• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Enicar (många bilder)

Fadershan

Patek
Mycket möjligt! Har iofs aldrig stött på någon lös bezel på dessa och tror de är svåra att hitta NOS. Dock matchar ju inte riktigt slitaget på den röda mellanringen tavlan den orörda bezeln. Jämför med en av mina nedan. Bezeln ser ut att stämma men på alla jag sett så ser de typ ut som min, nötta i kanterna och inte mkt färg kvar!
442471-d6a8174ebdf44523866c1f498debe4b6.jpeg
 

Sebastard

Vacheron
Jag har torskat dit ordentligt på Enicar. Underskattat i många år men blivit alltmer populära vilket speglar priserna i dagsläget tyvärr. Men till fördel får man riktigt välbyggda klockor med hög kvalitetskänsla likt vintage Omega, Zenith och Breitling för att nämna några. Dykare som kronografer så har dom ett helt eget designspråk som kombinerar det sportiga med en portion elegans som tilltalar mig ordentligt. Sen måste jag erkänna att det är rätt fräckt att ha en klocka inte alla andra har. ;)
C0B759E9-0A1C-45C5-82A5-66FF228570F6.jpeg
 
Topp