MikaelAndersson
Basic
Haha, jag tar det som en komplimang!Inspirerats? Typ Steinhart av Rolex då...
(Men vänta ni bara tills ni får se den slutgiltiga produkten. )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, jag tar det som en komplimang!Inspirerats? Typ Steinhart av Rolex då...
Fick för mig att det vore najs med en klockhållare i form av en "lågupplöst" knytnäve med handled så jag trollade lite i CAD och fick fram en hyfsad rendering.
Tryckte ut en ritning och beställde träplatta i alm av ett lokalt snickeri, tänkte köra knytnäven i min 3D-printer nu till helgen och ett rör löser jag på något sätt.
Kanske något av en aquired taste men jag gillar't! Ska bli kul att se om det blir lika bra i verkligheten.
Drumroll please!
Har tänkt tanken, men då är man ju begränsad till racing-straps.handen skulle ju kunna vila på en växelspak som sitter i klassiskt växelgaller
Förhoppningsvis kommer jag kunna ge en större uppdatering om läget under nästa vecka, men räkna inte med att det blir leverans i tid för julklappsutdelningen i år(Tyvärr, det hade varit roligt, men sånt här tar lång tid. Speciellt när man gör det vid sidan av heltidsjobb).Riktigt nice idé och cool design. När kommer ni börja ta upp beställningar?
Den är gjord i PLA, ett biomaterial som är gjort av majsstärkelse eller rörsocker.Vilket material är det?
Okej!Förhoppningsvis kommer jag kunna ge en större uppdatering om läget under nästa vecka, men räkna inte med att det blir leverans i tid för julklappsutdelningen i år(Tyvärr, det hade varit roligt, men sånt här tar lång tid. Speciellt när man gör det vid sidan av heltidsjobb).
Den är gjord i PLA, ett biomaterial som är gjort av majsstärkelse eller rörsocker.
Bjuder på lite bilder av några av prototyperna som printats det senaste(Det är inte jättestor skillnad på dem).Hur ser den ut på baksidan?
Menade på motsatt sida av nävenBjuder på lite bilder av några av prototyperna som printats det senaste(Det är inte jättestor skillnad på dem).
Trodde jag skulle kunna ge besked förra veckan men väntar fortfarande på ett viktigt besked själv. Hoppas verkligen på denna veckan!Jag beställer en så snart du kan leverera
En tanke är att göra foten i ett tyngre material så foten kan vara mindre och rund. Tror det hade sett roligare ut om balansen såg lite omöjlig ut.Lite olja så kommer bottenplattan till nästa nivå!
Ja, den är modellerad att vara lite mindre än min egna vrist så mina klockor får plats.
Att vrida handen känns lite överkurs. Jag tror det blir bra med bara en vinkel.
Är dina watch stands till salu?Stenhård idé och ännu mer stenhårt att du utförde det! Hur pass rund kan man få kanterna med 3-d skrivaren? Går det tex att skriva ut nått kupol-liknande eller är det raka linjer/platta tyor som gäller? Byggt egna i järn och älgskinn, byter gärna
Planer finns, när vi väl kommer igång med en variant så kommer det bli mycket lättare föra in fler versioner.Det skulle vara trevligt med lite olika varianter. En tummen upp, en OK och kanske en med ett långfinger
Vi har även kikat på den möjligheten och har haft kontakt med stenhuggeri. Blir tufft att göra i större skala men det kan möjligen komma som nån limited edition-variant eller så. Vill inte säga för mycket ännu.En tanke är att göra foten i ett tyngre material så foten kan vara mindre och rund. Tror det hade sett roligare ut om balansen såg lite omöjlig ut.
Stål och alu lär funka det med. Kul projekt i vilket fall! Har vid flertalet gånger letat efter händer man kan ha klockan på.Planer finns, när vi väl kommer igång med en variant så kommer det bli mycket lättare föra in fler versioner.
Vi har även kikat på den möjligheten och har haft kontakt med stenhuggeri. Blir tufft att göra i större skala men det kan möjligen komma som nån limited edition-variant eller så. Vill inte säga för mycket ännu.
Du har väl redan två? höhö...Stål och alu lär funka det med. Kul projekt i vilket fall! Har vid flertalet gånger letat efter händer man kan ha klockan på.
Sant, men har fler ur än så...Du har väl redan två? höhö...