• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

1899 som kommer på netflix i slutet av november verkar tilltala oss som gillade Dark.

Man skulle nästan kunna tro att netflix tagit åt sig av kritiken om för mycket kvantitet i stället för kvalitet, återstår att se men jag hoppas det är så.

Insåg precis efter mitt inlägg att det nästan framstår som ett sponsrat inlägg från paramount+. Men dessa juvelerna har gett mig grym underhållning i tv soffan. Rekommenderar dessa serier starkt. Alla avsnitt finns också ute!
Yellowstone är riktigt bra. Härliga landskap och Kevin Costner gör sin roll riktigt bra. Kollade den på paramount+ men tror att c more har den också. Finns några säsonger.

DEE9C311-8042-4AA9-9C2C-59AA3A17FEC9.jpeg

Även 1883 är riktigt bra. Handlar om förfäderna till familjen som bor på ranchen i Yellowstone. Den visar pilgrimsfärden för ett gäng immigranter och Dutton familjen.

Såg den på paramount+

95157551-8306-4040-9A77-9EEE776B8EBC.jpeg

The offer.
En av de bästa serierna jag sett på senare tid.
Karaktären Bob är störtskön.. handlar om hur inspelningen av gudfadern gick till.

Såg den på Paramount+

12F25D49-1867-4701-A99F-C5A0D1BFB07E.jpeg

Senast ändrad:
Ser om Justified (Amazon Prime). Håller fortfarande. 6 säsonger :)
https://www.imdb.com/title/tt1489428/

91JBUZFXMPL._RI_.jpg
Justified & Banshee är outstanding enligt mig i sin genre - Redneck crime drama med coola karaktärer och en del action. Och de enda två TV-serier jag sett mer än en gång. Det säger en del. Kan tycka att även Reacher kvalar in här, även om den inte riktigt har samma sköna karaktärer.
För de som gillar Superhjältegenren är The Punisher & Daredevil två måsten i den seriösa änden av spektrat medan Peacemaker och The Boys verkligen skiner i andra ändan :)
Yellowstone är också verkligen bra, samt All of Us are Dead (Sydkoreansk Walking Dead-variant, typ), Ozark (crime-drama), och The Haunting of Hill House (skräck).
Lite blandade tips från mig ;-)

"1899" verkar klart lovande. Första säsongen (8 avsnitt) släpptes i veckan på Netflix, så jag har bara sett ett hittills, men det börjar bra. Samma upphovspersoner som "Dark", så jag tänker inte ens försöka gissa vart det kommer att ta vägen... :) Dock inte bara på tyska den här gången, utan flerspråkig, dvs blandade nationaliteter (på ett transatlantiskt skepp) som där folk talar sina egna språk (och ibland engelska). Har bra betyg på imdb hittills (8,1).

The English på Prime ( amazon )
7DA4EE6A-A4C9-4ECD-A1E8-0BDB667B7C95.jpeg

Emily blunt gör sin roll riktigt bra i denna serie. Man får lägga ifrån sig mobilen för att hänga med. Snyggt filmat!

The man who fell to Earth
AFC67E0A-5389-4935-BBEF-8EE4485B7075.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp