• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Timepiece Gentleman - Gått under jorden?

Hugo.paulsson

Breitling
Jag har kollat på dem sen dem startade kanalen och som både Roman och de andra sa så hade Anthony betalat en skuld på långt över 100k. Om man ska springa iväg med klockor och pengar för miljoner känns det inte som man tar sin tid till att betala av skulder?
Varför skulle dem dessutom lägga tid på att stänga ner allas instagram konton? De är typ 12 stycken i företaget så Anthony och Marco kan ju inte direkt gömma sig tillsammans med 10 anställda. Det är mycket som är oklart men jag skulle gissa på att de är något PR trick som hela deras publik tog väldigt väldigt fel.
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Älskar frisyren!

Även om de skulle ta ner all ”verksamhetsinfo” för att dölja tillgångar så är det ju bara att kolla på tidigare youtube-videos och se att de kan sälja av sina ”privata” samlingar för att täcka 100K

Tror nog deras privata samlingar är antingen lånade eller köpta på företaget. Att åka på stämningar där man inte betalat är ingen höjdare. Kan vara mer som flyter upp också det hela verkar hänt redan 2020. Ska man expandera i klock och juverlerarbranschen är förtroende A och O. Investerare kan mycket väl dra sig ur för en sådan här sak.

Tror de ligger lågt ett tag. Sen kör de en grand slam opening i nya lokalerna.
 

Bonumm

Panerai
De verkar ju ha betalat kunder som de haft klockor på uppdrag att sälja och det gör man ju inte om man siktar på att dra. Så min gissning är ett solklart PR-trick som alla har tagit på fel sätt. Har kollat mycket på grabbarna och jag tycker de verkar rätt ok. Marco är ju en riktigt sköning med sina vintage klockor.
 

Hugo.paulsson

Breitling
De verkar ju ha betalat kunder som de haft klockor på uppdrag att sälja och det gör man ju inte om man siktar på att dra. Så min gissning är ett solklart PR-trick som alla har tagit på fel sätt. Har kollat mycket på grabbarna och jag tycker de verkar rätt ok. Marco är ju en riktigt sköning med sina vintage klockor.
Håller 100% med i det du säger.
 

JJsthlm

Omega
De verkar ju ha betalat kunder som de haft klockor på uppdrag att sälja och det gör man ju inte om man siktar på att dra. Så min gissning är ett solklart PR-trick som alla har tagit på fel sätt. Har kollat mycket på grabbarna och jag tycker de verkar rätt ok. Marco är ju en riktigt sköning med sina vintage klockor.

Är det ett PR trick så har det ju verkligen slagit fel. Ryktet och varumärket lär ju tagit stor skada. Dock har dom ju fått en enorm buzz vilket kanske är hela syftet och väger upp(?). Intressant och höra hur de tänkte att responsen skulle bli. Förhoppningsvis klarnar det inom kort. 😝
 

Olpes

Cartier
Min känsla är PR-trick. Tror inte varumärket tar någon skada, hela deras varumärke är baserad på "kontroversialitet". Kommer geniförklaras när de kommer tillbaka med ett "big bang".
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är det ett PR trick så har det ju verkligen slagit fel. Ryktet och varumärket lär ju tagit stor skada. Dock har dom ju fått en enorm buzz vilket kanske är hela syftet och väger upp(?). Intressant och höra hur de tänkte att responsen skulle bli. Förhoppningsvis klarnar det inom kort. 😝
Det kan ju vara en "så här kunde det ha gått om ni anlitade en oseriös gråis, handla hos oss istället!". Jag har ingen aning om vilka TPG är men det låter som att de är rätt skämtsamma av sig och det kan vara en vinkel för att driva med och belysa hur oseriös branschen är som helhet.
 

kepp123

Breitling
"This is most likely not a stunt, Vadim Moda has stated that he has been in contact with them and is ‘assisting’ folks in his groups owed money or watches in getting “made whole”. That lends to this being an oh shit situation over an incredibly stupid rebrand or genius marketing scheme. Also it has been stated that the two partners in TPG “have been removed from all groups”, the same groups managed by folks that know them well. This ultimately is a testament to the TIGHT TIGHT manner in which reputations are guarded by the folks making a living in this business!"


Hoppas verkligen de har fel..
 

oscar1917

Breitling
Jag har fått en länk från Tim Write till Romans borttagen YouTube live stream. Ska jag lägga ut den? I och för sig kanske bäst att vänta tills YouTube videon har laddats upp igen. Annars kan ni be Tim Write via hans webbplats att skicka en länk.
 

Zzimpan

Breitling
Har tittat mer timmar än vad jag vill erkänna på deras kanal. Någonstans känner jag att jag inte skulle bli särskilt förvånad ifall allt är ett pr stunt, (ett jävligt dåligt sådant) med tanke på att dom gör hyfsat kontroversiella grejer och har en inställning som kan verka hyfsat "nonchalant" i klockvärlden.

Tror också att ifall det är ett pr stunt skadar dom sig själva mer än vad dom vinner på det. Tror inte så många av deras "High end" kunder vill ha med dom o göra efter en sån här grej och heller inte de ad's dom gör mycket affärer med.


Samtidigt kan jag inte komma ifrån tanken att det kanske slagit slint hos någon någonstans då dom har upprört och hängt ut folk genom deras YouTube vid olika tillfällen. Och därmed har något hänt och av någon anledning tagit ner deras sociala medier.

Tror dock inte dom skulle "ta pengarna o springa" som man ser många tro på kommentarer etc.
 

JJsthlm

Omega
Har tittat mer timmar än vad jag vill erkänna på deras kanal. Någonstans känner jag att jag inte skulle bli särskilt förvånad ifall allt är ett pr stunt, (ett jävligt dåligt sådant) med tanke på att dom gör hyfsat kontroversiella grejer och har en inställning som kan verka hyfsat "nonchalant" i klockvärlden.

Tror också att ifall det är ett pr stunt skadar dom sig själva mer än vad dom vinner på det. Tror inte så många av deras "High end" kunder vill ha med dom o göra efter en sån här grej och heller inte de ad's dom gör mycket affärer med.


Samtidigt kan jag inte komma ifrån tanken att det kanske slagit slint hos någon någonstans då dom har upprört och hängt ut folk genom deras YouTube vid olika tillfällen. Och därmed har något hänt och av någon anledning tagit ner deras sociala medier.

Tror dock inte dom skulle "ta pengarna o springa" som man ser många tro på kommentarer etc.

Vem har dom hängt ut och varför? Måste ha missat den biten.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Gråhandlare som tjänar mer pengar på YouTube än på att sälja klockor. Världen har onekligen förändrats. :)

PR-stunt or not. Det händer då och då att renommerade handlare rymmer iväg med consignade klockor. Man ska vara medveten om att dessa businesses ofta är finansierade med andras pengar och att väldigt lite av det som syns är som det verkar. Det är en hustle att tjäna pengar på nya klockor.
 
Topp