Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj! Den var fin!Mitt bidrag till tråden:
Tack, jag gillar den skarpt! Det finns en till på sida 5 i denna tråd: https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-atlantic-många-bilder.261/page-5Oj! Den var fin!
Aldrig sett just detta utförandet tidigare.
Vackert bidrag, det blir inte mycket finare än så där!Mitt bidrag till tråden:
Borde väl vara originallänk på @Charleneh's klocka då? Skoj!Efter lite letande i arkivet så borde det vara den här från 1960 års reklam blad.
Denna lilla gör sig bra på raggarlänk..
Inte varje dag man ser en likadan. 29mm. och gissar på 30/40-tal då den har subsekund. Hade inte gjort något om den var några mm. större, men man vänjer sig. Brukar bära småttingar, så mig stör det inteInte sett den tavlan tidigare. KUL!
Hur stora är klockan?
Crisp!
Väldigt gul-ish.
Tack! Är nöjd. Ska byta band till något lämpligare i dagarna så blir det säker grannt.
Tack! Är nöjd. Ska byta band till något lämpligare i dagarna så blir det säker grannt.
Har dessa någonsin haft länk? Inte sett någon.
Kollar man gammal reklam verkar det som man ofta kunde köpa dom på flexlänk, men inte original utan som tillval via butiken.Tack! Är nöjd. Ska byta band till något lämpligare i dagarna så blir det säker grannt.
Har dessa någonsin haft länk? Inte sett någon.
Välkommen till vintageträsket! Skulle tippa mitten -50tal. I vilket fall innan -60 då de bytte logga...Hej
Hittade den här i en låda hos farsan för ett tag sedan. Har kollat lite på nätet efter just detta utseendet men inte hittat nått som passar. Kan någon här berätta om årsmodell etc.
Finns en annan tråd för värderingar, ställ gärna frågan där - men visst är den värd något.En fråga till...
E den värd nått tror ni?
Vilket trevligt fynd, grattis! Ser ut att vara modell 198 som i 1956-års katalog beskrevs som "ett nytt mästerverk", hur många år de sålde den vet jag ej men det ger dig en hint.Tjenare!
Ropade in en gammal låda med 6st klockor på en lokal auktion där det bl.a var med en fin Atlantic. Går riktigt bra med fin tidshållning. Lite tråkigt att visaren på gångreservsindikatorn är borta, men det ska fixas i dagarna.
Någon som vet vilket årtal den skulle kunna vara ifrån?
Vilket trevligt fynd, grattis! Ser ut att vara modell 198 som i 1956-års katalog beskrevs som "ett nytt mästerverk", hur många år de sålde den vet jag ej men det ger dig en hint.
http://vintagerussianwatches.blogspot.com/p/blog-page_18.htmlTack! Är riktigt nöjd
Kul att få se katalogen. Då har jag lite mer koll iaf. Tyckte faktiskt så mycket om den att jag köpte ett världsmästarur också