Hade ett intressant möte med en företagsrådgivare idag. Vi gick igenom min produkt, kostnader, konkurrenter, möjligheter osv.
Efter att vi gått igenom allt så hade han egentligen bara ett riktigt råd: Höj priset.
Av flera anledningar egentligen. Dels är mina marginaler för låga för att det ska vara ett långsiktigt hållbart företagande(Även om det är ett sidoprojekt), men också för att produktkvaliteten är tillräckligt hög för att ha ett högre pris, mina konkurrenter är så pass mycket dyrare(Jag tog
www.thewatchstand.com som exempel, deras billigaste kostar 2500SEK, dyraste: lägg på en nolla.), materialpriser på ädelträ och annat har ökat markant sen jag satte priserna för något år sedan osv.
Så i samband med att jag lanserar webbshoppen om 1-2 veckor så kommer det en rätt rejäl prishöjning. Ni som hunnit köpa redan får se det som en ordentlig "launch-rabatt" och för er som funderar på att handla kan jag bara säga passa på nu. Förvisso kommer jag att ge KS-folket en rabattkod även i framtiden men så här billigt lär det aldrig bli igen.
Hmm, möjligen, men jag tror det skulle synas och ändå inte bli så bra. Kanske värt att testa men en "hyll-lösning" är nog ett rimligare alternativ i nuläget.