• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Timextråden

Deewater Reef quartz. Jo men visst!

Får vi med någon mer Timex på OWGM?

IMG_6820.jpeg
IMG_6819.jpeg

Satan den här var nice alltså… :nailbiting:

Det där måste vara GADA-klockan nr 1!

Såg också den idag! Man blir nyfiken :)

Finns även i 36mm

Senast ändrad:
Kunde inte motstå… Så den här landade in idag! Ej testad på handleden än pga OWG-march 😂 men efter att ha klämt och känt lite är första intrycket mycket bra. Känns gedigen och fin kvalitet sett till priset. 😃

Fler bilder kommer 1/4 🙏🏼
IMG_1681.jpeg

Kunde inte motstå… Så den här landade in idag! Ej testad på handleden än pga OWG-march 😂 men efter att ha klämt och känt lite är första intrycket mycket bra. Känns gedigen och fin kvalitet sett till priset. 😃

Fler bilder kommer 1/4 🙏🏼
IMG_1681.jpeg
Den där väcker ju ett extremt ha-begär, ser fram emot en mini recension/fler bilder i april! Grattis till finfint ur!

Den där väcker ju ett extremt ha-begär, ser fram emot en mini recension/fler bilder i april! Grattis till finfint ur!
Stort tack! Är än så länge väldigt nöjd, burit den konstant sedan 1/4 😄

IMG_1789.jpeg

Har aldrig ägt en MK1 från TIMEX innan, så har inte så mycket att jämföra med när det kommer till kvalitet osv. Tycker iaf den här känns väldigt lyckad! Bra storlek, bekväm att bära och skön military/vintage-feeling. Bara kört den på cordura-bandet som den kom på, och det har funkat bra. Mjukt, följsamt och bekvämt. Ska testa på Nato framöver är tanken 👌🏼 Svag för kupat glas också, särskilt i solen. 😎☀️

IMG_1790.jpeg

Bandhornen är lätt böjda, vilket gör att den sitter som en smäck på handleden.

IMG_1791.jpeg

Hade den haft WR100, skruvad krona och safirglas hade den nästan vart 10/10. Lite högljudd rotor också möjligen. Men man kan inte få allt för 2500kr, så överlag en riktigt schyst field-watch 😃

Tycker det lilla kikhålet på baksidan är lite coolt också. Inget fan av baksida helt i glas, så det här tycker jag blev lagom 😉

IMG_1793.jpeg

Stort tack! Är än så länge väldigt nöjd, burit den konstant sedan 1/4 😄

IMG_1789.jpeg

Har aldrig ägt en MK1 från TIMEX innan, så har inte så mycket att jämföra med när det kommer till kvalitet osv. Tycker iaf den här känns väldigt lyckad! Bra storlek, bekväm att bära och skön military/vintage-feeling. Bara kört den på cordura-bandet som den kom på, och det har funkat bra. Mjukt, följsamt och bekvämt. Ska testa på Nato framöver är tanken 👌🏼 Svag för kupat glas också, särskilt i solen. 😎☀️

IMG_1790.jpeg

Bandhornen är lätt böjda, vilket gör att den sitter som en smäck på handleden.

IMG_1791.jpeg

Hade den haft WR100, skruvad krona och safirglas hade den nästan vart 10/10. Lite högljudd rotor också möjligen. Men man kan inte få allt för 2500kr, så överlag en riktigt schyst field-watch 😃

Tycker det lilla kikhålet på baksidan är lite coolt också. Inget fan av baksida helt i glas, så det här tycker jag blev lagom 😉

IMG_1793.jpeg
Tack för recension, den är grymt snygg!!

Jag tror det kan ha varit i årets OWGM-tråd jag såg någon(minns inte vem) som var toknöjd med sin Timex GMT. Har saknat en sådan sedan jag sålde min Tudor för några år sedan, men idag ramlade denna in. Den kan förhoppningsvis stilla begäret tills den dag man kan unna sig "den riktiga" GMT:n.
Riktigt kul liten pjäs detta 😊. ⚫🔵
IMG_3667.jpeg

Tillbaka
Topp