• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Timefactorstråden

Mark-IX

Cartier
Min PRS-29AM ligger nerpackad till 24/12 :D ...får njuta av bilderna på paddan :banghead:
IMG_5514.JPG
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
Ok ,kul att höra och tack för svar. 22/20, betyder väl 22 mm lugg-bredd som smalnar av till spännet? Jag gillar för övrigt att den är större än 40 mm och det kändes som rätt juste pris mtp urverk, safirglas och WR (sagt med övertygelse av ngn som just inte kan ngt om klockor :rolleyes:).
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Förvånar mig att Timefactorssidan inte verkar uppdateras alls. Flera som står I lager men som inte är eller tycks varit det på ganska länge.

Var finns infon om den nya Everesten? Hittar inget. Kanske jag som letar dåligt.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ser faktiskt bra ut! Normalt sett gillar jag inte alls hommager, men har haft den stora och tyckte den var riktigt schysst. Fast för stor... Om han bara vågat ta ut svängarna och gjort den lite mer fristående från 1016 hade 36:an varit ett givet köp. Men tror det kommer en vit också, den kanske...
Verkar som den vittavlade versionen kommer först när den första batchen är slut. Läste i tråden också att den vittavlade skall få en nitad vintageinspirerad länk som mäter 20-16mm istället för den moderna varianten på den svarta som mäter 20-18mm. Jag tycker att den vita versionen verkar bättre, men frågan är hur länge den dröjer?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Verkar som den vittavlade versionen kommer först när den första batchen är slut. Läste i tråden också att den vittavlade skall få en nitad vintageinspirerad länk som mäter 20-16mm istället för den moderna varianten på den svarta som mäter 20-18mm. Jag tycker att den vita versionen verkar bättre, men frågan är hur länge den dröjer?
Ja, nu läste jag samma och den vita låter helt klart som en vinnare. Gissar att nitad=fejknitad som hos tudor men kan ändå vara intressant...
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ja, nu läste jag samma och den vita låter helt klart som en vinnare. Gissar att nitad=fejknitad som hos tudor men kan ändå vara intressant...
Jo den är nog garanterat fejknitad :) Det jag fastnade för var storleken 20-16 och med ett vanligt plåtlås.

Den ligger uppe på sidan nu men går fortfarande inte att köpa :p
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jo den är nog garanterat fejknitad :) Det jag fastnade för var storleken 20-16 och med ett vanligt plåtlås.

Den ligger uppe på sidan nu men går fortfarande inte att köpa :p

Jag måste ha världsrekord i oförmåga att leta på nätet. Jag ser inga 36 mm på Timefactorssidan. Senaste nyheterna 28 oct -18. Bara 40mm. Nåja, ska inte ha nån idag, möjligen den vittavlade när den kommer eller PRS29 om och när den kommer igen.
Ser fina ut dock.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Superdeal ju! 10£ billigare än 40mm :hilarious:

Ända som känns lite trist är att jag måste sälja av en del för att finansiera den, men det är ju vad hobbyn går ut på, prova nya saker :D
Exakt.. :)
Tvekar lite på beställning dock.. Funderar på om spännet på länken kommer att "se för stort ut" på en så pass liten klocka. Men det är svårt att avgöra från bilderna. Vad tror du?
 
Topp