• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

Insåg precis efter mitt inlägg att det nästan framstår som ett sponsrat inlägg från paramount+. Men dessa juvelerna har gett mig grym underhållning i tv soffan. Rekommenderar dessa serier starkt. Alla avsnitt finns också ute!
Yellowstone är riktigt bra. Härliga landskap och Kevin Costner gör sin roll riktigt bra. Kollade den på paramount+ men tror att c more har den också. Finns några säsonger.

DEE9C311-8042-4AA9-9C2C-59AA3A17FEC9.jpeg

Även 1883 är riktigt bra. Handlar om förfäderna till familjen som bor på ranchen i Yellowstone. Den visar pilgrimsfärden för ett gäng immigranter och Dutton familjen.

Såg den på paramount+

95157551-8306-4040-9A77-9EEE776B8EBC.jpeg

The offer.
En av de bästa serierna jag sett på senare tid.
Karaktären Bob är störtskön.. handlar om hur inspelningen av gudfadern gick till.

Såg den på Paramount+

12F25D49-1867-4701-A99F-C5A0D1BFB07E.jpeg
1923 har kommit ut nu som också handlar om Dutton. Sedan så kommer ju 6666 som är en spinoff på Yellowstone. Taylor Sheridan har fullt upp.

1923 har kommit ut nu som också handlar om Dutton. Sedan så kommer ju 6666 som är en spinoff på Yellowstone. Taylor Sheridan har fullt upp.
inkl säsong två av Mayor of Kingstown som kommer snart också. Jag tror Paramount gett honom ganska fria tyglar, nedan är en del av det han producerat för dom
Yellowstone
1883
1923
6666 (alla spinnoffs från yellowstone
Mayor of Kingstown
Tulsa King
Lioness
Land man

Lamb är ju underbar som boss.
Han är så mycket fräschare och mer älskvärd i Oldmans tv version men fortfarande toppen. 😀

Lite underlig effekt med säsong 2 där boken är mycket bättre än första boken men mycket svårare att omvandla till tv. Därför tyckte jag nog egentligen mer om S1 men en klart lovande fortsättning. Tycker hela skådisuppställningen är grymt bra, särskilt de som spelar Louisa och River.

Någon som har tips på serier liknande Tokyo Vice (HBO) eller Giri/Haji (Netflix), måste ha nått att titta på i väntan på S2 av den förstnämnda.

Kollat 1,5 säsonger på Servant.
Tycker den är seg dom fan med frugan gillar den.
Bra skådespeleri, scenografi och story så alla förutsättningar fanns.
Men det är också allt.

Han är så mycket fräschare och mer älskvärd i Oldmans tv version men fortfarande toppen. 😀

Lite underlig effekt med säsong 2 där boken är mycket bättre än första boken men mycket svårare att omvandla till tv. Därför tyckte jag nog egentligen mer om S1 men en klart lovande fortsättning. Tycker hela skådisuppställningen är grymt bra, särskilt de som spelar Louisa och River.
Har du läst hela serien? sitter med fingret på köpknappen.

Har du läst hela serien? sitter med fingret på köpknappen.
Japp, läst till senaste "Bad Actors" men har dock inte läst de mindre "mellanromanerna" som utspelar sig i periferin i samma "universum" med en del mindre karaktärer från huvudserien. De är bra allesamman med lite mix, några är tyngre och allvarligare med mera plot medan några är mer farsartade kretsande kring de lite mer komiska karaktärerna.

Såg just första (och hittills enda) avsnittet av "The Last of Us" på HBOmax. Bra så långt, och bra betyg på IMDB (9,6 just nu) och Rotten Tomatoes (99%/96%), men det är ju tidigt än...

De inblandade borgar för att det kan bli bra också: Neil Druckmann är inblandad (en av upphovsmännen bakom spelet), Craig Mazin (Chernobyl) är producent.
Huvudrollerna är Pedro Pascal och Bella Ramsey, (Oberyn Martell och Lyanna Mormont i GoT för dem som sett det.)

Baserat på spelet förstås, och den här gången är det ett spel som är som gjort för att bli film eller serie. Jag har inte spelat det själv, men känner till det hyfsat väl. Vad jag sett är det praktiskt taget nästan en interaktiv film/serie. Men nån munter historia är det förstås inte...

Tillbaka
Topp