Följande mail gick just iväg till de som tidigare skrivit upp sig på förbokning för klockhållarna:
Hej.
I december 2021 så förbokade du en klockhållare av mig, i form av en 3D printad knytnäve.
På grund av problem med mina maskiner har tyvärr produktionen dragit ut på tiden. Jag ber om ursäkt för detta.
Tyvärr verkar det som att det inte finns någon rimlig lösning på mina problem för att åstadkomma ett perfekt resultat, så som jag själv önskar.
I stället har jag efter noga övervägande beslutat släppa hållarna i deras nuvarande status som version 0.95, samtidigt som jag fortsätter undersöka olika lösningar för att nå hela vägen fram.
Vad innebär då 0.95?
Jo, då den bristande produktionskvaliteten främst består av ojämna lager på 3D-printingen så kommer det att synas när hållaren står i ofördelaktigt ljus, till exempel ifall ljuset kommer in från ett fönster och träffar produkten från sidan. Detta då ojämnheterna kastar skuggor över själva produkten. Om detta är ett problem eller inte ligger givetvis i betraktarens öga, men det är inte min intention att det ska vara så. Jag har bifogat bilder i ofördelaktigt samt normalt ljus och i min mening syns inte ojämnheten om man står någon meter ifrån och ljuset är normalt.
Det kommer att vara tydligast på de vita nävarna då skuggorna syns bäst mot det vita.
Den svarta näven har också ett ställe som är mer grått än svart.
För att kompensera detta kommer jag att ge ytterligare 100 kr rabatt mot det ordinarie planerade priset, samt ge 100 kr rabatt till den som köpt V0.95 och sedan väljer att köpa V1.0 om den kommer att släppas. Priset för den här versionen blir alltså 799 kr + frakt.
(För att förtydliga, på KS och i övrigt kommer priset att vara 899 kr + frakt, den första hundringen rabatt kommer av förbokningen)
Du har dessutom 30 dagars öppet köp och kan, så länge produkten är i originalskick, välja att skicka tillbaka den om du inte är nöjd.
När kommer version 1.0?
Det är tyvärr omöjligt att säga när eller ens om det kommer att bli en V1.0, då det beror på många faktorer. Tråden på klocksnack kommer att uppdateras ifall det är några nyheter.
Vad händer nu?
Jag kommer att börja färdigställa produkter inom cirka 1 vecka och då skicka ut mail i tur och ordning enligt förbokningslistan för konfirmering av köp. Om du väljer att tacka nej så kan du fortfarande behålla din plats för V1.0 när/om den lanseras. Du kan även svara på detta mail om du vill avsäga dig din plats direkt.
Därefter kommer jag att lansera produkten på köp/sälj-delen av KS samt övriga kanaler.
Till sist vill jag tacka dig för ditt tålamod i detta och hoppas att du fortfarande är intresserad av att köpa en klockhållare.
Mvh
Mikael Andersson
Myriad M AB