• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

Korspostar från dagens vintage ur.. Men med bättre bild.
Omega Suverän 2400-1 från 1943
IMG_20190225_170857_038.jpg
Jag har sett fler Suveräner som haft dessa visare, men de kan väl inte vara korrekt? Fler som har syringe dock.

Nej, de har säkerligen inte varit där från början.

Tror det är generiska utbytesvisare som inte hör till någon särskild klocka alls. Ser ut som en del av dem gör. Eller så några andra.
Suveränvisare är det iaf inte, enl mig då.
Tackar för info, du råkar inte ha tips på var man kan hitta syringevisare som passar Suverän? Har själv en med visare enligt ovan.

Tackar för info, du råkar inte ha tips på var man kan hitta syringevisare som passar Suverän? Har själv en med visare enligt ovan.
Har Otto Frei slut, förr fanns det ju visarpar till de flesta modeller där. Lär ju inte vara speciellt svårt att hitta ett par som passar iaf,?

Borde det inte vara samma storlek på visarna till 30t2 som visarna i 26x verken?

Har Otto Frei slut, förr fanns det ju visarpar till de flesta modeller där. Lär ju inte vara speciellt svårt att hitta ett par som passar iaf,?

Borde det inte vara samma storlek på visarna till 30t2 som visarna i 26x verken?
Har inte kollat hos dem, men det var ett bra tips. Jag är osäker på om dom passar sinsemellan, det är ju en del skillnader på verken men visarna kan ju passa ändå. Kanske någon annan som vet och testat?

Blev väldigt pepp på vintage-Omega efter den här tråden. Ropade hem en Seamaster Cal 610, som om jag förstår serienumret och datering rätt är från 1961. Inte riktigt kompetent nog för att bedöma skick, men tycker den är fin och tickar som den ska.
EFFB10C3-D1FE-48CA-8114-3971A5746535.jpeg

Bilagor

• 4226B05E-CE77-4460-8DC9-0572B6EDD31F.jpeg
    4226B05E-CE77-4460-8DC9-0572B6EDD31F.jpeg
    123.6 KB · Visningar: 2
Blev väldigt pepp på vintage-Omega efter den här tråden. Ropade hem en Seamaster Cal 610, som om jag förstår serienumret och datering rätt är från 1961. Inte riktigt kompetent nog för att bedöma skick, men tycker den är fin och tickar som den ska.
EFFB10C3-D1FE-48CA-8114-3971A5746535.jpeg
Grattis till Omegan, den ser ut att ha varit med om den del skoj i sina dagar. Vad är det för referensnummer på insidan av boettlocket?

Sälj åbäket längst till höger och köp två trevligare vintage istället! :D
Grym samling!
haha, tack,, du har ju en poäng i att titan smp:n inte hör hemma på vintagesidan; den är min enda "nya" klocka och min beater i snart 6 år, sorry. :happyhappy:
Den är grym så den måste nog få stanna :angel:

Fast två trevliga vintage till låter ju som lösning, finns såklart några modeller... :hungry:

Förstår att det ligger mycket arbete bakom din samling. Gillar guld- connien, jag tror att kaplans har en liknande med i sin vår-kvalitet.

Vissa klockor vill man ha kvar och vissa fungerar inte när man väl fångat dom, är min erfarenhet. Konstaterade att jag haft ytterligare 18st varierande modeller/kvaliteter av Omega som fått lämna... :wideyed:

Guldconnien var en "grail" som också ger rätt vibs i verkligheten, används flitigt efter en helservice, ett trevligt ex som verkar ha levt ett lätt/opolerat liv (ca 1956:a) :happyhappy:

DSC03391.JPG
DSC01889.JPG

Tillbaka
Topp