• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Timepiece Gentleman - Gått under jorden?

JJsthlm

Omega
Ett inte helt otänkbart scenario. Handlaren har en finansiär som står för en stor bankrulle för att man ska kunna ha ett stort inventory. Pengarna är villkorade mot en viss revshare när klockor säljs. Allt är frid och fröjd och allt rullar på. Plötsligt händer något. Försäljningen når inte målen eller finansiären vill kliva ur alternativt ha mer pengar. Då blir det stök och beroende på vem eller vad som backat detta så kan det bli mer eller mindre otrevligt. Klockorna tas som betalning eller som garanti för betalning medan handlarna försöker lösa skulden. Antingen övertygar de finansiären om ett nytt upplägg eller så får man jaga nya pengar. Därav förhoppningen att man bara ska kunna återuppstå och skratta bort detta som ett PR-stunt. Worst case så löser det sig inte och då får de jagas till världs ende av arga kunder, finansiärer, partners mm.

Att de flytt med pengarna till en tropisk ö där de sippar på cocktails och är glada känns relativt orimligt. De har problem på ett eller annat sätt. Oavsett vad de sedan säger på YouTube.

Helt klart ett rimligt scenario!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Att YouTube är det enda som är kvar är rätt självklart. Klippen genererar välbehövliga intäkter. Övriga kanaler not so much om de inte längre säljer klockor.
 

Jey

Cartier
Är det bara jag som tänker tanken att folk runt/på sociala medier har gjort den här hypen kring att det ska vara ett PR trick etc.
Jag menar dom har stängt ner instagram och butiken ett par dagar och gjort folk galna, hypen har verkligen nått nya höjder då man läser runt på olika forum och youtube.
Kolla bara här på KS som ett ex, från ingen tråd skapad om TGP till 10 sidor på ett par dagar.

Total tystnad från TPG och ändå fortsätter det strömma ut olika ryckten, vet vi med fakta att TPG inte gör/gjort klockaffärer under dessa dagar?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som tänker tanken att folk runt/på sociala medier har gjort den här hypen kring att det ska vara ett PR trick etc.
Jag menar dom har stängt ner instagram och butiken ett par dagar och gjort folk galna, hypen har verkligen nått nya höjder då man läser runt på olika forum och youtube.
Kolla bara här på KS som ett ex, från ingen tråd skapad om TGP till 10 sidor på ett par dagar.

Total tystnad från TPG och ändå fortsätter det strömma ut olika ryckten, vet vi med fakta att TPG inte gör/gjort klockaffärer under dessa dagar?
Enligt något av klippen ska de ha betalat in en skuld på $100k runt tiden då de gick under jord vilket skulle kunna tala emot ett eventuellt bedrägeri. Å andra sidan har jag ingen koll på vad dessa individer har för kopplingar till varandra och det är bara en YouTubevideo så man får ta det för vad det är. 🤷‍♂️
 

Rivalen

Rolex
Edit:

Tror som tidigare sagt att de gjort affärer med "fel" folk. Klockaffärer eller Pers tankar om finansiering, eller nåt annat.

Som PR-stunt är det en katastrof.

Varför är sådant här intressant? Det visar, tillsammans med andra storys, att omdömet om en säljare kan svänga snabbt om säljaren/handlaren kör sina liv i diket. Och det kan gå ut över kunderna.

Denne Roman som slängde fram en Uzi av något slag på YT är tydligen en annan handlare. Vad är detta för kretsar.

Edit: Bara så vi vet vad det är för slags vapen. En Micro Uzi med dämpare. Vad jagar man med en sådan?
1625230396541.png
 
Senast ändrad:

Jey

Cartier
Nu är ju inte TPG samma person som han som slängde fram en uzi utan det var Roman från luxury bazaar.
 

Espresso

Cartier
Nu är ju inte TPG samma person som han som slängde fram en uzi utan det var Roman från luxury bazaar.
vad är luxuary bazaar?
Jag är en av dem som inte kände till TPG alls innan den här tråden. Så blir ju helt klart nyfiken när nya namn (bolagsnamn?) dyker upp.

EDIT: Antar att det är en gråhandlare av något slag, men mest kopplingen dem emellan. Det här låter ju som rätt speciella handlare.
 

PJZ

Cartier
Roman Sharf (Luxury Bazaar) har inget att göra med TPG utöver att han kopierat deras youtube koncept och kallar sin version för GREY MARKET. Han känner och har dealat med TPG och synts i flera av deras videos och TPG har även synts i hans videos. Det är dock två helt olika företag men ja de har en "affärsrelation" då de gör buisness med varandra.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Är det bara jag som tänker tanken att folk runt/på sociala medier har gjort den här hypen kring att det ska vara ett PR trick etc.
Jag menar dom har stängt ner instagram och butiken ett par dagar och gjort folk galna, hypen har verkligen nått nya höjder då man läser runt på olika forum och youtube.
Kolla bara här på KS som ett ex, från ingen tråd skapad om TGP till 10 sidor på ett par dagar.

Total tystnad från TPG och ändå fortsätter det strömma ut olika ryckten, vet vi med fakta att TPG inte gör/gjort klockaffärer under dessa dagar?
Den gamla skrönan kring att ”All PR är bra PR” är så klart inte sann.

Tror du verkligen att det är bra att man pratar om dem, om det är detta man pratar om? Själv tror jag det faktiskt inte.
Bara för att fler pratar om dem betyder det ju inte att deras business kommer få samma exponentiella ökning.

Ta mig t. ex. - för några dagar sedan hade jag ingen som helst vem tjommarna var men nu pratar jag om dem.
Kommer jag då att handla av demom det skulle visa sig att detta är ett (oerhört) illa orkestrerat PR-stunt?
Nja. Tvek på den, va?

Ska ju till någon riktigt kylig jäkel för att eventuellt göra deals med dem när hela klocksvängen pratar om dem i dessa ordalag.

*Faller ju på sin egen rimlighet - då jag bara handlar gammalt skit, men ändå. ;)
 

Jey

Cartier
Den gamla skrönan kring att ”All PR är bra PR” är så klart inte sann.

Tror du verkligen att det är bra att man pratar om dem, om det är detta man pratar om? Själv tror jag det faktiskt inte.
Bara för att fler pratar om dem betyder det ju inte att deras business kommer få samma exponentiella ökning.

Ta mig t. ex. - för några dagar sedan hade jag ingen som helst vem tjommarna var men nu pratar jag om dem.
Kommer jag då att handla av demom det skulle visa sig att detta är ett (oerhört) illa orkestrerat PR-stunt?
Nja. Tvek på den, va?

Ska ju till någon riktigt kylig jäkel för att eventuellt göra deals med dem när hela klocksvängen pratar om dem i dessa ordalag.

*Faller ju på sin egen rimlighet - då jag bara handlar gammalt skit, men ändå. ;)
har absolut inte myntat texten ”all PR är bra PR” mina ord var mer menat att dom försvunnit men ändå verkar göra rätt för sig kring kostnader och skulder/affärer men att helt plötsligt pratar alla om dom och skapat hypen kring deras varumärke, med hype menar jag självklart att alla skriver om dom på samtliga forum och sociala medier, även du inkluderat som inte vetat om dessa herrar tidigare.

Kommer bli intressant dock att veta anledningen till allt
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
har absolut inte myntat texten ”all PR är bra PR” mina ord var mer menat att dom försvunnit men ändå verkar göra rätt för sig kring kostnader och skulder/affärer men att helt plötsligt pratar alla om dom och skapat hypen kring deras varumärke, med hype menar jag självklart att alla skriver om dom på samtliga forum och sociala medier, även du inkluderat som inte vetat om dessa herrar tidigare.

Kommer bli intressant dock att veta anledningen till allt
Nej, jag beskyller så klart inte dig för att ha kommit på just det uttrycket, men många här (inklusive du) lägger ju upp det som om det skulle vara en bra grej att alla pratar om dem.
Jag tror inte det.

Vad spelar det för roll att jag, för första gången, pratar om dem? Det köper ingen flashig livsstil åt dem. Det hade det ju däremot kunnat gjort om jag köpt en klocka av dem - vilket, som sagt, aldrig varit längre bort.

Jag tror, som någon tidigare skrev, att någonting skitit sig (rejält) och att de, om de löser det, kommer försöka spela av det som en PR-grej.
Men att det skulle varit planen från början tror jag inte ett skvatt på. För att ha kommit så långt som de gjort måste de ju ha hygglig business sense - och då förstå att detta som PR är heeeelt värdelöst.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Nej, jag beskyller så klart inte dig för att ha kommit på just det uttrycket, men många här (inklusive du) lägger ju upp det som om det skulle vara en bra grej att alla pratar om dem.
Jag tror inte det.

Vad spelar det för roll att jag, för första gången, pratar om dem? Det köper ingen flashig livsstil åt dem. Det hade det ju däremot kunnat gjort om jag köpt en klocka av dem - vilket, som sagt, aldrig varit längre bort.

Jag tror, som någon tidigare skrev, att någonting skitit sig (rejält) och att de, om de löser det, kommer försöka spela av det som en PR-grej.
Men att det skulle varit planen från början tror jag inte ett skvatt på. För att ha kommit så långt som de gjort måste de ju ha hygglig business sense - och då förstå att detta som PR är heeeelt värdelöst.
Jag har sett många avsnitt, och när det kommer till traditionellt business sense så är det nog lite tvek på det. Dom har kört veckoredovisningar där deras inkomster o försäljningar redovisas men jag tvivlar på att dom är helt korrekta, med tanke på deras utgifter.
Lite såpopera över det hela, med mycket cash, fina(dyra) restaurangbesök, bilar, motorcyklar, dyra klockor osv.
Otroligt att dom inte blivit rånade än när dom går runt på stan med flera hundratusen i cash + klockor i en ryggsäck.
 

PJZ

Cartier
Jag tänkte faktiskt skicka en pjäs till dom på just consignment... glad att jag inte gjorde det nu. Oavsett om det är ett PR trick eller ej har de förbrukat mitt förtroende.


🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Det er bare et PR-stunt...et genialt PR-stunt. Helt fantastisk PR-stunt. Bare se hvor mange som snakker om TPG. Helt genialt.

Not. 🙃
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
1625234922779.png
1625234937565.png



Dessa två bilder laddades upp i ett annat forum..

Undra varför han inte gick ut med detta själv, på sina sociala medier? Varför göra alla oroliga? Jag tror på Pers teori, något har gått åt helvete och nu försöker man reparera det och kommer med en "överraskning" om det lyckas.

Hittade denna på Rolex Forum, nu ska han höja priset på gruppen 🤣 :

1625253957181.png
 
Topp