• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Timepiece Gentleman - Gått under jorden?

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Länken fungerar inte för mig
Konstigt, jag sökte timepiece gentleman på google o denna kom upp en bit ner i sökresultatet. Tittade på den och kopierade bara adressen hit.
Screenshot_20210701-235851_Google.jpg
 

PJZ

Cartier
Rolexforums har en rätt ingående tråd jag följer. Mycket intressant är det i allafall... följt youtube serien ett bra tag och Anthonys personlighet har bara visat sig mer och mer ju längre serien hållt på.
 

PJZ

Cartier
Flera personer från deras "VIP" grupp på Facebook ($2K donationsgruppen) som börjar öppna upp sig gällande svikna löften och att varken Marco eller Anthony är kvar i gruppen..

Onekligen intressant utveckling. Börjar också flöda riktigt roliga memes om detta!

1625189457998.png
 

JJsthlm

Omega
Flera personer från deras "VIP" grupp på Facebook ($2K donationsgruppen) som börjar öppna upp sig gällande svikna löften och att varken Marco eller Anthony är kvar i gruppen..

Onekligen intressant utveckling. Börjar också flöda riktigt roliga memes om detta!

1625189457998.png

Haha! Yes! Äntligen memes. Detta är ju så memes vänligt. Har du några fler? 😁
 

JJsthlm

Omega
En seriös fråga: är jag efterbliven i vad avser klockintresset om jag aldrig hörde om dessa herrar innan jag läste denna tråd?

Hade inte heller någon aning om dessa herrar förens någon månad sedan när YouTubes algoritmer började rekommendera deras videos. Gav det ett go trots 1h+ videos. Måste ändå säga att det är rätt soft att ha på det i bakgrunden vid t ex middagen. (Jupp jag är singel) 😅
 

Linus054

Omega
Hade inte heller någon aning om dessa herrar förens någon månad sedan när YouTubes algoritmer började rekommendera deras videos. Gav det ett go trots 1h+ videos. Måste ändå säga att det är rätt soft att ha på det i bakgrunden vid t ex middagen. (Jupp jag är singel) 😅
Samma här! Jag brukar ha en airpod i örat och lyssna på deras videos när jag diskar eller städar.

On topic: Jag skulle bli väldigt förvånad om det visade sig att de flytt landet med pengar och klockor, tycker det lutar mer åt marketing/rebranding. Dock jättekonstigt att de inte satte upp någon nedräkning istället för att bara släcka allt. Hade säkert byggt mer hype, och mindre frustration hos andra handlare.
 
Senast ändrad:

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
En seriös fråga: är jag efterbliven i vad avser klockintresset om jag aldrig hörde om dessa herrar innan jag läste denna tråd?
Hade begränsad vetskap också och dessa herrar likväl som Urban gentry är kanaler jag blockat från mitt Youtube flöde.

Måste säga att jag var besviken på Adrian’s youtube inlägg. Han är oftast logisk och jag brukar instämma med honom. Men if it walks like a duck and talk like a duck…. PR stunt eller inte, riktigt mycket white trash över det hela. 😎
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Gråhandlare som tjänar mer pengar på YouTube än på att sälja klockor. Världen har onekligen förändrats. :)

PR-stunt or not. Det händer då och då att renommerade handlare rymmer iväg med consignade klockor. Man ska vara medveten om att dessa businesses ofta är finansierade med andras pengar och att väldigt lite av det som syns är som det verkar. Det är en hustle att tjäna pengar på nya klockor.
Nu har jag inte sett alla avsnitt utan endast ett fåtal och det jag sett så verkar de handla med beg klockor från privatpersoner men oavsett det, varför är det en hustle?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
De verkar ändock vara deras strategi och då sälja mycket istället. Klockor för 18-20000$ verkar de göra typ 1000$ på.. så visst är det snävt men de verkar sälja en hel del.
Fullt möjligt. Jag säger bara rent allmänt att det är en kämpig setup. På de 1000$ ska de också ta en del cost misstänker jag. Frakt, försäkring, bilder och diverse andra omkostnader. Det är inte jätteglassigt men så länge marknaden är het så går man säkert runt.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Fullt möjligt. Jag säger bara rent allmänt att det är en kämpig setup. På de 1000$ ska de också ta en del cost misstänker jag. Frakt, försäkring, bilder och diverse andra omkostnader. Det är inte jätteglassigt men så länge marknaden är het så går man säkert runt.
De pratar väl bara i termer av ”profit” vet vi ens att det 1000$ är profit på inköp? Det kan ju vara nettoprofit, dvs efter andra kostnader.
 

Rivalen

Rolex
Bara hört om dem med anledning av denna video av Anthony och den verkar seriös nog, medan om det som beskrivs här är ett PRstunt så tappar jag allt förtroende vad gäller att handla av dem (vilket inte är/varit aktuellt :) ). Skall jag gissa rakt av utan att veta så gissar jag att man sålt några klockor till, och kommit i konflikt med, fel personer och då kan h-vetet braka loss. Vi får se. Här är videon.

 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Även jag tillhör de som aldrig hört talas om dessa lirare förrän jag började läsa denna tråden.

För mig, som alltså är helt utanför allt, så är det två saker jag reagerar på:

- Helvete vad folk går i försvarsställning kring dessa killar. Alltså helt orimligt mycket.
Det är folk ni ”träffat” genom Youtube - förvisso i entimmesavsnitt, men ändå.

- För mig framstår det som heeeelt orimligt att detta är en PR-grej. Om det ändå är det så känns det ju fullständigt tondövt.
 

JJsthlm

Omega
Även jag tillhör de som aldrig hört talas om dessa lirare förrän jag började läsa denna tråden.

För mig, som alltså är helt utanför allt, så är det två saker jag reagerar på:

- Helvete vad folk går i försvarsställning kring dessa killar. Alltså helt orimligt mycket.
Det är folk ni ”träffat” genom Youtube - förvisso i entimmesavsnitt, men ändå.

- För mig framstår det som heeeelt orimligt att detta är en PR-grej. Om det ändå är det så känns det ju fullständigt tondövt.

Menar du att man går i försvarsställning om man tror att detta kan vara en PR-grej? Eller missuppfattar jag dig nu? :)
 

JJsthlm

Omega
Var inte så supertydligt kanske.
Men ja, lite så menar jag.

Förstår, för all del, att man väl har en hel del mer insyn om man faktiskt tittat på deras show än vad jag har, men ändå.

Fattar!
Jag tror (och endast tror) att många i bland annat den här tråden köper att det är en PR-grej men behöver nödvändigtvis inte betyda att man tar deras rygg för det. Eller inget jag gör iaf. Tycker personligen att de verkar rätt ”hala” men teorin om att de bara skulle rymma iväg känns liiiiite mjeh. Jag vet inte.

Ska bli riktigt intressant att få se hur det här slutar! 😊
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ett inte helt otänkbart scenario. Handlaren har en finansiär som står för en stor bankrulle för att man ska kunna ha ett stort inventory. Pengarna är villkorade mot en viss revshare när klockor säljs. Allt är frid och fröjd och allt rullar på. Plötsligt händer något. Försäljningen når inte målen eller finansiären vill kliva ur alternativt ha mer pengar. Då blir det stök och beroende på vem eller vad som backat detta så kan det bli mer eller mindre otrevligt. Klockorna tas som betalning eller som garanti för betalning medan handlarna försöker lösa skulden. Antingen övertygar de finansiären om ett nytt upplägg eller så får man jaga nya pengar. Därav förhoppningen att man bara ska kunna återuppstå och skratta bort detta som ett PR-stunt. Worst case så löser det sig inte och då får de jagas till världs ende av arga kunder, finansiärer, partners mm.

Att de flytt med pengarna till en tropisk ö där de sippar på cocktails och är glada känns relativt orimligt. De har problem på ett eller annat sätt. Oavsett vad de sedan säger på YouTube.
 
Topp