• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

Modellen är en Seamaster De Ville, från mitten av 60-talet innan Omega delade på De Ville- och Seamaster-linjerna...

Boetten är av monocoque-typ dvs gjuten i ett stycke. Man måste alltså ta bort glaset för att öppna den, vilket jag inte har gjort. Alltså vet jag inte ens vilket verk som sitter i, men gissar på cal 5**!

Någon ref har jag tyvärr inte, och ingen av de tre urmakare jag frågat om tavlan har sett någon likadan, men alla är överens om att den är original.

Det finns rätt gott om Omegas med liknande case och helfärgade tavlor, till bra priser, hoppas Du hittar nåt fint! :)

Ja, jag hoppas att jag hittar något fint :)
Har startat en tråd nu i vintage-forumet där jag frågar efter folks bilder på dressur med ovanliga urtavlor (lånade din bild): https://klocksnack.se/threads/visa-din-dress-vintageklocka-med-ovanlig-urtavla.20232/

Har matat igenom hela den här tråden, och vill också vara med.

image.jpg

image.jpg

Min 60tals omega samling

Ref: CD 166.020 från 1962

Seamaster De Ville på linnetavla
image.jpg

Omega Constellation Pie Pan Tavla - Stainless Steel 168.005 - Cal. 564 - 1967

image.jpg

Inväntar en nyköpt SM120 från 60talet också som är på spa..

Tillbaka
Topp