Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Handelscompagniet i Simrishamn har börjat sälja mera vintage/begagnad.
Finns ett 40-tal på hemsidan, huvudsakligen i den lägre prisklassen, och jag tror det finns flera i butiken.
http://www.handelscompagniet.se/klockor
Ja, finns flra stycken, bl.a. på Huxstrasse och på paralellgatorna till den.Någon som vet om någon vintage butik i Lubeck, Tyskland?
Tips på vilka loppisar som är bra i Göteborg mottages tacksamt, tycker det varit skralt de gånger jag varit ute på jakt.
Jag tycker också det är skralt. Det enda jag har hittat i Göteborg var några trevliga band på Holmens marknad när de hade mellandags-klockrea förra julen. Kan vara värt att kolla i Bellevue eller Kommersen, men då får man allt släpa sig förbi mycket skit innan man ser nåt intressant.
Ser ut som bra "loppis". Vad var det för prisläge?Jag var inne en sväng på Gamla lampor som ligger på Sybyllegatan 18 i Stockholm. Tyvärr hann jag inte slänga många ord med ägaren då var stressad över att ta hand om inkommande leverans av lampor/möbler. Smiter nog förbi en annan dag och tjötar mer med han.
Fotade av det mesta lite raskt med mobilen så att ni kan få en uppfattning om vilken typ av klockor som fanns tillgängliga.
Mm det var ju inte top notch förvaring av klockorna direkt men såg nån omega constellation som hängde lite ledigt på en krok. Hann som sagt inte tjibba så mycket med han då han var stressad men han skulle exempelvis ha 800 spänn för den här:Ser ut som bra "loppis". Vad var det för prisläge?
Var inne idag igen. 7000 skulle han ha för sin Omega const. Han sa att det var den dyraste klockan han hade inne.Ser ut som bra "loppis". Vad var det för prisläge?
Någon som har något tips på bra vintagebutiker i Malmö/Lund?Hur är det i Malmö?
Har läst igenom hela tråden, men hittar ingenting om något bra ställe där.
Eller för den delen Köpenhamn?
Skall till Malmö nästa vecka, och det vore kul om det fanns något att finna där.
Om inte annat en öl med någon trevlig klocknörd! Eller flera.
I Lund finns där inga vintagebutiker som direkt säljer några klockor. Har letat mig genom stadens alla secondhands utan framgång. Där dock finns ett antal olika auktioner i framförallt Crafoord och björnssons.Någon som har något tips på bra vintagebutiker i Malmö/Lund?
Stort utbud av klockor och hur var priserna där?BS guld och Antik vid Järntorget i Göteborg har diverse omega modeller T.ex geneve, Seamaster och speedmaster och även några få Rolex Datejusts och breitling Colt, kan vara värt att ta sig in titt om man är i krokarna