• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

bag

Panerai
Fick hem min andra terrorist i härlig färg.
Blev även förvånad att belysningen var mycket bättre än i min gamla standard-terrorist.
20221005_204428.jpg

20221005_210258.jpg

20221005_210555.jpg

20221005_212421.jpg
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Fick hem min andra terrorist i härlig färg.
Blev även förvånad att belysningen var mycket bättre än i min gamla standard-terrorist.
20221005_204428.jpg

20221005_210258.jpg

20221005_210555.jpg

20221005_212421.jpg

Härligt! Får man fråga varifrån du köpte den? Samt – hur ser pinsen som håller fast bandet ut från sidan?
Tycker fonten för F-91W och WATER RESIST ser lite off ut, likt en beige F-91WC jag beställde från Amazon för några månader sidan (finns lite längre bak här i tråden).
 

bag

Panerai
Härligt! Får man fråga varifrån du köpte den? Samt – hur ser pinsen som håller fast bandet ut från sidan?
Tycker fonten för F-91W och WATER RESIST ser lite off ut, likt en beige F-91WC jag beställde från Amazon för några månader sidan (finns lite längre bak här i tråden).
Jo den är beställd från amazon. Tror du den är fake?
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Jo den är beställd från amazon. Tror du den är fake?
Tycker texten inte riktigt stämmer överens med hur den ska vara. Bindestrecket i F-91W ser lite för kort ut. Hur är kvaliteten överlag jämfört med din andra F-91W? Min hade fulare kanter, men framförallt såg pinsen som håller fast bandet ut att vara intvingade från fel håll.

Lite lustigt att det skapas kopior på så pass billiga klockor, men det finns helt klart kopior även på F-91W 😅
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Jo den är beställd från amazon. Tror du den är fake?
Gör Casio-testet genom att hålla ner högra knappen i tre sekunder. Står det CASIO i displayen är det en bra start. (Fast fejkarna har kanske lagt in det vid det här laget).
Vad det gäller ljuset, kanske är det bara den ljusare plasten som får det att verka starkare?
 

bag

Panerai
Tycker texten inte riktigt stämmer överens med hur den ska vara. Bindestrecket i F-91W ser lite för kort ut. Hur är kvaliteten överlag jämfört med din andra F-91W? Min hade fulare kanter, men framförallt såg pinsen som håller fast bandet ut att vara intvingade från fel håll.

Lite lustigt att det skapas kopior på så pass billiga klockor, men det finns helt klart kopior även på F-91W 😅
Ingenting jag reagerar över som känns sämre överlag. Bättre belysning som sagt. Enda som var lite dålig finish på är kapningen/gjutningen på resinbandet längst ut på kortsidan. Sedan är det ju en annan färg och denna är några år nyare än min standard.
 

bag

Panerai
Gör Casio-testet genom att hålla ner högra knappen i tre sekunder. Står det CASIO i displayen är det en bra start. (Fast fejkarna har kanske lagt in det vid det här laget).
Vad det gäller ljuset, kanske är det bara den ljusare plasten som får det att verka starkare?
Den passerade testet. Oavsett så ser man bättre i mörkret och det är ju trevligt.
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor

Det jag inte tycker stämmer är:
  • Bindesstrecket i F-91W är för litet
  • Fonten för WATER och RESIST stämmer inte
  • Linjen runt WR har inte samma tjocklek

Den beiga jag köpte var identisk med den vänstra bortsett från färgen.

Utöver det var finishen sämre än min riktiga F-91W, men belysningen var tvärt om, den dimmade ner hela displayen istället för att lysa upp.

Angående CASIO-testet så fanns den funktionen med på den fejkade också. Öppnade upp den och modulen såg då annorlunda ut mot vad den skulle.
 

cykelchester

Breitling
Tycker det är väldigt roligt att trådjäveln fortfarande lever efter typ 8 år…

God fortsättning alla.
Kan tala om för dig att jag köpte en efter ha läst den här tråden, och jag fullkomligt älskar den.
Min självklara "go-to" klocka när jag kommer hem från jobbet och är hemma, då byter jag till f91an efter att ha burit en stålklocka hela dagen.
Tränar med den, duschar med den, sover med den.

Så tack för din tråd och god fortsättning :)
 
Jag fick inte ha min F-91W mycket längre än ett par år 😢 frugan tyckte den var ful och att den var alltför liten för min handled (och kroppsstorlek)
 

Matte80

Breitling
Fantastisk tråd!
Minns själv F-91W:n som var obligatorisk på armen hela mellanstadiet. Tjänade mig i ur o skur ända fram till att den pensionerades i byrålådan när batteriet tog slut lagom till att jag fick en Certina i konfirmationspresent (som sattes upp i pelarborrmaskinen i träslöjden för att testa det ”repfria safirglaset”).

Efter att ha tuggat mig igenom denna tråden var jag såklart tvungen att gå in och beställa en ny F-91W på Amazon. Såg då denna fantastiska recensionen som jag var tvungen att dela med mig av 😊
 

Bilagor

  • IMG_3803.png
    IMG_3803.png
    236.7 KB · Visningar: 16

Patric J

Rolex
2-Faktor
Hoppar in i en gammal tråd. Efter tips om vad en riktig klocknörd borde ha så hittade jag denna klocka för priset av en pizza och en öl på tavernan. Löjligt billig. Och så löjligt liten också!
Denna klocka passar ju storleksmässigt utmärkt på ett lågstadiebarn. Icke att förglömma är den också den i särklass lättaste klockan i min samling. Endast ca 20 gram gör att massan knappast känns på armen.
Här på min 17cm vänsterhandled.

20230727_233710.jpg
 
Topp