• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

F8DC11F5-DEB4-4071-9260-38591B56CF07.jpeg
Riktigt trevligt med röda toner. Vad är det för special?

Köpte precis i detta nu 3 st för 8$ styck. ezypark heter säljaren och befinner sig i Malaysia. Klockorna dyker upp mellan 29 jan och slutet på mars nångång :D
Älskar att köpa dessa och ha som giveaways.
Haha precis min tanke med giveaway :) framför allt när man har gäster och man ska försöka förklara nörderiet och därefter ge personen ett insteg i form av Terrorklockan :D

Tack för tipset!

Funderade lite på hur mycket och djupt vatten de tål. Har duschat med min massvis med gånger utan några problem. Det här var lite intressant:
https://forums.watchuseek.com/f74/c...xperience-1847322.html#/topics/1847322?page=1

Någon här som utsatt sin för några roliga vattentester? Eller andra tester?

Jag gillar min men använder den typ som andra använder en G-Shock utan några problem. Tror inte att den överlever att bli påkörd av en bil som en G-Shock men den klarar jäkligt mycket.

Screenshot_20190207_085820.jpg

Funderade lite på hur mycket och djupt vatten de tål. Har duschat med min massvis med gånger utan några problem. Det här var lite intressant:
https://forums.watchuseek.com/f74/c...xperience-1847322.html#/topics/1847322?page=1

Jag gillar min men använder den typ som andra använder en G-Shock utan några problem. Tror inte att den överlever att bli påkörd av en bil som en G-Shock men den klarar jäkligt mycket.

De tål mer än vad man tror. Har haft min med för väldigt krävande aktiviteter. Tickar fortfarande på

Jag har skruvat upp min, mosat packningen, satt den fel och sedan fixat till. Efter detta har jag både badat i salt vatten och vattnet här i Sverige, visst verkar någon skruv ge iväg lite rost men den har inte släppt in vatten iallafall :D

Lite oroväckande att ”Lisa” i UGs reportage från Syrien har vad som ser ut som en sådan här klocka. Skall hon vara helt oskyldig men vara innehavare av en sådan ”examenspresent”.

Denna tråd bjuder på kul läsning och intressanta funderingar! Här kommer en bild på en av mina skönheter i Casio-samlingen. Jag hittade den när jag var och reste i Thailand. Var tvungen att ha den!
IMG_20190415_173313.jpg
Är den där äkta? Känner inte igen modellen Prova att hålla ner högra knappen i några sekunder och se om det står "cASIO"

Tänkte överraska frugan med en orange f91 till morsdag men de verkar vara slut överallt. Nån som har tips om var de finns till salu?

/ P

Min fick fukt innanför glaset efter att ha simmat runt lite på 4m, men tickar på.

Provade en IRL och var överraskad över hur nice den var. Råkade visst beställa en senare på kvällen.. :)

Tillbaka
Topp