Härlig tråd! Själv har jag bara en Enicar men den är rätt bra IMO
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fantastiskt fint skick på den, en underbar modell som inte bara har maffiga radiumvärden utan också en intressant historik.Härlig tråd! Själv har jag bara en Enicar men den är rätt bra IMO
Tack! Är väldigt nöjd - tacksam för din feedback i samband med köpet. Var lite av en chansning som föll väl ut. Underskattad modell IMO. Vore kul att se vilka Enicar du har liggandes i lådanFantastiskt fint skick på den, en underbar modell som inte bara har maffiga radiumvärden utan också en intressant historik.
Kommer den från Norge? Såg liknade på Finn i våras.Härlig tråd! Själv har jag bara en Enicar men den är rätt bra IMO
Köpt via EBay från USA.Kommer den från Norge? Såg liknade på Finn i våras.
Mäktig känsla när chansningar faller väl ut, du har ett väldigt fint och tidigt exemplar där som jag gärna köper av dig om du skulle tröttna.Tack! Är väldigt nöjd - tacksam för din feedback i samband med köpet. Var lite av en chansning som föll väl ut. Underskattad modell IMO. Vore kul att se vilka Enicar du har liggandes i lådan
Bland det häftigaste jag har sett, sen såg jag visarna. Helt otroligt läcker!Härlig tråd! Själv har jag bara en Enicar men den är rätt bra IMO
Grym samling! Hatten av! Släng gärna upp lite fler bilder på den i mitten på nedre raden, tackDet är roligt att samla på Enicar!
Dela gärna med dig och droppa namn/länk till lumekonstnären, jag har några som behöver kärlek.Väldigt fin. Personligen skulle satsa några kronor på luming av visarna. Har en kille i UK som är extremt duktig, han kan få till snygg vintage look på lumen. Men, smaken är som.....
Den tavlan har en speciell karaktär. Säg till om du får för dig att du har en för mycket.Dela gärna med dig och droppa namn/länk till lumekonstnären, jag har några som behöver kärlek.
Haha! Vad bra!Dela gärna med dig och droppa namn/länk till lumekonstnären, jag har några som behöver kärlek.
Tack! Ska ha dig i åtanke om jag nu skulle få fnatt och få för mig att sälja. Deal!Mäktig känsla när chansningar faller väl ut, du har ett väldigt fint och tidigt exemplar där som jag gärna köper av dig om du skulle tröttna.
Håller helt med dig om att den är underskattad, men det håller vi tyst om tills vi hoardat upp i staterna där majoriteten finns.
Övervägde att ge visarna ny lume när jag servade den men bestämde mig till slut för att låta visarna vara då risken är stor att de inte riktigt skulle matcha. Men vore kul att veta vem killen fr UK är som är duktig. Kanske ändrar mig Har du lämnat något till honom med bra resultat?Väldigt fin. Personligen skulle satsa några kronor på luming av visarna. Har en kille i UK som är extremt duktig, han kan få till snygg vintage look på lumen. Men, smaken är som.....
Tack!Bland det häftigaste jag har sett, sen såg jag visarna. Helt otroligt läcker!
Mycket bra! En Seapearl 300 vore någotDela gärna med dig och droppa namn/länk till lumekonstnären, jag har några som behöver kärlek.
Ska läggas på minnet
Mumsig, Supertest-verken skojar man inte bort.By special request...denna ser man inte ofta. 40 mm, bakelite bezel, supertest movement. Extra långt BOR för dykdräkten.
Men herregud! Du ska jämt vara värstDela gärna med dig och droppa namn/länk till lumekonstnären, jag har några som behöver kärlek.
Tokläcker! TackBy special request...denna ser man inte ofta. 40 mm, bakelite bezel, supertest movement. Extra långt BOR för dykdräkten.
Aspirerande mögelvärsting.Men herregud! Du ska jämt vara värst
Bra strålning från den högen! Testa att flyga med alla dem samlade.Aspirerande mögelvärsting.
It's great! And looks honest like a true toolwatch should!My first Guide from a decade ago! still loving it!
I'm coffee roaster! it's been my beater for ten years!
looks much nicer in the flesh
but has to work in condition of smoke and heat etc
This one is perfect
Most you see around have Indonesian issues as ninety percent are from there!
big Indonesia in the sixties and seventies because they didn't have the watchmaking skills
so a supercompressor case was supposed to work longer in the tropics
ultimately the rubber seals breach and the weather gets in
Helped many people restore these over the years . problem is getting parts these days.