• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

1-64.jpg

Fortsättning följer...

Den högen alltså... Grym!

Här är min lilla samling(har några risiga som inte fungerar också).
IMG_6749.jpg

Ingen av dessa kommer säljas. Däremot är jag på sikt på jakt efter en eller två till. Pie Pan står högst på listan. Problemet är att jag lätt skulle kunna sitta på 10-15 Omega vintage om jag inte skärper mig..:angel: Sålde av ett antal för några år sedan och flera av dessa ångrar jag att jag sålde.

Här är min lilla samling(har några risiga som inte fungerar också).
IMG_6749.jpg

Ingen av dessa kommer säljas. Däremot är jag på sikt på jakt efter en eller två till. Pie Pan står högst på listan. Problemet är att jag lätt skulle kunna sitta på 10-15 Omega vintage om jag inte skärper mig..:angel: Sålde av ett antal för några år sedan och flera av dessa ångrar jag att jag sålde.
Fin trio, skulle gärna se fler bilder i bättre ljus..underbar Calender och Seamaster 30 kan jag inte se mig trött på. :) Låter läskigt det där med att älja...ångern...

Fin trio, skulle gärna se fler bilder i bättre ljus..underbar Calender och Seamaster 30 kan jag inte se mig trött på. :) Låter läskigt det där med att älja...ångern...
Ska försöka ta några bättre bilder. Men objektivet ja brukar använda till systemkameran för klockfoton har gått sönder... Sälja var dumt! Men jag bestämde mig för att sälja av en hel del klockor och då rök lite för många. Tyvärr. Trodde en vit, en subsekund och en svart skulle vara nog. Men hej vad jag bedrog mig..:)

Min farmors fars gamla Omega Geneve som stannade kvart i 12 den 20e då han badade med den, har jag fått återberättat. Resulterade också i att urtavlan har rostat/oxiderat. Vet dock inte vilket årtal eller exakt datum när badincidenten inträffade.

JdRKB1z.jpg

Har förstått det men också insett att det knappast finns korrekta därute förutom för den som har grym koll .. Köper oftast vintage från ett fåtal personer som jag vet jag kan lita på. Är beredd att betala en premie för att veta att jag inte blir lurad :) en piepans connie anser jag skall ingå i alla seriösa samlingar..

Hej
Vad tror ni om denna? Sent 60 tal, kaliber 564, ca 35-36 mm exkl krona. Korrekt?

...dum fråga kanske då jag är ny här men jag kan inte ladda upp bilder från datorn. Det står att bilden laddas till
imgur.com och inte klocksnack. Är det någon som vet vad jag gör för fel?

...dum fråga kanske då jag är ny här men jag kan inte ladda upp bilder från datorn. Det står att bilden laddas till
imgur.com och inte klocksnack. Är det någon som vet vad jag gör för fel?
Ska bara klicka på ladda upp så får du en länk som du kopierar och klistrar in här på forumet :). Om jag inte minms fel.

Och om det ska vara extra enkelt så klickar du på ikonen som föreställer en bild och klistrar in länken du får när du laddar upp

Hej
Länkar funkar men inte att ladda upp bilder på min egen klocka som ligger på min dator.....

En liten lathund kommer här
1. Tryck på knappen "Ladda upp bild" nedan
2. Kopiera den nedersta länken som kommer upp i popup rutan
3. Tryck på "bild ikonen" som i den bild jag skickade, en pop up med en ruta för länken dyker upp
4. Klistra in länken och tryck på knappen "Lägg till"

Tillbaka
Topp