• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Timepiece Gentleman - Gått under jorden?

Jag tror på PR-trick! Jag tror inte ”kunder” skrivit till dem offentligt, utan kunderna vet om tricket. De kommer köra en fet release i nya lokalerna 😁

(kommer säkert få äta upp detta sen men jag är för godtrogen och gillar deras YT för mycket för att tro på en scam 😂)

78ECB7AE-ED95-4954-BC71-F6394F8833A0.png
Älskar att ha rätt! Jag tror inte heller att deras förtroende har försvunnit eller sjunkit. Det är ett helt annat klimat därborta än här, visst de kanske tappar en eller två kränkta svenskar men ser verkligen inte varför förtroendet skulle få sig törn sv detta eftersom de uppenbarligen fortfarande sköter sin kontakt med befintliga kunder.

De har fått extrem jävla airtime av detta, massa YT och IG-influensers som pratar om dem. Jag vet dock inte får jätte mycket fler kunder heller, men däremot blir deras igenkänningsfaktor ännu högre, och det är nog exakt vad de är ute efter.
!
 
Älskar att ha rätt! Jag tror inte heller att deras förtroende har försvunnit eller sjunkit. Det är ett helt annat klimat därborta än här, visst de kanske tappar en eller två kränkta svenskar men ser verkligen inte varför förtroendet skulle få sig törn sv detta eftersom de uppenbarligen fortfarande sköter sin kontakt med befintliga kunder.

De har fått extrem jävla airtime av detta, massa YT och IG-influensers som pratar om dem. Jag vet dock inte får jätte mycket fler kunder heller, men däremot blir deras igenkänningsfaktor ännu högre, och det är nog exakt vad de är ute efter.
!
Har du sett videon (och läst kommentarerna till den) som @loevhagen postade?
Se hele denne her med TPG sin egen advokat og døm selv:

Fler än ett par "kränkta svenskar" som inte tycker om beteendet.

Det kvittar vad jag tycker då jag aldrig skulle handla från dem oavsett. Jag tyckte redan före detta att de utstrålade allt annat än förtroendeingivande.
 
Om det visar sig vara ett rent PR-trick, hur omoraliskt det än må ha varit, så tror jag att de gagnas av det totalt sett. Listiga typer!
 
De kommer ju använda ”release-videon” för att marknadsföra allt nytt. Säkerligen nya stället, ny hemsida, nytt crew kanske osv. Lägg då till att en helvetes massa stora klockkanaler pratat om detta så kommer typ hela världens av deras målgrupp kolla på denna video och de når ut till Alla.

Sjukt smart. Men för att vara lite konspiratoriskt lagd som ändå denna tråd bygger på så tror jag att de köpt/hintat vissa YouTubers/influensers för att de ska prata om detta.
 
Förstår inte varför så många tror att detta PR-trick (som det verkar) skulle gynna TPG? Det är väl självfallet att varumärket skadats och att förtroendet för varumärket minskat. Det är möjligt att deras innersta krets som gjort affärer med dom flertalet gånger utan konstigheter kan se genom fingrarna men detta är väl knappast ett geni-drag att göra om man vill knyta till sig nya kunder eller bredda sin kundkrets i stort. Som flera är inne på tidigare bygger hela deras bransch på förtroende, förtroende och förtroende. Ska bli spännande och se hur många som inom närtid vågar flagga med att man köpt sin klocka genom TPG om de nu kommer tillbaka. Lika duktiga som amerikaner är på show-off, lika duktiga är de på att sålla bort saker som kan få de att se dåliga ut.

Lätt för många att sitta här och skriva att det inte är någon biggie - fråga dig själv istället om du efter detta hade varit taggad på att skicka iväg din klocka till dom med betalning efter den anlänt.
 
Om det visar sig vara ett PR-trick, varför skulle man då vara rädd för att göra affärer med dom? Då har dom ju inte stuckit med klockor och pengar?
 
Only in America. 🙃

En skandinavisk gråmarkedforhandler som er på YouTube og viser at de spiser på dyre restauranter, kaster bort penger på YSL-vesker, kjører dyre leiebiler, etc etter å ha bedt folk i Sverige, Norge og Danmark om penger til å starte en VIP-klubb der hvert medlem skal betale 20.000 kroner for å bli medlem. Nesten ingen i her hjemme hadde kjøpt noe medlemskap - og kun et ytterst fåtall hadde ønsket å kjøpe klokker av et slikt selskap.

Slikt kan skje "only in America", fordi mentaliteten er gjennomgående annerledes der enn i Skandinavia.

Så får vi se da, hva greia er neste uke. Natoreimen og sennepsflasken står klar i kjøleskapet...
 
Senast ändrad:
Förstår inte varför så många tror att detta PR-trick (som det verkar) skulle gynna TPG? Det är väl självfallet att varumärket skadats och att förtroendet för varumärket minskat. Det är möjligt att deras innersta krets som gjort affärer med dom flertalet gånger utan konstigheter kan se genom fingrarna men detta är väl knappast ett geni-drag att göra om man vill knyta till sig nya kunder eller bredda sin kundkrets i stort. Som flera är inne på tidigare bygger hela deras bransch på förtroende, förtroende och förtroende. Ska bli spännande och se hur många som inom närtid vågar flagga med att man köpt sin klocka genom TPG om de nu kommer tillbaka. Lika duktiga som amerikaner är på show-off, lika duktiga är de på att sålla bort saker som kan få de att se dåliga ut.

Lätt för många att sitta här och skriva att det inte är någon biggie - fråga dig själv istället om du efter detta hade varit taggad på att skicka iväg din klocka till dom med betalning efter den anlänt.

Temporär PR. Vem kommer vilja investera/göra affärer med ett företag som bara kan försvinna från jordens yta när som helst. För skoj skull?

Tror också på @Per’s teori.
Varför har det skadats och vadå försvinna från jordens yta? De finns kvar på youtube och det är faktiskt bara en vecka sedan de la upp en video på tuben. vet ni hur de hanterar pågående affärer? Svarar man inte sina befintliga kunder? Att ta bort sina konton för att förmodligen öppna nytt och skapar hype kring varumärket ser jag inga problem med.
 
  • Like
Reactions: Jey
Varför har det skadats och vadå försvinna från jordens yta? De finns kvar på youtube och det är faktiskt bara en vecka sedan de la upp en video på tuben. vet ni hur de hanterar pågående affärer? Svarar man inte sina befintliga kunder? Att ta bort sina konton för att förmodligen öppna nytt och skapar hype kring varumärket ser jag inga problem med.


Borde säga sig självt. Att till synes, om än temporärt vilket visar sig först efteråt, gå under jorden med andras egendom och pengar som en kul grej i en bransch som av de flesta betecknats som högrisk tyder på erbarmligt dålig fingertoppskänsla. Barnsligt på ett sätt som knappast bör inge förtroende i de sammanhangen och det förtroendet står man och faller med. Det är så pass hjärndött så det är svårt att ta som hela förklaringen.
 
Varför har det skadats och vadå försvinna från jordens yta? De finns kvar på youtube och det är faktiskt bara en vecka sedan de la upp en video på tuben. vet ni hur de hanterar pågående affärer? Svarar man inte sina befintliga kunder? Att ta bort sina konton för att förmodligen öppna nytt och skapar hype kring varumärket ser jag inga problem med.
Orkar inte ens argumentera om saken. En seriös aktör håller inte på med denna typen av lekstuga.

Dock har deras YT varit underhållande och bra filmat under den tid de hållit på. Det är ju dock bara 100% försäljning för show-off kunder men förväntade mig inte så mycket mer när basen är USA. Inga AmsterdamVintageWatches grabbar precis...
 
Älskar att ha rätt! Jag tror inte heller att deras förtroende har försvunnit eller sjunkit. Det är ett helt annat klimat därborta än här, visst de kanske tappar en eller två kränkta svenskar men ser verkligen inte varför förtroendet skulle få sig törn sv detta eftersom de uppenbarligen fortfarande sköter sin kontakt med befintliga kunder.

De har fått extrem jävla airtime av detta, massa YT och IG-influensers som pratar om dem. Jag vet dock inte får jätte mycket fler kunder heller, men däremot blir deras igenkänningsfaktor ännu högre, och det är nog exakt vad de är ute efter.
!
Har nog inget med Svenskar att göra, reddit, forum och alla verkar rätt pissed.

Men det beror helt på saker vi inte vet. Är kunderna med på det så är det så klart ingen biggie men om jag hade legat ut med klockor för flera hundra tusen och sen försvinner all form av kontakt. Ja då jävlar.
 
Borde säga sig självt. Att till synes, om än temporärt vilket visar sig först efteråt, gå under jorden med andras egendom och pengar som en kul grej i en bransch som av de flesta betecknats som högrisk tyder på erbarmligt dålig fingertoppskänsla. Barnsligt på ett sätt som knappast bör inge förtroende i de sammanhangen och det förtroendet står man och faller med. Det är så pass hjärndött så det är svårt att ta som hela förklaringen.
Man får samtidigt ha i åtanke att kundkretsen verkar tycka att det är kul när deras kollegor viftar med automatvapen så de kanske inte är särskilt lättkränkta och det är som sagt även ett helt annat klimat som är betydligt mindre PK. Jag kan absolut tänka mig att många ser det som ett kul sätt att trolla hela branschen och ge långfingret till sina konkurrenter om/när de kommer tillbaka och är bigger, better, stronger. U-S-A! U-S-A!
🇺🇲🇺🇲🇺🇲
Har nog inget med Svenskar att göra, reddit, forum och alla verkar rätt pissed.

Men det beror helt på saker vi inte vet. Är kunderna med på det så är det så klart ingen biggie men om jag hade legat ut med klockor för flera hundra tusen och sen försvinner all form av kontakt. Ja då jävlar.
Det låter på flera källor som att de fortfarande sköter sina åtaganden genom att hålla kontakten med befintliga kunder, betala ut pengar osv. även om de är tysta utåt. Det visar sig väl på onsdag. 😊
 
Senast ändrad:
Orkar inte ens argumentera om saken. En seriös aktör håller inte på med denna typen av lekstuga.

Dock har deras YT varit underhållande och bra filmat under den tid de hållit på. Det är ju dock bara 100% försäljning för show-off kunder men förväntade mig inte så mycket mer när basen är USA. Inga AmsterdamVintageWatches grabbar precis...
😅😅
 
Kan vi inte bara komma överens om att de här killarna är klockvärldens svar på Matthew Van Winkle (a.k.a Vanilla Ice) :cool:. Sjukt oligit och roliga att se på men ingen man direkt skulle ha ngt samröre med.


Alright stop, collaborate and listen
Ice (YT)is back with my brand new invention
Something grabs a hold of me tightly
Flow like a harpoon daily and nightly
Will it ever stop? Yo, I don't know
Turn off the lights, and I'll glow
 
TPG har gjort en Gerald Ratner, som ødela sin business på noen sekunder.

Historietime: https://www.businessblogshub.com/20...s-multi-million-dollar-company-in-10-seconds/

Så kan man ju också göra.
Lite som att skämtet lät bra i ens egna huvud men sen när man väl drog det så var det endast syrsor som hördes…

Kanske så TPG tänkte. Det lät bra/genialt i deras huvud när de hade allt framför sig men iom att alla andra bara får se lite i taget så blir det bara kaos och det kommer bli försent att reparera när man väl avslöjar ”skandalen” (bara det att avslöja sin egen skandal…🤔)
 
De fjernes hele tiden...

AoeIK8.jpg
Man kan som videokreatör/"ägare till en video" ej ta bor dislikes (eller likes) på sina videos. Skulle förstöra hela konceptet med just like/dislike då...

Om så var fallet skulle nog YouTube ta bort sina dislikes på deras "YouTube Rewind 2018" video (YouTube/Googles officiella video som summerar året 2018) som har mest dislikes av samtliga videos på YouTube med 19 miljoner dislikes vs. 3 miljoner likes.

Vänligen,
Martin
 
Man kan som videokreatör/"ägare till en video" ej ta bor dislikes (eller likes) på sina videos. Skulle förstöra hela konceptet med just like/dislike då...

Om så var fallet skulle nog YouTube ta bort sina dislikes på deras "YouTube Rewind 2018" video (YouTube/Googles officiella video som summerar året 2018) som har mest dislikes av samtliga videos på YouTube med 19 miljoner dislikes vs. 3 miljoner likes.

Vänligen,
Martin
YouTube kan fjerne dislikes dersom videoutgiver føler seg utsatt for en "kampanje": The test is in response to creator feedback that the public dislike counts affect their wellbeing and may incite “a targeted campaign of dislikes” on a video, according to YouTube.

Uansett årsak - så er det bevist på ulike fora at dislikes justeres ned på 7.juli videoen.
 
YouTube kan fjerne dislikes dersom videoutgiver føler seg utsatt for en "kampanje": The test is in response to creator feedback that the public dislike counts affect their wellbeing and may incite “a targeted campaign of dislikes” on a video, according to YouTube.

Uansett årsak - så er det bevist på ulike fora at dislikes justeres ned på 7.juli videoen.
Kanske inte bidrar till tråden i sig men...

Det är något annat, som videkreatör (tex. jag själv som livnär mig på YouTube) kan nu välja om jag vill att mina likes/dislikes ska vara synliga. Men jag kan inte välja att ha det synligt och sedan ta bort dislikes.

Printscreen från YouTube Dashboard:
yt.png


Jag frågade senast för någon månad sedan min kontaktperson på YouTube angående dislikes då jag oavsett video alltid får en inom max 1 minut efter en video laddas upp (svårt att avgöra om en 20 min video är bra/dålig när den varit online 1 minut) och fick svaret att man inte kan göra något åt det utöver att just gömma dislike/like. Och jag kan ej se vem som ger den eller få den informationen från Google.

Vänligen,
Martin
 
Man kan som videokreatör/"ägare till en video" ej ta bor dislikes (eller likes) på sina videos. Skulle förstöra hela konceptet med just like/dislike då...

Om så var fallet skulle nog YouTube ta bort sina dislikes på deras "YouTube Rewind 2018" video (YouTube/Googles officiella video som summerar året 2018) som har mest dislikes av samtliga videos på YouTube med 19 miljoner dislikes vs. 3 miljoner likes.

Vänligen,
Martin

Saken är at det är inte en video, utan ett event eller premiere. Ett event kan man re-posta/re-uploada flera gånger och resetta kommentarer/likes samt även indirekt göra reklam för premieren då den dyker upp i prenumeranters rekommendationer. Troligtvis det som händer.
 
Tillbaka
Topp