• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Jo, alltså, han talade om att jag skulle rengöra 2-3ggr per dag och sedan applicera kräm/salva men visste inte vilken sort som fanns i sverige men fick tips på apoteket av en herre i kön som hörde vad jag frågade efter och han sa då Bepanthen vilket jag köpte på vägen till Island men sedan hade jag sådan plast under vistelsen så började med bepanthen när jag kom hem och avlägsnade plasten.

Tatueraren sa att jag skulle hålla koll på om det blev inflammerat eller så och isf höra av mig samt sända bilder. Han har hört av sig ett flertal ggr för att kolla läget om hur det går så tycker han bryr sig mkt.

Han sa att beroende på ålder så kunde det ta olika lång tid med läkningen och sa att det kunde ta upp till två månader. Men som det är nu kliar det inget och jag har aldrig haft några direkta skorpor att tala om. Det jag dock kan känna är att det liksom stramar om jag inte har på salva.

Men tänkte som sagt om det var så att man skulle fortsätta med någon olja eller något efter läkningen för att underhålla och sköta om tatueringen. Har sett en del på youtube som verkar applicera olika produkter på sina tatueringar fast de är färdigkokta och/eller gamla.
Du har fått superbra tips i tråden.

Kan bara lägga till gällande solen att det över tid är tatueringens värsta fiende.

Första sommaren/halvåret skulle jag försöka har skjorta eller tröja över om det går.

Annars Kids 50+ vattenbeständig är min goto och kör det resten av livet ute i solen.

Till sist: fet gaddning 👌 2x11 timmar… kudos💪 hade aldrig klarat det 😵😵

Du har fått superbra tips i tråden.

Kan bara lägga till gällande solen att det över tid är tatueringens värsta fiende.

Första sommaren/halvåret skulle jag försöka har skjorta eller tröja över om det går.

Annars Kids 50+ vattenbeständig är min goto och kör det resten av livet ute i solen.

Till sist: fet gaddning 👌 2x11 timmar… kudos💪 hade aldrig klarat det 😵😵

Tack så mycket! 🤗

Ska kolla in Kids 50+ och se till att vara noga med att skydda mot solen.

Tack, ja det blev jobbigt för kroppen på slutet pga att jag började känna att jag inte satt/låg bra. På slutet av dag två började jag känna mig mör i ryggen och bakdelen. 🤣

Tyckte att han var galet duktig även om jag inte har något att jämföra med hur det kan kännas. Är det tatuerarens förtjänst om det känns mindre eller är det endast ens egen kropp och smärttröskel samt var någonstans tatueringen görs som är avgörande för hur ont det gör?
Svar ja. Tatuerarens teknik och till viss del skill påverkar smärtnivån.

Den stilen du gjort är oftast smärt-snäll. Det är lätta, små, snälla skuggningar.

Medans något som är med ”solid” som en ifylld traditionell tatuering gärna gör ondare. Mer pang på.

Svar ja. Tatuerarens teknik och till viss del skill påverkar smärtnivån.

Den stilen du gjort är oftast smärt-snäll. Det är lätta, små, snälla skuggningar.

Medans något som är med ”solid” som en ifylld traditionell tatuering gärna gör ondare. Mer pang på.

Tack för svar! 👍😊
Med stilen, menar du då detaljer och i svart? Hur beskriver man denna stil på min tatuering om man vill söka efter tatuerare som gillar att göra samma stil?
Funderar redan på motiv för insidan av armen, något som kan knytas samman med den befintliga på ett snyggt sätt.

Vill även göra överdelen av armen, iaf på utsidan. Fortsätta i svart men motiv är svårt, har flera idéer.

Om jag vill köra liknande stil har ni något/några förslag på tatuerare som man kan vända sig till här i Sverige?

Tack så mycket! Otroligt grymma tatueringar där! Ska kika igenom noga! 👍🤗

Ganska skoj att se att han (adrianchouart) som tatuerade mig på Island följer detta konto oxå. 😃

Bilagor

• IMG_9403.png
    IMG_9403.png
    136.5 KB · Visningar: 20
Dags att bumpa upp den här tråden med något kul.

IMG_0402.jpeg

Min första handpoke tatuering, nu två dagar gammal.

Måste erkänna att det är djupt obehagligt att någon sticker en i händerna med en nål i tre timmar men resultatet är det inget fel på :)

Är också över förväntan enkelt att hantera läkningen än så länge.

Var i princip helt torrt och oblodigt efteråt och processen nu är ungefär tvätta händerna och pilla inte på något äckligt.

Dags att bumpa upp den här tråden med något kul.

IMG_0402.jpeg

Min första handpoke tatuering, nu två dagar gammal.

Måste erkänna att det är djupt obehagligt att någon sticker en i händerna med en nål i tre timmar men resultatet är det inget fel på :)

Är också över förväntan enkelt att hantera läkningen än så länge.

Var i princip helt torrt och oblodigt efteråt och processen nu är ungefär tvätta händerna och pilla inte på något äckligt.
Svårt ställe har man hört. Sitter det där bättre än "vanlig" maskinkörning?

Jo är nog teknik och förståelse för ytan mer än något annat, @historicaltattoo som gjorde mina har över 100 välgjorda handflator i bagaget, sen finns ju @lukeaashley som gör sjuka saker med maskin

Har gjort ett antal med maskin, sålänge man vet hur det ska gå till så får man på sin höjd fylla i ett hörn eller två. Oftast inte ens det.

Men gemene tatuerare verkar inte ha samma koll av det man ser.

Tillbaka
Topp