Har den något med Universal Geneve att göra?Vacker Atlantic Universal, "ett teknikens mästerverk" för att citera annonstexten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har den något med Universal Geneve att göra?Vacker Atlantic Universal, "ett teknikens mästerverk" för att citera annonstexten.
Tror mer att det är ett i raden av blygsamma modellnamn från Atlantic...Har den något med Universal Geneve att göra?
tänkte så också, men lite kaxigt valt namn.Tror mer att det är ett i raden av blygsamma modellnamn från Atlantic...
Underbart! Välkommen till rätt sida av klockintresset Fint exemplar du kommit över och fint att sonen fått den.I fredags såg jag några vintageur i ett skyltfönster. Affären var en gång i tiden en Rolexåterförsäljare och jag minns alla gånger morgontidningen berättade om smash and grankupperna de fick stå ut med. Som barn minns jag hur jag fick välja en klocka inför skolstarten. I fredags stod jag återigen utanför. Rolex-AD har de förlorat och säljer nu krafsklockor med tack vare den historia de har så finns ett gediget kunnande. Jag köpte min första vintage och känslan var starkare än när jag köpt nytt. Jag visste ingenting om märket utan valde den för att jag tyckte den var vacker med snirklig stil och att den var genomgången av urmakaren. Manuellt ur som jag också drömt om. Jag tror jag fastnat i ett nytt träsk, vintageträsket nu. Jag fick behålla den i ett dygn innan jag kan bort den till min son. Den passar honom.
Wow! Fantastiskt fint ex. Ja, flexlänkar är ett satans påfund.. Ser fram emot fler bilder på den!
Fick farfars gamla Atlantic. Pappa hade på sig den ett tag på 70-talet innan han skaffade sig en Certina. Har även originallänken som är nästan likadan som den som sitter på, dvs som ett fjädrande armband. Ganska gräsligt armband som kommer bytas ut innan jag visar mig med den på stan
Otroligt fint. Kul att han orkade luska fram den! Nu får du ta hand om den.Det är riktigt kanonskick på klockan. Tror inte den vart buren så mycket tyvärr då farfar antagligen gick bort inte allt för lång tid efter att den köpts... Pappa gillade aldrig att den var automat och har nämnt den vid ett antal tillfällen lite kryptiskt, "har en gammal schweizisk automat i en låda någonstans efter farfar". Vad är det för märke då? undrade jag. Jaa... vad var det nu...
Lyckades tjata på honom att leta fram den i alla fall
Lite tur att far din inte gillade automatiska klockor! Skicket är ju fantastisk! Mycket elegant klocka.Det är riktigt kanonskick på klockan. Tror inte den vart buren så mycket tyvärr då farfar antagligen gick bort inte allt för lång tid efter att den köpts... Pappa gillade aldrig att den var automat och har nämnt den vid ett antal tillfällen lite kryptiskt, "har en gammal schweizisk automat i en låda någonstans efter farfar". Vad är det för märke då? undrade jag. Jaa... vad var det nu...
Lyckades tjata på honom att leta fram den i alla fall
Det är rätt coolt att det är borrade lugs och att den har manual wind. Saknar dock snabbinställning för datumet.
Snygg! Gillar tavlan med innerringen.Här har vi min gamle goding.
Nästan äckligt vilken perfekt patinerad tavla du har på den där! Riktig goding!Här har vi min gamle goding.
Äsch, alla ålders- och krigsmärken är härliga märken!På min så satte sig slitaget på boetten vilket inte är riktigt lika kul!
Nummer två i samlingen där är riktigt riktigt snygg (inte för att de andra inte är snygga, men den sticker ut)! Och vad är det för länk på den sista?Fått förstärkning på Atlanticfronten.
Grymt härlig 36mm zonis med en boett i fantastiskt skick.
Spännande 36mm med ovanlig tavla och index.
Och en sleten 36mm zonis till.
Och så den som hängt med ett tag, favoriten.
Trevlig kväll!
Tack! Ja men visst är den. Tavlan är helgrym.Nummer två i samlingen där är riktigt riktigt snygg (inte för att de andra inte är snygga, men den sticker ut)! Och vad är det för länk på den sista?
Alright, gillar länken skarpt iallfall!Tack! Ja men visst är den. Tavlan är helgrym.
Länken vetetusan vad det är för en egentligen. Men smidig och med viklås. Satt på när jag köpte den!
Väldigt fina tillskott, håller med om att 2:an har något speciellt - den är allt annat än vanlig. Struktur är ovanligt på tavlor från Atlantic. Vackert!Fått förstärkning på Atlanticfronten.
Spännande 36mm med ovanlig tavla och index.
Och en sleten 36mm zonis till.
Och så den som hängt med ett tag, favoriten.
Trevlig kväll!
Tack! Det är 1, 2 och 4 av de ovan som står högst i kurs för min del. De utgör en skön bredd i "Atlanticgänget"!Väldigt fina tillskott, håller med om att 2:an har något speciellt - den är allt annat än vanlig. Struktur är ovanligt på tavlor från Atlantic. Vackert!
Snyggt! Välkommen i klubben, det är grymma klockorNu kan jag sälla mig till skaran
En till säger hej!Fått förstärkning på Atlanticfronten.
Trevlig kväll!
Borde vara ett as 1188, vad det kostar beror på vem urmakaren är. Det finns gott om delar, så det borde inte bli allt för blodigt...Någon som vet vad verket i den heter? och vad skulle det kunna kosta att få det servat?
Tackar!Borde vara ett as 1188, vad det kostar beror på vem urmakaren är. Det finns gott om delar, så det borde inte bli allt för blodigt...
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1188