• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

Tjenare! Är det någon här som har dimensionerna av terrorist urverket? Har lånat ut min och nu tänkte man göra en lite rolig modd, men behöver dimensioner och hittar inget på the interwebs, vilket jag kan tycka vara lite lustigt då det är ju ändå en terroristare o_O

Om någon är sugen på en kusin till Terroristklockan (pre G-Schock tippar jag)
upload_2018-5-24_17-11-37.jpeg

:)
Riktigt Cool :)

Är det någon här som har testat att köra en oljefylld terrorist? Är sugen på att testa men man vill ju inte ha en trrrorist som läcker när man är ute och glider :)

Jag tryckte i olivolja förra vintern i en utav mina och la ut den i norra inloppet på Marstrand.
Den fick ligga i under ca 1 dag på 10 meters djup.
Den tickar på fint fortfarande:)
Men man bör nog använda någon lite mer seriös olja:angel:

Jag tryckte i olivolja förra vintern i en utav mina och la ut den i norra inloppet på Marstrand.
Den fick ligga i under ca 1 dag på 10 meters djup.
Den tickar på fint fortfarande:)
Men man bör nog använda någon lite mer seriös olja:angel:
Haha är väl ingen fel på olivolja, eller är bara rena jungfru oljor som ska användas?:p men man borde testa och köra en oljefylld och en normal för att se om det är någon skillnad :) grymt jobbat iallafall nu blir man ju lite mer sugen att testa

Haha är väl ingen fel på olivolja, eller är bara rena jungfru oljor som ska användas?:p men man borde testa och köra en oljefylld och en normal för att se om det är någon skillnad :) grymt jobbat iallafall nu blir man ju lite mer sugen att testa
Tycker också att siffrorna blir ännu tydligare med olja i å det är ju inte fel:)

Enligt en urmakare i någon tråd jag läste så hävdade han att han provtryckt en F91 och då funnit att den har 50m. Med andra ord samma som w-59 å den ska ju duga att simma med enligt Casio :watching:
nkivpL1.jpg

JfJMMOk.jpg

Senast ändrad:
Så där då har klockorna landat och ena har suttit på armen sen paketöppningen och den andra fick flickvännen ta... Och jag måste ju bara säga att jag blev glatt förvånad det är ju nästan så man drar lite på smil banden när man kollar ner på handleden då den inte märks annars, Här kommer iallafall lite bilder från dagen den fick följa med på en liten båttur,stubb rensning och för att sen avsluta med en joggingtur här i dom norrländska skogarna
37272498_2110525115861377_2022148294620217344_n.jpg 37238836_2110525005861388_650630929085104128_n.jpg

Så där då har klockorna landat och ena har suttit på armen sen paketöppningen och den andra fick flickvännen ta... Och jag måste ju bara säga att jag blev glatt förvånad det är ju nästan så man drar lite på smil banden när man kollar ner på handleden då den inte märks annars, Här kommer iallafall lite bilder från dagen den fick följa med på en liten båttur,stubb rensning och för att sen avsluta med en joggingtur här i dom norrländska skogarna
37272498_2110525115861377_2022148294620217344_n.jpg 37238836_2110525005861388_650630929085104128_n.jpg
Snyggt! Klockan ger dig bra mycket mer intimidation factor än tatueringarna ;)

Vad mäter den mellan bandhornen? Vill köpa ett passande natoband :)
18 mm mellan bandhornen. Nato går att sätta på men det är riktigt, riktigt trångt. Är bandet för tjockt kan man behöva sätta på bandstiftet efter bandet. Sedan går det inte justera bandet då det pressas mot boetten av stiftet. Bandstiften är inte vanliga bandstift utan hålls på plats av friktion så om de tas på och av för många gånger så kommer boetten till slut behöva bytas då hålen blivit för stora.

Tillbaka
Topp