Snårtas
Guld
Sålde min 15300, ROO safari och Iwc 3714. Tjejen fick milgaussen.
Är numera happy OWG.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sålde min 15300, ROO safari och Iwc 3714. Tjejen fick milgaussen.
Är numera happy OWG.
Som OWG så behöver man nog kompromissa vid ett antal tillfällen per år. De 1-2 ggr jag har smoking kommer inte få överväga de andra 363 dagarna. Visst har du rätt i att en tunn dressare skulle passa bäst, men den skulle å andra sidan kännas malplacerad 363 dagar per år istället.Om det bara är "lämpligheten" till smoking som avskräcker från 5167 behöver du nog inte frukta för ingen av de andra du listat skulle enligt mig se särskilt bra ut till smoking ändå. Kronograf till smoking...nja. Enda lämpliga ur till den klädseln är enligt mig tunt dressur typ Calatrava men troligen ingen klocka alls.
Jäkla konstigt det där. Det finns ingen logik i varför en viss klocka konkurrerar ut de andra i lådan, det bara sker instinktivt.Jag var OWG i 4 månader med min Root Beer tills jag köpte mig min DayDate.
Dock så sket det sig med min DayDate (service) så jag fick vänta tills januari där på (varav då OWG i 9 månader med Root Beer).
Januari i år kunde jag använda min DayDate och använt den kanske 10 gånger totalt. När jag åkt ner till tjejen tog jag endast med min min DD för att tvinga mig till att använda den. Så fort jag kom upp till Västerås igen så bytte jag direkt.
Nu har jag kört 3 månader i sträck med endast min Root Beer. Jag vill inte ens använda min DD, jag vet inte ens varför! Jag älskar DD, skit snygg! Men jag använder inte den. Tog inte ens med den till Korea nu, tog endast min Root Beer...
Nu får vi se om min AP RO tar över från min Root Beer.
Gör den inte det, då säljer jag både AP och DD och kör OWG med Root Beer för då anser jag att jag faktiskt har försökt.
Skönt dock när man älskar din första Rolex så mycket som jag gör!
VC Overseas är grymma, men 42mm med integrerad länk? Nä, de är nog för stora och de äldre på40 mm har ju inte den nya coola länken. Nautilus är ju en grym gubbklocka. Vill du gå gubbe, kör på Nautilus. Vill du gå pöjk, kör på Aquanaut.
Hur många ATM fixar en Nautlius? Vattenötten kan man ju simma lugnt med.
Ännu är inte allt sålt, men jakten har börjat! I veckan försvann både Royal Steel och Exp2 i rasande fart. Inspirerad av @par401 jakt på den ultimata dressaren och hans rapportering om den så loggade jag ut tidigt idag och tog mig runt de intressanta AD som finns i Sthlm.
Fick en lång och trevlig pratstund hos @ROB-1832 , ingen klocka med hem men väl lite läsning.
Det var som väntat ont om stål-Patek utan komplikationer. Fick prova en Calatrava samt en Aquanaut som låg för förmedling. Konstaterade att Aquanaut får vara kvar på listan samt att jag har gjort rätt som har valt bort Calatrava.
Vidare till Bo Berggren där det iaf fanns lite godis inne.
Datumindikatorn gör paradoxalt nog att klockan känns mindre, dock så bygger home-time komplikationen påtagligt på höjden. Och priset.
Knallade in tvärs över gatan till Nymans för att prova AP och VC. Inte mycket inne tyvärr. Provade dock denna isade RO i 37 mm och får tyvärr konstatera att RO Chrono (41 mm) får plockas bort från listan pga sin storlek. 37 mm satt perfekt.
Det fanns inte någon VC Overseas på länk, så det blev ingen provkörning idag.
Brände även förbi LW där de hade en sliten 5711 inne. För sliten för att fota. Klocka och tavla är dock nåt helt magiskt!
Slutsatsen är att AP nog får stryka på foten och att Patek går upp i solklar ledning. Nu är då bara frågan om jag skall gå på mellanmjölken (Aquanaut) eller direkt till en vuxen-Patek, dvs 5711/5712. I båda fallen känns det tyvärr som att begköp är enda chansen...
Jag för drömma mig bort i boken så länge och återkommer i tråden när det finns nåt nytt att rapportera.
Även om den är fin känns det som en extremt dålig owg klocka, känns skör typ,Hade kunnat bli OWG med denna annars.
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=426335
Det är väl lite ditåt det lutar. Bara så trist att man typ är tvungen att köpa beg och dessutom nästan tvungen att handla utanför landets gränser. Tålamod är inte min grej riktigt Nåt som jag misstänker att jag har gemensamt med rätt många andra här på forumetTack för ett trevligt inlägg. Jag hade ändå satsat på natilus eller aquanaut av dina alternativ om du ska bli owg
LW säger ju sig kunna fixa allt...Det är väl lite ditåt det lutar. Bara så trist att man typ är tvungen att köpa beg och dessutom nästan tvungen att handla utanför landets gränser. Tålamod är inte min grej riktigt Nåt som jag misstänker att jag har gemensamt med rätt många andra här på forumet
Du HAR en sån alltså!?! Totalt missat det. Ser ju helt underbar ut. Hur är länken jmf med moderna referenser?Jag ska nog köra min 3800 en vecka så får vi se hur det går.
/j
Jobbigt att vara tvungen att bära den en hel vecka.Jag ska nog köra min 3800 en vecka så får vi se hur det går.
/j
Något smalare och tunnare. Men min länk är faktiskt riktigt tight.Du HAR en sån alltså!?! Totalt missat det. Ser ju helt underbar ut. Hur är länken jmf med moderna referenser?
Det kan finnas en enkel lösning på det vettu... Bär den en vecka och sen säljer du till migNågot smalare och tunnare. Men min länk är faktiskt riktigt tight.
Men som sagt, har man typ submariner som referensklocka så är denna något för slimmad.
/j
Jag kan också säga att Aquanatens gummi är som en dröm.Jobbigt att vara tvungen att bära den en hel vecka.
Ang gummi vs länk så är ju länkarna halva grejen med Patek men å andra sidan är ju gummi jäkligt skönt och stealth, känns ju mindre repkänsligt också.
Tycker egentligen inte Patek gör så snygga länkar Endel är ju mest hemska även om de håller extremt hög kvalle.Jobbigt att vara tvungen att bära den en hel vecka.
Ang gummi vs länk så är ju länkarna halva grejen med Patek men å andra sidan är ju gummi jäkligt skönt och stealth, känns ju mindre repkänsligt också.
Provade dock denna isade RO i 37 mm och får tyvärr konstatera att RO Chrono (41 mm) får plockas bort från listan pga sin storlek. 37 mm satt perfekt.
Jag skulle kunna tänka mig bli 2wg med min 5712 och en 5711...
@par401
Nautiluslänken är ju grym! Att man kan göra en så tunn länk så stabil är ju grymt.
Jäkla konstigt det där. Det finns ingen logik i varför en viss klocka konkurrerar ut de andra i lådan, det bara sker instinktivt.
Tycker egentligen inte Patek gör så snygga länkar Endel är ju mest hemska även om de håller extremt hög kvalle.
Ex 5960 länken är ju lite fulsnygg
Hemsk....
Hemsk
Förr hatade jag natilus länken, men nu får jag väll erkänna att jag älskar den....
En annan som funkar skulle jag påstå är ellipse, länken är ett mästerverk
Hmmm, jag hade också en 5711 som i en liten ask i våras........@Snårtas Intressant frågeställning. Har tänkt samma tanke flera gånger. Just för att det skulle vara enklare att kunna luta sig tillbaka och vara nöjd där man är. Jakten tar snart kål på mig.
Är också inne på att göra något med lådan för att röra mig uppåt, AP och jag klickade inte helt så PP är en bra kandidat. Fick erbjudandet att köpa en 5711 över disk med blå urtavla på Capri i somras. Jag sa nej. Har tidigare dragits med i spontana dumheter i allt från Zenith, AP och allt vad det heter så sade nej.. Skulle jag inte gjort med facit på hand. Hur ofta får man frågan, har en 5711, vill du ha?
Nåväl, tillbaka till frågan, tror det enda alternativet att bli OWG är att hitta ett intresse som tar din uppmärksamhet ifrån klockorna. Hur kändes 5164? Lite nyfiken där, dock är det nästa dubbla listpriset galet. Jag gillar dock den lite stökigare tavlan.
Seriöst? Uppfattar du dem så olika? På vilket sätt? Intressant att höra från någon som hanterat bägge klockorna.