• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The many faces of vintage Enicar (många bilder)

En kass fotograf men klockan tycker jag gör sig helt ok ändå...
Enicar1.jpg
Enicar.jpg

Ja ett svart dykarmband ska det nog vara ja... Kan passa på att fråga vart ni köper era band, nå bra tips?
Bandbredden får jag till 20mm

Håller med! :)
...och bra fotat tycker jag, vad var du inte nöjd med? :rolleyes:
Vad har du för bandbredd på den där, @dirren78?
Min Sherpa Date ovan ligger på lite luriga 17,6 mm så 18 mm band går dit men 17 mm blir glappt!
Du frågade om bilden och vad jag inte var nöjd med...var väl lite mörk bild på den ena och nån blänk mitt över glaset på den andra.

Äh, skitsnygga bilder tycker jag! :p
Har köpt på flera ställen men Royal Straps och Lugs några exempel om det gäller nya band men vintage-band är ju svårare...

Hej vänner.
Någon som har glas till en star jewels att sälja alternativt har möjlighet att hjälpa mig med vilket mått jag ska ha till min? :)

Hej vänner.
Någon som har glas till en star jewels att sälja alternativt har möjlighet att hjälpa mig med vilket mått jag ska ha till min? :)
Sorry, har ingen aning var man hittar glas men du bör nog vara mer specifik om storlek och typ av klocka...Star Jewels är ingen modell utan mer en beteckning för de lager som Enicar hade i egna verk! ;)

Tillbaka
Topp