• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillfällen då man verkligen skall ha en synligt dyr klocka på armen

Kugghjul

Silver
Efter diskussionen om man skall eller inte skall bry sig om jantelagen på tex jobbet,
https://klocksnack.se/threads/dyr-klocka-på-jobbet.86679
tänkte jag att vi kunde lista tillfällen då det är till otvetydig nytta att utstråla en större mängd pengar på armen.

Mina egna exempel:

Hos bilhandlare: Dyr klocka brukar innebära bra service. Men kanske sämre prutmån?

Mingellikande situationer: Jag har märkt att det kan hjälpa att få uppmärksamhet från "rätt person" samt snabbspola förbi den outtalade frågan 'finns det pengar bakom orden' " vid ett antal tillfällen.

Vad är dina?

Enligt mig handlar det inte om vad man har på handleden, utan ens beteende.
Någon kan ha en platona på handleden och bete sig extremt snålt/billigt, och jag kommer inte behandla den bättre bara eller sämre för klockans skull.

Jag låter inte det jag har på handleden påverka mitt faktiska eller uppfattade värde alls, allt för ytligt beteende i mitt tycke.

Om man dömer någon beroende på vad de har på handleden så man egna problem man bör ta itu med.. Följdfrågan blir ju hur man skall bete sig när Warren Buffet presenterar sig utan klocka :confused:

Sen skall jag väl inte vara så blåögd och tro att det inte spelar roll i vissa lägen. Lyxkonsumtion är ett samhällsproblem av en anledning ;)

På klubben
clay.png

Måste erkänna att jag är helt lost. Vilken ränta? :p
Reporäntan, den är ovanligt låg just nu i en högkonjuktur. Det resluterar bla i att många har väldigt lite utgifter i from av lån. Tror @n1tro menar på att det har bidragit till att det finns ovanligt många som egentligen inte är så intresserade av klockor utan mer av att "flasha" hänger här :)
(rätta mig om jag har fel)

Senast ändrad:
Näe, när man väl fått råd att köpa en Rolex så tycker jag man ska låta folk veta det.
Men man kanske ska vänta till Schwarzwald-tårtan så man inte uppfattas som dryg.
Min erfarenhet är att när släktingarna sitter där och får peta i sig vitt bröd och billig fyllning, medans man själv har hela tallriken fylld med det göttiga överst lagret av lax o räkor, vet de att man har en Rolle på armen utan att den behöver synas.
När det är Schwartzwaldtårta brukar jag plocka på mig all chokladdekortation, ger samma effekt.

Min erfarenhet är att när släktingarna sitter där och får peta i sig vitt bröd och billig fyllning, medans man själv har hela tallriken fylld med det göttiga överst lagret av lax o räkor, vet de att man har en Rolle på armen utan att den behöver synas.
När det är Schwartzwaldtårta brukar jag plocka på mig all chokladdekortation, ger samma effekt.
Tack, mycket bra tips!

Tillbaka
Topp