bea, hoppad kedja på
pendlarcykeln och andra midre vardagsmotgångar.

Bryr inte så mkt om scalpers...är ju ett fritt land att köpa det som säljs till det priset.. men det är snararedet jag ifrågasätter

Enda realistiska budet jag sett är 11k från en kille jag känner på en sneakergrupp jag är med i. Han är en känd reseller i den kretsen.
inte ett dåligt bud imo.

Bryr inte så mkt om scalpers...är ju ett fritt land att köpa det som säljs till det priset.. men det är snararedet jag ifrågasätter
problemet är ju inte priserna de tar utan att de kapar hela tillgångssidan utan att tillföra något värde. Antagligen är det inte ovanligt att en hel del av deras möjlighet att stå i kö för att vara först finansierar av våra skattepengar. Räcker ju att se vilka det är som står och köar och slagsmålen som blir säger en del…bedrövligt

problemet är ju inte priserna de tar utan att de kapar hela tillgångssidan utan att tillföra något värde. Antagligen är en hel del av deras möjlighet att stå i kö för att vara först finansierar av våra skattepengar. Räcker ju att se vem det är som står och köar och slagsmålen som blir säger en del…bedrövligt
Yeah men de är inte limiterade. En sak är när folk gör det för en konsert där platserna är få. Dessa kommer räcka o bli över.

Enda realistiska budet jag sett är 11k från en kille jag känner på en sneakergrupp jag är med i. Han är en känd reseller i den kretsen.
inte ett dåligt bud imo.
Ja, känns mer realistiskt för att vara ute först med en. Undantaget konstiga ställen som Dubai där pengar är helt obegränsade för en större grupp

Yeah men de är inte limiterade. En sak är när folk gör det för en konsert där platserna är få. Dessa kommer räcka o bli över.
Vi får väl se. Man kan alltid hoppas. Med Labubus så stod de ju dagligen utanför butikerna för att gå in och köpa upp lagren. Samma med pokemon kort. Tråkigt när det är kids som inte kan köpa det de vill för hyllorna länsas

Alltså hela denna hypen är så patetisk 🤦‍♂️ vad sker med mänskligheten
"Lågkonjunktur" och det gnälls på hur dyrt det är i matbutiken men när en kaffeburk i samarbete med Rörstrand släpps, en rosa mjölk eller en plast AP då jäklar finns det pengar och folk blir som gamar.

Nya re-sell generationen.. bygg en hype, sälj för snabba pengar men ingen som faktiskt vill jobba och bygga karriär bland kidsen

Riktigt sjukt. Speciellt när man ser på Kleinanzeigen (tyska "Blocket") att de säljs för mellan 800-1500eur. Av nyfikenhet har jag tittat nu under eftermiddagen och flera annonser har lagts upp och försvunnit så antar att de säljs. Alla i de prisspannet.
Screenshot 2026-05-16 at 15.15.59.png
Det är troligen kombo av folk som vill ha men andra som vill sälja ännu dyrare

Fyfan vad sorgligt. Till skillnad från de flesta här, vad det verkar, så gillar jag dem. Men tycker redan retail är för högt. Men måste förmodligen lite ovilligt plocka upp en för 3000 SEK om något år.

Tillbaka
Topp