• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Atlantic (många bilder)

Worldmaster idag :)
BD695FFF-F215-4E6D-8286-88E2EA194C4A.jpeg
Re: Sv: The many faces of vintage Atlantic (många bilder)


Weltklasse, vilken snygg bild! Kul projekt med lyckat resultat, klart den ska med i Atlantic-tråden! Kul spår om världsmästaren, att det funnits en "fabrik" för montering av Atlantic-klockor i Norberg är jag tämligen säker på men jag ska försöka gräva fram hard facts. Vet en tredjepartskontakt som påståtts ha köpt upp restlagret innan fabriken slog igen, sitter troligen på ett berg av boetter och tavlor....historik....
Hej - hur har efterforskningarna gått om Norberg, restlagret, fabrik, kommit fram något?
 
Har fått mer information men inte konfirmerat något, bara hörsägen. Inget restlager tyvärr och ”fabriken” var troligtvis enbart ett lager/distributionscentral. Skulle vilja veta mer om personen bakom Atlantics intåg i Sverige, tids nog så.:)
Jag har kopplat in nyblivne Atlantic-ägaren @Moorflax på caset då han har lokala känningar. Ålderdomshem dammsugs i denna stund på information..!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har kopplat in nyblivne Atlantic-ägaren @Moorflax på caset då han har lokala känningar. Ålderdomshem dammsugs i denna stund på information..!
Sven Lindqvist hette mannen som startade agenturen i Norberg. Han sålde allt möjligt med Atlanticklockorna var väl huvudprodukten om jag förstått det rätt.
Fortsättning följer....
Söker en Atlanticdykare btw :)
 

Husse

Patek
Ja, jag vet att min har huserat här förut. Tog en bild på den idag som blev, hm, annorlunda!
Fick fram en metallic-effekt, kolla!
12FD4986-FB88-4889-8EB1-08260B8320CA.jpeg
Vet inte om det är plexit eller tavlan det sitter i, läckert hursom! :happyhappy::cool:
Mycket kraftigt solljus idag!
 
Nytt glas då blir det ny bild:)

0B2E7DB2-512F-4854-9BF4-A500DD23E22F.jpeg

Är lite sugen på ett nytt armband. Ngn som har ngt förslag (bör väl tilläggas att det hemsk gärna får vara modest prissatt:))?

@Aquastaren får man fråga var ditt är köpt (det som ser ut att sitta på en likadan klocka som min).

Trevlig fortsättning på påsken allesammans!
Hej du!
Vet inte var det är köpt. Tyvärr ser det bättre ut än vad det är. Plastigt och sladdrigt men fin färg.
Tänkte just säga att dit var fint och passar bra!
 

larra64

Rolex
Har sålt ut tre Atlantic Jumbo, satt med kronografen kvar. Plötslig så hade jag två till på ingående. Det här var den första som kom nu på lunchen: tror att intresset hade varit större för den om säljaren hade varit tydligare att den var NOS. Men jag klagar inte…
IMG_5108.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Har sålt ut tre Atlantic Jumbo, satt med kronografen kvar. Plötslig så hade jag två till på ingående. Det här var den första som kom nu på lunchen: tror att intresset hade varit större för den om säljaren hade varit tydligare att den var NOS. Men jag klagar inte…
IMG_5108.jpg
Jävlar vad ball! Ställer mig på kö ifall den ska lämna. :)
 
Topp