Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brunt skinn eller flexlänkPysslat med glasåterställning på några skrivbordslådevärmare idag. Tyckte resultatet blev helt okej på det här världsmästaruret från tidigt 60-tal. Tips på bra band så den blir komplett?
Wow, grattis!Postnord levererade i dag en liten tröst i dessa förkylningstider, en Atlantic kronograf Royal modell 158 som med nytt glas, puts och en service kan bli en keeper. Charmiga torrsprickor i det perfekt anpassade glaset!
Tackar, den låg där med bedjande subdials på Björnssons...Wow, grattis!
Var fiskade du upp den?
Där ser man. Hyfsat pris tycker jag.Tackar, den låg där med bedjande subdials på Björnssons...
Där ser man. Hyfsat pris tycker jag.
Grattis igen.
Läckert!Worldmaster idag
Troligen as 1188Klickade hem denna för en tid sedan. Gillar tavlan (men lyckades inte riktigt fånga färgerna på bild) och lumesläppet på visarna, känns skönt mögglig på nåt sätt
Nästan så att jag förderar den utan sekundvisare också, men ifall någon har en över, så hör av dej!
Vad är det för verk?
Ja precis runt 38mm Helt sjukt vacker tavla irl bilderna gör den inte rättvisa Fick tillbaka den ifrån urmakaren idag så nu är den fit for fightLäckert!
Med den boetten och tavlan med de där siffrorna ser den ut att vara på 44mm, men räknar väl in på 38mm?
Svincool!
Härligt!Ja precis runt 38mm Helt sjukt vacker tavla irl bilderna gör den inte rättvisa Fick tillbaka den ifrån urmakaren idag så nu är den fit for fight
Snygg! Kan du bjuda på en sidobild!?Worldmaster idag
Troligen as 1188
Gör det sjukt mysiga är dom dok svåra att hitta i fint skick Min är till salu om jag får ett vettigt budHärligt!
Visst är det den tavlan som har Diamond dust!
Vet en till salu, tror jag ska klämma den!
Tack! Lika snygg från det hållet....
Å så är det dags för reklam!!!!
1953 var ett produktivt år om man tittar igenom deras katalog.
Då tidens rikt illustrerade bilder inte gick av för hackor, ännu mer intressant är även skillnader mellan Atlantic & Scantic uren vars verk jämförs ordagrant och det går att reda ut hur klockorna sett ut när dom gavs ut, vilket är som ett manus i nördigaste (finns det ett sånt ord) laget!!!
Snacka om Atlanticfreak, måste vara sjukligt det där. På ett positivt sätt så klart!!!!
Tack för att du delar, mycket fint i den samlingen. Mycket fint i den katalogen, illustrationerna, banden, språket - allt.Från 50 talet till 70 men inser att jag behöver en urmakare på heltid för att skrämma igång dom, men det är några mellon kvar så..... kanske
Vackert, ny eller något du haft länge?Atlantic Chronographe universal! Mästerverk!
Haft den länge men inte sa ofta man kan se den! Den är ovanligt!Vackert, ny eller något du haft länge?