• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

bykr89

Cartier
Lite synd dock då de hade varit kul att testa men vet redan nu att den inte kommer få användning pga plasten. Sen har jag andra klockor som jag troligen hellre bär men men.

Kanske blir en stekare i "guld" för att skoja till de inför semestern :D
Stänker det så mycket? Kostar ju inget så köp ett par så kan du byta om den ena blir sabbad.
Har en guld ja!;);)
1173_1520966596333.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Stänker det så mycket? Kostar ju inget så köp ett par så kan du byta om den ena blir sabbad.
Har en guld ja!;);)
1173_1520966596333.jpeg
Nja man vet aldrig. Men du har rätt, ska nog mkt till för att själva boetten ska smälta fast i huden.

Får se om någon i tråden vill kränga av sin. Kommer behöva en nästa vecka troligen så ebay blir lite för lång väntan men samtidigt blir jag för snål för att köpa från Sverige när jag vet vad de kostar från t.ex. England :p
 

bykr89

Cartier
Nja man vet aldrig. Men du har rätt, ska nog mkt till för att själva boetten ska smälta fast i huden.

Får se om någon i tråden vill kränga av sin. Kommer behöva en nästa vecka troligen så ebay blir lite för lång väntan men samtidigt blir jag för snål för att köpa från Sverige när jag vet vad de kostar från t.ex. England :p
Baksidan är metall!
Köp denna, estimated 3 dagar till Swe:) http://www.watchshop.com/unisex-casio-classic-alarm-chronograph-watch-a164wa-1ves-p99940553.html
Edit: Det skiljer inte så jäkla mycket i pris iom de redan är så billiga klockor. Samt du blir garanterad äkta. Jag beställde 2 st F91W från bukten, båda tokigt fake tyvärr, men typ 90spänn styck var inte så mycket att gråta över.
 

bykr89

Cartier
Kalas! Blir nog en order imorrn :) vet du vad frakten blir? Blir inge postnordavgifter därifrån va?
Inga diktaturavgifter av postnord.
När jag klickar mig vidare i köpesprocessen är frakten gratis med DHL levereras mellan 2-5dagar. Om du vill ha Express(tracked) får du den nästa arbetsdag inom EU för 57 pesetas! Och tar du 2st får du 15% på den ena(billigaste), så du kan ju se om det finns nått annat du vill ha utöver den silvriga.. :)

Man kan nästan tro att jag får procent av försäljningen! hehe, men det är fan inget att orda om!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Inga diktaturavgifter av postnord.
När jag klickar mig vidare i köpesprocessen är frakten gratis med DHL levereras mellan 2-5dagar. Om du vill ha Express(tracked) får du den nästa arbetsdag inom EU för 57 pesetas! Och tar du 2st får du 15% på den ena(billigaste), så du kan ju se om det finns nått annat du vill ha utöver den silvriga.. :)

Man kan nästan tro att jag får procent av försäljningen! hehe, men det är fan inget att orda om!
Haha kanske ska knipa en i guld bara för att då :p har inget jätteagg mot tull och moms men postnord ska fan inte ha ett korvöre!
 

Kessler

Rolex
Baksidan är metall!
Köp denna, estimated 3 dagar till Swe:) http://www.watchshop.com/unisex-casio-classic-alarm-chronograph-watch-a164wa-1ves-p99940553.html
Edit: Det skiljer inte så jäkla mycket i pris iom de redan är så billiga klockor. Samt du blir garanterad äkta. Jag beställde 2 st F91W från bukten, båda tokigt fake tyvärr, men typ 90spänn styck var inte så mycket att gråta över.
Är det där en äkta Casio? Ser så ut men tyckte du/någon skrev nåt om att den var fejk eller? Orkar inte läsa igenom igen såhär mitt i natten haha.

Var försiktig bara, för den är inte vattentät.
50 meter (5 atm)
Tål enstaka, snabba, tillfällen i vatten
Vet iofs att Casio har en annan definition
http://www.casio-intl.com/asia/en/wat/water_resistance/
F91-W som bara är water resist (30m) tål typ allt. Finns videos på de som dyker med den, sätter den på backspegeln och in i biltvätten, sprutar högtryck. Så fortsätter den gå. Jag har duschat med min flera gånger haha.

Men visst helt "vattentät" är väl knappt någon klocka. Men Casios tål en hel del.
 

bykr89

Cartier
Är det där en äkta Casio? Ser så ut men tyckte du/någon skrev nåt om att den var fejk eller? Orkar inte läsa igenom igen såhär mitt i natten haha.


F91-W som bara är water resist (30m) tål typ allt. Finns videos på de som dyker med den, sätter den på backspegeln och in i biltvätten, sprutar högtryck. Så fortsätter den gå. Jag har duschat med min flera gånger haha.

Men visst helt "vattentät" är väl knappt någon klocka. Men Casios tål en hel del.

Tja! Den länkade är äkta, självklart! :) @Nissenutz beställde hem den och kan nog intyga det :)

Angående F91'an så har jag aldrig tänkt på att den beskrivs som stänktålig, jag har duschat, badat m.m. med den i flera år.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tja! Den länkade är äkta, självklart! :) @Nissenutz beställde hem den och kan nog intyga det :)

Angående F91'an så har jag aldrig tänkt på att den beskrivs som stänktålig, jag har duschat, badat m.m. med den i flera år.
Kan inte intyga om den är äkta då jag har nollkoll på Casio. Men nog fick jag en klocka iaf. För drygt 200kr är jag inte speciellt nervös över detta. Speciellt inte från en stor hemsida
 

Kessler

Rolex
Kan inte intyga om den är äkta då jag har nollkoll på Casio. Men nog fick jag en klocka iaf. För drygt 200kr är jag inte speciellt nervös över detta. Speciellt inte från en stor hemsida
Håll in knappen nere till höger i några sekunder. Visar det "CASIo" är den äkta. Man kan även hålla in alla knappar samtidigt och då ska det stå 0 överallt (din inställda tid osv. Nollställs inte)
 

Ghane

Omega
2-Faktor
Har haft ett par olika modeller av dessa klockor. Bra beater men avyttrade dem för att frugan verkligen hatade nör jag bar dom :wtf:. Bra recension med kul fakta.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Rolig recension :) Har en svart F-91W som alltid är med mig till jobbet. För omgivningen, tung industri, är den utmärkt anpassad.
 

BirkBurk

Breitling
Impulsköpte en efter att ha läst igeonom tråden. Vet nån hur lång tid det bör ta? Köpte av lelongwatch på eBay och valde Economy International Shipping.
 
Topp