• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

WMmyiAm.jpg

Det syns inte då minutvisaren står i vägen, men det står "Seamaster 30".

- raketa

Ok, det är onekligen lurigt detta. Vad säger församlingen om dessa? Är det äkta vara? Jag kallar på forumets samlade kunnande =)

E8wPuFe.jpg

Många otroligt fina klockor. Har precis funnit intresset för klockor och har fastnat för äldre Omega. Älskar Seamasters och Constellations i alla dess former. Är inställd på en lite större på 36-38 mm i stål... helst 38mm... men shit vad svårt det är att hitta! Är man dessutom perfektionist så blir det ju inte lättare! :) Men när den perfekta dyker upp SKA jag bli ägare till min första vintage Omega! Har ni någon ni kan tänka er att sälja så ropa gärna till ;-)

Har du lite mer information om den klockan? Jag är väldigt sugen på att köpa någon liknande. Har den något särskilt namn eller produktnummer? Vill ha!

Modellen är en Seamaster De Ville, från mitten av 60-talet innan Omega delade på De Ville- och Seamaster-linjerna...

Boetten är av monocoque-typ dvs gjuten i ett stycke. Man måste alltså ta bort glaset för att öppna den, vilket jag inte har gjort. Alltså vet jag inte ens vilket verk som sitter i, men gissar på cal 5**!

Någon ref har jag tyvärr inte, och ingen av de tre urmakare jag frågat om tavlan har sett någon likadan, men alla är överens om att den är original.

Det finns rätt gott om Omegas med liknande case och helfärgade tavlor, till bra priser, hoppas Du hittar nåt fint! :)

Tillbaka
Topp