Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sitter som en smäck med den länken!En jumbo i trevligt skick
Men behöver lite polywatch...
Tack!Sitter som en smäck med den länken!
100:- kanske?Mitt bidrag i Atlantictråden!
Denna är väl inte så mycket att hurra för, loppisfynd som snart hamnar på KS... bara man vet vad den kan vara värd , får leta lite
Ja, det är nog inte så våldsamt mycket mer än så.100:- kanske?
Välkommen hit!Är det någon som vet mer om denna klockan? Jag har sett liknande i diverse stålutföranden men aldrig guldfärgat såhär. Årtal kanske? Kan de va guldplätering eller vad tror ni?
Välkommen hit!
Jättefin Atlantic du har, riktigt fräsig gubblänk också!
Eftersom bakboetten är i stål kan man säga att det är pläterat eller liknande!
Inget negativt i det!
Underbart med arvegods!Tack! ja den är allt bra fräsig, lite för mycket för mig så den blir sällan använd, men sentimentalt värde då jag ärvt den av min morfar en gång i tiden.
Underbart med arvegods!
Det är alldeles för ofta som det öppnas ett konto här bara för att nån vill veta vad arveklockan är värd. För mig är en sån ovärderlig!
Din Atlantic är jättefin, det kan som sagt bli lite mycket med ”guldarmband” till den klockan!
Prova med ett svart skinnband med guldfärgat spänne!
Tror att den blir mer lättanvänd då!
Underbart med arvegods!
Det är alldeles för ofta som det öppnas ett konto här bara för att nån vill veta vad arveklockan är värd. För mig är en sån ovärderlig!
Din Atlantic är jättefin, det kan som sagt bli lite mycket med ”guldarmband” till den klockan!
Prova med ett svart skinnband med guldfärgat spänne!
Tror att den blir mer lättanvänd då!
Tilläggas ska också att jag gärna hade velat veta lite historia bakom klockan, när den kan ha tillverkats och så. Jag fick den 1997 när jag va drygt 10 år och min mormor är får gammal och dålig idag för att minnas när morfar köpte den eller några specifika detaljer bakom just denna klockan, så om någon Atlantic fantast kan peka i viss riktning hade det varit intressant som kuriosa
Tilläggas ska också att jag gärna hade velat veta lite historia bakom klockan, när den kan ha tillverkats och så. Jag fick den 1997 när jag va drygt 10 år och min mormor är får gammal och dålig idag för att minnas när morfar köpte den eller några specifika detaljer bakom just denna klockan, så om någon Atlantic fantast kan peka i viss riktning hade det varit intressant som kuriosa
Fin!
Vet inte om det finns något bombsäkert sätt att exakt datera Atlantic med serienummer eller liknande, men din klocka lör ha tillverkats någon gång under senare halvan av femtiotalet.
Så mycket närmre än så kommer jag nog inte. Någon annan?
Kan hjälpa dig med en länk så du kan jämföra arvegodset med ett gäng Atlantic'sTilläggas ska också att jag gärna hade velat veta lite historia bakom klockan, när den kan ha tillverkats och så. Jag fick den 1997 när jag va drygt 10 år och min mormor är får gammal och dålig idag för att minnas när morfar köpte den eller några specifika detaljer bakom just denna klockan, så om någon Atlantic fantast kan peka i viss riktning hade det varit intressant som kuriosa
Kul länk!Kan hjälpa dig med en länk så du kan jämföra arvegodset med ett gäng Atlantic's
http://vintagerussianwatches.blogspot.com/p/blog-page_18.html
Synd bara att den inte är på svenskaKul länk!
Massa matnyttigt
Verkar vara typiskt Atlantic!Synd bara att den inte är på svenska
Gamla klockor är förvånansvärt slitstarka!Tack så jätte mycket för lite spännande länkar och info. känns kul att äga en klocka som fortfarande fungerar felfritt 60+ år senare
Har en så gott som identisk Atlantic som din, men din är i klart bättre skick, kolla mellan bandhornen om det står något t ex. plaque 20, 20 micron, det är tjockleken på guldplätteringen, skulle gissa på att det sitter ett AS (Adolph Schild) 1604 verk i din, ålder tror jag landar någonstans -55 -60 ish. Att byta länk är nog ingen dum idé, flexlänkar tenderar att innehålla gammalt dna vilket inte är så trevligt, det finns ju massor med roliga band att kombinera med, så grattis till en fin klocka och ännu bättre ett arv.Är det någon som vet mer om denna klockan? Jag har sett liknande i diverse stålutföranden men aldrig guldfärgat såhär. Årtal kanske? Kan de va guldplätering eller vad tror ni?
Har en så gott som identisk Atlantic som din, men din är i klart bättre skick, kolla mellan bandhornen om det står något t ex. plaque 20, 20 micron, det är tjockleken på guldplätteringen, skulle gissa på att det sitter ett AS (Adolph Schild) 1604 verk i din, ålder tror jag landar någonstans -55 -60 ish. Att byta länk är nog ingen dum idé, flexlänkar tenderar att innehålla gammalt dna vilket inte är så trevligt, det finns ju massor med roliga band att kombinera med, så grattis till en fin klocka och ännu bättre ett arv.
Bra där, fin mix!Min blygsamma men kära Atlantic-samling.
Tack, gillar dem verkligen!Bra där, fin mix!