Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schyst!Kör! Men jag kommer messa när det vankas gtg
När det gäller val av klocka är jag dålig på moderna ur men om man får in en smurf i ditt intervall skulle jag gå på en sån.
Kör på OWG tanken men logga för guds skull inte ut från KS eller börja stå över GTG!
Smurf? Hmmm, där sa du nåt. Men - jag flippade min 114060 pga det klossiga caset. Risken är att jag skulle göra samma med en 116619 (rätt ref, va?). En SD4000 i vitguld, då snackar vi! Men den släpps väl på Basel tjugohundra-aldrig...Kör! Men jag kommer messa när det vankas gtg
När det gäller val av klocka är jag dålig på moderna ur men om man får in en smurf i ditt intervall skulle jag gå på en sån.
Tanken var inte att lämna KS, men att ta en paus och det skulle vara enklare med EN fet klocka. Dock får jag svettningar av bara tanken att inte logga in dagligen... Och grejen är att jag lägger orimligt mycket tid på forumet. Jag skriver kanske inte så mycket, men läser desto mer. Ffa "Säljes"...
Inser att detta såklart är väldigt individuellt, men jag tror att jag har för dålig karaktär och inte är en stålman som @snoozarn för att surfa lite (jmf "ska bara ta liiite heroin") på KS. Men har man bara en övergrym klocka så finns det mindre incitament att jaga vidare...
Bra inlägg förresten @yonsson vi verkar tänka ungefär lika. Kanske finns det ett mellanmjölksalternativ, typ logga in månadsvis. Men då är jag rädd för det där med "bara liiite heroin" igen
Förutsatt att man har sin dyrgrip till jobbet (om man inte är gruvarbetare typ) och de flesta andra situationer, så tycker jag absolut det. Plocka fram SKX vid trädgårdsarbete, fest på raggarkåken osv.Men om man har en PP eller VC och en SKX som beater borde man väl ändå kunna påstå att man är OWG? eller kanske en OWGPB (plus beater)
Precis så känner jag oxå. Det måste ju inte innebära att man flippar ofta eller ens alls. Men ett par klockor man trivs med är ju en trevlig del av livetFattar inte grejen med OWG....nöjet är ju att kunna unna sig lyxen att kunna byta klocka o rotera lit i samlingen.
Se det som konsolidering. Man säljer allt och köper en klocka. När man inte pallar längre, oavsett om det tar 2 månader eller 2 år så köper man en till klocka. Låter som en bra ide' tycker jag.Undrar, vad e vitsen med OWG?
Datum, lume, bad & glider in under manschetten.Med rätt klocka är de väl möjligt. Fast vad är rätt?
Är det ett hot eller löfte?Som sagt så är vi fler som har ditt telnr och jag vet dessutom var du bor!
Löfte kompis. Du är en av dom jag träffat via KS och GTG som jag gärna behåller som kompis oavsett.Är det ett hot eller löfte?