• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

Wilmer

Omega
image.jpg
min sub har fått nöta bänk o terroristen har använts varje dag sedan den kom för en vecka sen:facepalm:
 

Erito

Omega
Hej,
Tack för en trevlig och informativ läsning. För någon månad sen kom jag över två st 80-tals digitalare (som jag trodde) för 20kr st. Efter rengöring, betteribyte och nya band så tickar de på fint. Tacksam om någon känner igen modellerna kan skriva en rad med info kring ålder och meckanism och järna assoiatiln till något kul :)
 

Bilagor

  • F84C4B62-5482-41C4-BF39-4DDA809B2079.jpeg
    F84C4B62-5482-41C4-BF39-4DDA809B2079.jpeg
    159.7 KB · Visningar: 7
  • 5338BCA5-1A06-4535-B470-B8845BE567E7.jpeg
    5338BCA5-1A06-4535-B470-B8845BE567E7.jpeg
    175.5 KB · Visningar: 5

Sorubim

Audemars
Hej,
Tack för en trevlig och informativ läsning. För någon månad sen kom jag över två st 80-tals digitalare (som jag trodde) för 20kr st. Efter rengöring, betteribyte och nya band så tickar de på fint. Tacksam om någon känner igen modellerna kan skriva en rad med info kring ålder och meckanism och järna assoiatiln till något kul :)
Intressant, jag kan ge två tips:
1 - Det enklaste sättet att fastslå vilken klocka du har är att läsa eventuellt modellnummer på boettlocket, så posta gärna bilder som visar baksidan av klockorna (på Casion där står det iofs på framsidan... "DW-280").
2 - Denna tråd är avsedd specifikt för Casio F-91W. Eftersom dina klockor är två andra modeller så ökar du chansen att få svar ifall du postar i t.ex. den här tråden:
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-skönt-retro-digital-mögel.89131/
 

Jpg

Cartier
2-Faktor
Nån mer än jag som fått springa upp mitt i natten och stänga av fulstartat alarm? Frågar man sambon är det nog den funktionen som gör den till terroristklocka.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Är det någon här som har testat att köra en oljefylld terrorist? Är sugen på att testa men man vill ju inte ha en trrrorist som läcker när man är ute och glider :)
 
D

Deleted member 13199

Guest
En av mina första klockor som jag saknar fortfarande, var plockar man upp en äkta casio med box nånstans om man vill köpa en? Tycker det är svårt med Ebay då man inte vet om den är äkta då riktigt..
 
Topp