• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

Jag tycker tyvärr att The Boys säsong 3 började riktigt tröttsamt... Hoppas att den kommer igång nu efter 3 rätt tråkiga avsnitt... Kanske var förväntningarna för höga...

Tog en period med Apple för att kolla, den levde upp till förväntningarna. Håller sig förvånansvärt trogen till romanserien, både i handling och dialog men framförallt i stämning och attityd. Plus riktigt bra ensemble med Oldman nästan lika rolig och vidrigt odräglig som sin romanförlaga. Men som vanligt med engelska skådisar i påkostade serier så är i stort settt varje roll riktigt välspelad.
Jag kan verkligen rekommendera böckerna av Mick Herron om man gillade serien och vill ha mer genast.
Har inte läst böckerna än men funderar på det. Säsong 2 kommer väl ut snart, det är ju även klart att det blir en tredje samt fjärde säsong.

Har inte läst böckerna än men funderar på det. Säsong 2 kommer väl ut snart, det är ju även klart att det blir en tredje samt fjärde säsong.
Det är ju lite tve-eggat om man gillar serien och vill bibehålla spänningen där för den håller sig ganska strikt till böckerna om man ska gå utifrån det vi sett hittills. Säsong 1 är bok 1 och av döma av trailern för S2 som spelades in samtidigt med S1 så håller den sig likaledes till bok 2 "Dead Lions". Och S1 var verkligt trogen boken, man ändrade slutuppgörelsen lite för att få mer TV-action (och huvudpersonerna lite mer aktivt inblandade) men det var marginellt. Och mycket dialog och scener är mer eller mindre ord för ord från böckerna. Så det beror ju lite på hur överraskad man vill bli. Själv hade jag läst och tyckte ändå det var skitkul att se det tolkat på film men det beror ju lite på hur man är lagd för det kommer ju definitivt överraskningar som blir mindre effektfulla om man läst.

Det är ju lite tve-eggat om man gillar serien och vill bibehålla spänningen där för den håller sig ganska strikt till böckerna om man ska gå utifrån det vi sett hittills. Säsong 1 är bok 1 och av döma av trailern för S2 som spelades in samtidigt med S1 så håller den sig likaledes till bok 2 "Dead Lions". Och S1 var verkligt trogen boken, man ändrade slutuppgörelsen lite för att få mer TV-action (och huvudpersonerna lite mer aktivt inblandade) men det var marginellt. Och mycket dialog och scener är mer eller mindre ord för ord från böckerna. Så det beror ju lite på hur överraskad man vill bli. Själv hade jag läst och tyckte ändå det var skitkul att se det tolkat på film men det beror ju lite på hur man är lagd för det kommer ju definitivt överraskningar som blir mindre effektfulla om man läst.
Ja, varje bok får en säsong verkar det som. Får tänka på det lite, det är svårare att gå från serie/film till bok än tvärtom tycker jag.

Billy the kid är en schysst grabb… han har suttit inne och googlat hur man skjuter revolver och spelar poker och blivit riktigt riktigt duktig… han är troligtvis den enda man född på 1800-talet som har problem med stt styvfarsan springer hos horor, känns väldigt modernt, jag kommer nog inte få veta hur det slutar..;)

Åhhhhh shiiiiitttt… avsnitt 7, det ballar ur…
7C974AF2-CF93-4CA4-9CED-54E66F6C978E.jpeg

Italienska Cacciatore & Italienska Maltese. Båda med rättsväsendet vs maffia tema med verkliga händelser som inspiration, och båda med bra kostym för tidsperioderna de utspelas i

Tillbaka
Topp