Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kanske är helt ute och cyklar, men a et i logon och på kronan får mig att fundera. Kan denna Leopard ha någon Atlantic koppling? Det sitter ett AS 1686 standard verk i den. För övrigt, tack för en intressant tråd och fin samling du har Ariste.
Tack! Är nöjd. Ska byta band till något lämpligare i dagarna så blir det säker grannt.
Har dessa någonsin haft länk? Inte sett någon.
Min tavla är mycket gulare än din, så får nog ha något annat! Men fint!
Brun ödla kanske ;-)
Grattis till nykomlingen! Underbart skick på en vacker klocka, de blir inte mycket bättre än så där. Jag tror modellen kom aningen tidigare än de Världsmästarur som du tänker på. Har sett modellnamnet i kataloger från 1946. Sen kanske marknaden hade tröttnat lite på namnet Suverän efter att Omega CK 2400 Suverän sålt mycket under 1940-talet. Din verkar vara modell nummer 195.Detta verkar vara rätt plats för denna nykomling! Vet inte mycket om denna men många i denna tråd verkar kunniga. Ser ju världmästarur och andra atlantic’s ofta, men inte sett många suveraen. Ovanlig? omtyckt eller ratad modell? Va säger samlarna?!
Fin klocka det där, förstår att du hellre pillar på tredje bröstvårtan än letar bakåt i tråden. Du ser ut att ha modell 120 enligt bilden här:Hade slarvat bort min Atlantic men igår dök den upp igen. 36mm och helstål. Nån som kan berätta mer om modellen?
Fin klocka det där, förstår att du hellre pillar på tredje bröstvårtan än letar bakåt i tråden. Du ser ut att ha modell 120 enligt bilden här:
https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-atlantic-många-bilder.261/page-4#post-961043
Det var så lite så, du har ett fint ex där och utan allt för jobbig jakt borde du kunna landa en modell 124 för mellan 500-1000 kr.Kul Tack! Nu blev jag ju sugen på en modell 124 också.
Grattis till nykomlingen! Underbart skick på en vacker klocka, de blir inte mycket bättre än så där. Jag tror modellen kom aningen tidigare än de Världsmästarur som du tänker på. Har sett modellnamnet i kataloger från 1946. Sen kanske marknaden hade tröttnat lite på namnet Suverän efter att Omega CK 2400 Suverän sålt mycket under 1940-talet. Din verkar vara modell nummer 195.
Gillar du utseendet på modellen men har svårt att bära upp 32mm så har du alltid den större modellen Världsmästarur som alternativ.Se där! Stort tack för info. Visste väl att detta var rätt plats!
Får se om den blir kvar. Tjusig och i väldigt bra skick men lite liten, tror ca 32 mm. Men finns ju en chans att det blir starten på ytterligare en samling...
Mitt bidrag till denna tråd. 345kr på tradera har skummat igenom hela tråden och är konfunderad på visarna. Någon som har koll? Ser mest röda sekundvisare men inte på denna.
Forfarande inte rengjord dock. Skitig som stryk. Men verkar vara stål. Tack för inputSäkert korrekt.
Har sett flera där alla visarna matchar - även om det uppenbarligen också var populärt med röda på tiden.
Är det stålvarianten eller den kromade? Svårt att se på bilden.
Och även om det är den senare så ser den ju fin ut i skicket. 345 kr för den får nog anses vara bra. Snyggt fångat!
Snyggt!Forfarande inte rengjord dock. Skitig som stryk. Men verkar vara stål. Tack för input
Snyggt!
Vill du veta säkert så står det antingen "Stainless steel" eller "Stainless steel back" på locket.
Förstnämnda är bättre.
Här kan du följa märkets historia genom åren. Din är från senare delen femtiotal då den har den gamla loggan.Mitt bidrag till denna tråd. 345kr på tradera har skummat igenom hela tråden och är konfunderad på visarna. Någon som har koll? Ser mest röda sekundvisare men inte på denna.
Härlig färg och skick på den klockan, grattis!Väcker tråden till liv med min senaste Traderavinst. Modell 120 i stål med en riktigt fin tavla där ringen drar tydligt mot brunt. Nån som vet om de var bruna från början eller om det är en blekt svart tavla?
Ser ju ut att vara nåt svart som övergått till en härlig moccafärg. Aka tropic!Väcker tråden till liv med min senaste Traderavinst. Modell 120 i stål med en riktigt fin tavla där ringen drar tydligt mot brunt. Nån som vet om de var bruna från början eller om det är en blekt svart tavla?