Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gammal Enicar som tyvärr saknar ett drev. Någon som vet vilket verk som sitter i klockan ?
Cool tank! Står det inget under balansen?
Farfars klocka eller ABC, förmodligen. Dom servar det mesta i vintageväg.Vet någon Enicar-grabb var man kan serva en Enicar i Stockholm?
På äldre verk kan det även stå på tavelsidan under tavlan.Plockade bort balansen och där stod det ett ensamt K.
Vacker och intressant klocka, kan det vara Enicar cal 120?Gammal Enicar som tyvärr saknar ett drev. Någon som vet vilket verk som sitter i klockan ?
Ack nej inte det heller. Men tacksam för alla tips.Vacker och intressant klocka, kan det vara Enicar cal 120?
Någon som har någon personlig erfarenhet av Farfars Klocka? Överväger att lämna in min Seamaster från 60-talet på service hos honomFarfars klocka eller ABC, förmodligen. Dom servar det mesta i vintageväg.
Han har servat en av mina klockor. Skulle inte tveka att lämna till honom igen. Bra priser.Någon som har någon personlig erfarenhet av Farfars Klocka? Överväger att lämna in min Seamaster från 60-talet på service hos honom
Asgrym!Nyinkommet!
Verkligen! Bara ett 22mm Tropic Sport som saknas nu! Länken är ju så jäkla rassligAsgrym!
Länkar ska ju vara rassliga!Verkligen! Bara ett 22mm Tropic Sport som saknas nu! Länken är ju så jäkla rasslig
Sant asså, känns bara så obehagligt ibland!Länkar ska ju vara rassliga!
Ja men grattis! Du fick ta över den alltså!Nyförvärv från bror min. Nu återstår det bara att ge mig på att korta av BoR länken. PMa gärna om ni har några tips och trix ang detta. Förövrigt otroligt förtjust i denna bjässe.
Yes. Den var för stor på brorsan. Den kräver sin handled för att trivasJa men grattis! Du fick ta över den alltså!
Jepp det är biffiga saker! Lätt att knocka nån om man inte har koll och viftar runt för mycket.Yes. Den var för stor på brorsan. Den kräver sin handled för att trivas
Grymt! Har en likadan, kräver definitivt sin handled då den har både stor boett och långa bandhorn. Kämpar på med mina 15 cm handleder!Nyförvärv från bror min. Nu återstår det bara att ge mig på att korta av BoR länken. PMa gärna om ni har några tips och trix ang detta. Förövrigt otroligt förtjust i denna bjässe.
Vilket skick! GrattisNyförvärv från bror min. Nu återstår det bara att ge mig på att korta av BoR länken. PMa gärna om ni har några tips och trix ang detta. Förövrigt otroligt förtjust i denna bjässe.
När jag har kortat bor, så har jag bara försiktigt bänt upp ögglor, tagit bort ett par bitar och sedan tryckt tillbaka öglorna.Nyförvärv från bror min. Nu återstår det bara att ge mig på att korta av BoR länken. PMa gärna om ni har några tips och trix ang detta. Förövrigt otroligt förtjust i denna bjässe.
Hojta om du vill kränga rasslet!Verkligen! Bara ett 22mm Tropic Sport som saknas nu! Länken är ju så jäkla rasslig
Haha, @BoEtt har redan varit på mig ang detta. Jag skulle garanterat ångra mig om jag flippa iväg länken samt att den kompletterar klockan i övrigt. Jag får helt enkelt sätta mig under luppen och bända. Tack @eriksson850 för tipset.Hojta om du vill kränga rasslet!
Hehe nu menade jag @AdmAndrssn som tänkte byta ut länken Jag snackade en hel del med din bror om den där, jättefint skick!Haha, @BoEtt har redan varit på mig ang detta. Jag skulle garanterat ångra mig om jag flippa iväg länken samt att den kompletterar klockan i övrigt. Jag får helt enkelt sätta mig under luppen och bända. Tack @eriksson850 för tipset.