Ännu är inte allt sålt, men jakten har börjat! I veckan försvann både Royal Steel och Exp2 i rasande fart. Inspirerad av
@par401 jakt på den ultimata dressaren och hans rapportering om den så loggade jag ut tidigt idag och tog mig runt de intressanta AD som finns i Sthlm.
Fick en lång och trevlig pratstund hos
@ROB-1832 , ingen klocka med hem men väl lite läsning.
Det var som väntat ont om stål-Patek utan komplikationer. Fick prova en Calatrava samt en Aquanaut som låg för förmedling. Konstaterade att Aquanaut får vara kvar på listan samt att jag har gjort rätt som har valt bort Calatrava.
Vidare till Bo Berggren där det iaf fanns lite godis inne.
Datumindikatorn gör paradoxalt nog att klockan känns mindre, dock så bygger home-time komplikationen påtagligt på höjden. Och priset.
Knallade in tvärs över gatan till Nymans för att prova AP och VC. Inte mycket inne tyvärr. Provade dock denna isade RO i 37 mm och får tyvärr konstatera att RO Chrono (41 mm) får plockas bort från listan pga sin storlek. 37 mm satt perfekt.
Det fanns inte någon VC Overseas på länk, så det blev ingen provkörning idag.
Brände även förbi LW där de hade en sliten 5711 inne. För sliten för att fota. Klocka och tavla är dock nåt helt magiskt!
Slutsatsen är att AP nog får stryka på foten och att Patek går upp i solklar ledning. Nu är då bara frågan om jag skall gå på mellanmjölken (Aquanaut) eller direkt till en vuxen-Patek, dvs 5711/5712. I båda fallen känns det tyvärr som att begköp är enda chansen...
Jag för drömma mig bort i boken så länge och återkommer i tråden när det finns nåt nytt att rapportera.