• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Atlantic (många bilder)

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
image.jpeg
 

Husse

Patek
Med sådan här fräsig reklam så kunde jag inte låta bli att skaffa mig en egen tidmätare från Atlantic.

AtlanticReklam.jpg



En tidmätare med det blygsamma namnet - Atlantic Världsmästarur Jet Super

AtlanticJetSuper.jpg
Har en likadan tidmätare. Skulle för skojs skull testa gångreserven. Det tog exakt 52 timmar innan det slog stopp i maskin! Imponerande!
 

Rolfen

Rolex
Har en likadan tidmätare. Skulle för skojs skull testa gångreserven. Det tog exakt 52 timmar innan det slog stopp i maskin! Imponerande!
Onekligen imponerande! Min var fin på utsidan fast helrutten inuti (någon riktig klåpare hade varit i den och meckat) men efter ett besök hos Martin Lovasz rullar den på bra. Känns nästan lite vulgärt att kosta på en så billig klocka en service men jag tycker att även billiga klockor förtjänar att leva.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Skakar liv i denna med en Duamatic Champion mot Windows Vista-fond.

Lite ruffa visare och repor i glaset - men annars fint skick. Boett i rostfritt, som tur är.

Att en Atlantic betingar typ en tiondel av vad en Omega från motsvarande år gör är verkligen knasigt. Sjukt snygga!

IMG_6316.JPG
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Två "nya" Atlantic har hittat ner i min samling, en Jet Super från 57-58 samt en mindre vanlig zonvariant från samma tid.

IMG_1714.JPG
IMG_1718.JPG


Den här sidan är orsaken till att jag gick med i klocksnack, har läst den otaliga gånger och blir alltid
IMG_4607.JPG
imponerad av allas kunskaper.
En bild på mitt eget bidrag som gick igång efter en urplockad skruv i maskineriet
Ovanlig och fin, modell 200 kallades den i 1956-års katalog och det fanns det året tre andra modeller med gångreservsindikator, sjukt coola. I 1957-års katalog fanns inte din modell med utan bara de tre övriga, så lucky you!:)
 
Topp