Jag har sett fler Suveräner som haft dessa visare, men de kan väl inte vara korrekt? Fler som har syringe dock.Korspostar från dagens vintage ur.. Men med bättre bild.
Omega Suverän 2400-1 från 1943
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har sett fler Suveräner som haft dessa visare, men de kan väl inte vara korrekt? Fler som har syringe dock.Korspostar från dagens vintage ur.. Men med bättre bild.
Omega Suverän 2400-1 från 1943
Nej, de har säkerligen inte varit där från början.Jag har sett fler Suveräner som haft dessa visare, men de kan väl inte vara korrekt?
Tackar för info, du råkar inte ha tips på var man kan hitta syringevisare som passar Suverän? Har själv en med visare enligt ovan.Nej, de har säkerligen inte varit där från början.
Tror det är generiska utbytesvisare som inte hör till någon särskild klocka alls. Ser ut som en del av dem gör. Eller så några andra.
Suveränvisare är det iaf inte, enl mig då.
Nej, tyvärr inte.Tackar för info, du råkar inte ha tips på var man kan hitta syringevisare som passar Suverän? Har själv en med visare enligt ovan.
Har Otto Frei slut, förr fanns det ju visarpar till de flesta modeller där. Lär ju inte vara speciellt svårt att hitta ett par som passar iaf,?Tackar för info, du råkar inte ha tips på var man kan hitta syringevisare som passar Suverän? Har själv en med visare enligt ovan.
Har inte kollat hos dem, men det var ett bra tips. Jag är osäker på om dom passar sinsemellan, det är ju en del skillnader på verken men visarna kan ju passa ändå. Kanske någon annan som vet och testat?Har Otto Frei slut, förr fanns det ju visarpar till de flesta modeller där. Lär ju inte vara speciellt svårt att hitta ett par som passar iaf,?
Borde det inte vara samma storlek på visarna till 30t2 som visarna i 26x verken?
Har inte kollat hos dem, men det var ett bra tips. Jag är osäker på om dom passar sinsemellan, det är ju en del skillnader på verken men visarna kan ju passa ändå. Kanske någon annan som vet och testat?
Tack som fan! Har aldrig tänkt på att man kan se dom måtten på Ranfft
Det ska du kanske vara glad för ändå, gamla läderband brukar lukta gubbröv.Hittade morfars gamla guldklocka
Tyvärr så saknades bandet
Haha...ja då var det nog lika bra men spännet hade varit trevligt att ha kvarDet ska du kanske vara glad för ändå, gamla läderband brukar lukta gubbröv.
Fin klocka!
Den är grym, gillar boettformen skarpt.Gör debut här på sidan med att slänga upp en bild på min vintage omega, vad tycks ?
Magisk, grattis!Köpte denna i helgen. Har haft en Speedmaster innan men detta är blott min andra Omega. Var egentligen intresserad av en knubbig 50-tals Automatic Omega men tyckte att denna tavla var häftig. Patinan kallas väl stardust?
Grattis till Omegan, den ser ut att ha varit med om den del skoj i sina dagar. Vad är det för referensnummer på insidan av boettlocket?Blev väldigt pepp på vintage-Omega efter den här tråden. Ropade hem en Seamaster Cal 610, som om jag förstår serienumret och datering rätt är från 1961. Inte riktigt kompetent nog för att bedöma skick, men tycker den är fin och tickar som den ska.
Grattis till Omegan, den ser ut att ha varit med om den del skoj i sina dagar. Vad är det för referensnummer på insidan av boettlocket?
Sälj åbäket längst till höger och köp två trevligare vintage istället!skulle behöva en till för att ha ett dussin Omega!
haha, tack,, du har ju en poäng i att titan smp:n inte hör hemma på vintagesidan; den är min enda "nya" klocka och min beater i snart 6 år, sorry.Sälj åbäket längst till höger och köp två trevligare vintage istället!
Grym samling!
Härlig samling! Klart du ska ha en till!skulle behöva en till för att ha ett dussin Omega!
Tack, ja, och erfarenheten visar på att för att hitta en att behålla så behöver man omsätta rätt många, puh!Härlig samling! Klart du ska ha en till!
Förstår att det ligger mycket arbete bakom din samling. Gillar guld- connien, jag tror att kaplans har en liknande med i sin vår-kvalitet.Tack, ja, och erfarenheten visar på att för att hitta en att behålla så behöver man omsätta rätt många, puh!
Förstår att det ligger mycket arbete bakom din samling. Gillar guld- connien, jag tror att kaplans har en liknande med i sin vår-kvalitet.