• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Timepiece Gentleman - Gått under jorden?

Chuck

Patek
2-Faktor
Asså ärligt talat, kollat på Palle ett tag även TPG.... men Palles live video.. är Paul nån form av egenutnämnd domare eller?
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Skulle tro att dom har frågat flera att göra "intervjun", Paul tog betet.
Härlig såpopera, Anthony verkar fortfarande försvara det hela, all publicitet är bra publicitet. :)
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
När du jobbar i en förtroendebransch så är verkligen inte all publicitet bra publicitet. Verkar som folk blandar ihop detta friskt.
Precis, Men just i detta fallet så tror jag att youtube och klocksäljandet kan ses som 2 olika "företag".
Youtube delen tjänar på "buzz", vi som gillar såpoperan kommer fortsätta att titta. Många som aldrig hört talas om dom har börjat titta.

Klocksäljandet kommer nog att fortsätta också, majoriteten av tittarna kommer inte handla klockor ändå. Och det finns otroligt mycket folk med pengar som vill köpa klockor oavsett deras internetrykte.
Han kommer nog däremot få svårt att göra affärer med andra "dealers", där kommer förtroendebristen spela in.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Skulle tro att dom har frågat flera att göra "intervjun", Paul tog betet.
Härlig såpopera, Anthony verkar fortfarande försvara det hela, all publicitet är bra publicitet. :)
Han försvarar det inte om du kollar på tidigare videos, då säger han själv att det hela gick åt helvete och bad om ursäkt samt sa att allt var hans fel och att de anställda inte ska få ta skit för något som han satt i rullning
 
  • Like
Reactions: PJZ

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hallå alla hatare vad hände med er? Det vore kul att få några pudlar här i tråden 😎😏😏
You-are-not-the-boss-of-me-ugh-uhh-Poodle-Meme.jpg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Hallå alla hatare vad hände med er? Det vore kul att få några pudlar här i tråden 😎😏😏
Fortfarande något som inte står rätt till. Huvudkaraktären pratar endast i ”jag-form” vilket är lite sorgligt. Han kniper även en Daytona för 400K USD till sin ”privata samling” - vart kommer dessa pengar ifrån?!
Troligtvis betalar bolaget, för att den dagen han ska sälja så kvittar man inköp med försäljning och kniper vinsten direkt i egen ficka…

Lite underligt är det allt
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Oklart varför folk skulle pudla? Hela grejen var ju en totalt misslyckad PR kupp där de skapade sig mer ovänner än vänner både i olika klockkretsar och bland andra gråhandlare.
För att folk hade helt andra teorier och fantasier än att det var en PR-kupp. Därför. Se nedan till exempel.
Fortfarande något som inte står rätt till. Huvudkaraktären pratar endast i ”jag-form” vilket är lite sorgligt. Han kniper även en Daytona för 400K USD till sin ”privata samling” - vart kommer dessa pengar ifrån?!
Troligtvis betalar bolaget, för att den dagen han ska sälja så kvittar man inköp med försäljning och kniper vinsten direkt i egen ficka…

Lite underligt är det allt
 

Jey

Cartier
Fortfarande något som inte står rätt till. Huvudkaraktären pratar endast i ”jag-form” vilket är lite sorgligt. Han kniper även en Daytona för 400K USD till sin ”privata samling” - vart kommer dessa pengar ifrån?!
Troligtvis betalar bolaget, för att den dagen han ska sälja så kvittar man inköp med försäljning och kniper vinsten direkt i egen ficka…

Lite underligt är det allt
Han sålde en stor del av sin privata samling…..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Liten hemlis utan att känna just dessa snubbar. Private collection och not for sale hos handlare brukar vara ett bra sätt för att testa marknaden. Huxflux så är klockan såld om rätt köpare frågar och är redo.

Jag tror fortfarande inte att deras PR-trick var det de vill säga att det var. Men skönt om det löst sig för dem.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
OK, men oavsett PR kupp eller inte så när den "privata" samlingen är finansierad av företaget så är det ju som @Back nämner att något är lite lustigt.
Kanske det, men det har ju inget att göra med att detta inte var ett PR-trick. Precis som att någon tycker det är något lurt med att Anthony suttit inne men det hade heller inte med detta att göra denna gång.

Min poäng har hela tiden varit att jag tycker man ska vara försiktig med att döma människor utan bevis, och hela denna tråd innehåll alla möjliga idéer om vad som kunnat hänt, vissa saker blev till sanningar för att tillräckligt många trodde på det och det är jäkligt läskigt när det blir så.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Kanske det, men det har ju inget att göra med att detta inte var ett PR-trick. Precis som att någon tycker det är något lurt med att Anthony suttit inne men det hade heller inte med detta att göra denna gång.

Min poäng har hela tiden varit att jag tycker man ska vara försiktig med att döma människor utan bevis, och hela denna tråd innehåll alla möjliga idéer om vad som kunnat hänt, vissa saker blev till sanningar för att tillräckligt många trodde på det och det är jäkligt läskigt när det blir så.
Förstår din poäng. Som jag upplevde tråden så eldades det på rätt bra från alla håll och kanter oavsett.

När de första rapporterna handlade om kunder som inte hört ett ord och som dessutom lagt depositioner så var det svårt att undvika att dra paraleller med Horology House.

Men likväl som det inte var en scam så var det långt ifrån ett genidrag eller den där Netflix dealen som det pratades om.
Även om man ska vara försiktig med att döma kan det vara bra att vara en smula
kritisk.
 
Topp