• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

RikNik

Panerai
2-Faktor
Slow horses, Yellowstone, The Siner, Den som dräper och mayor of kingstown kan du lägga till om du inte sett.
Grymt. Tack. Slow horses och Mayor of Kingstown har jag inte sett.
De övriga är mycket bra. Gillar speciellt The Sinner säsong 1.Yellowstone är fantastiskt trevlig. Kollar på 1923 nu och den håller samma höga niva.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
The offer är grymt bra
1677949625189.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vi avslutade precis den japanska serien "The Days" på Netflix. Den avhandlar kärnkraftsolyckan i Fukoshima med olika dokumentära referenser som grund. Mycket välgjord och bra skådespelarinsatser. Dessutom tyckte jag mig skymta att huvudkaraktären bär en GS under manschetten :)
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Årets Emmy-nomineringar är ute: https://www.emmys.com/awards/nominees-winners/2023/
Precis som för Oscars är det (i mitt tycke) nomineringarna som räknas mest. Vilka som sedan faktiskt vinner styrs av en massa faktorer som inte nödvändigtvis har enbart med prestationerna att göra. (Kanske t.o.m. slumpen, eftersom de med flera helt likvärdiga kandidater måste välja en.)

På dramasidan är inte helt oväntat "The Last of Us" nominerad för, typ... allt. Totalt 24 nomineringar. Allt från alla kategorier av skådespelare (förstås), till regi, manus, till "hairstyling" och ljudmix, m.m. Inte dåligt för en första säsong i en genre som man kanske förväntar sig det, traditionellt. 🙂

Den enda som har lite fler är "Succession" (som jag inte sett själv) med 27 i år. (Den har ju några säsonger och har nominerats, och vunnit, en del tidigare år också.)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Årets Emmy-nomineringar är ute: https://www.emmys.com/awards/nominees-winners/2023/
Precis som för Oscars är det (i mitt tycke) nomineringarna som räknas mest. Vilka som sedan faktiskt vinner styrs av en massa faktorer som inte nödvändigtvis har enbart med prestationerna att göra. (Kanske t.o.m. slumpen, eftersom de med flera helt likvärdiga kandidater måste välja en.)

På dramasidan är inte helt oväntat "The Last of Us" nominerad för, typ... allt. Totalt 24 nomineringar. Allt från alla kategorier av skådespelare (förstås), till regi, manus, till "hairstyling" och ljudmix, m.m. Inte dåligt för en första säsong i en genre som man kanske förväntar sig det, traditionellt. 🙂

Den enda som har lite fler är "Succession" (som jag inte sett själv) med 27 i år. (Den har ju några säsonger och har nominerats, och vunnit, en del tidigare år också.)

Succession e grym!
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Det här visserligen en Youtube-rekommendation, men det var en TV-serie, för 20 år sedan!
Snubblade just över den, men de publicerades tydligen för 4 år sedan.

"Creature Comforts" - leranimationer från Aardman som intervjuas om allt möjligt i livet och tillvaron. Genialt. 🙂
Här är första säsongen (andra finns också):
 

supreeme

Omega
Kanske tipsats om tidigare, men just nu kollar jag på The Boys på Amazon. Sjukt bra och twisted! Helt missat.
Sen gillar jag även Reacher och Jack Ryan serierna från samma streamingtjänst.
 
Topp