• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på vintagebutiker IRL

Dt250

Rolex
Paneristi
Liten trevlig vintagebutik i Laguna Beach, Calif. Många guldklockor, hamilton, gruers etc. Rätt hög prisnivå men det beror ju mest på att dollarn är så dyr.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    160.2 KB · Visningar: 262
  • image.jpg
    image.jpg
    129.5 KB · Visningar: 255
  • image.jpg
    image.jpg
    113.4 KB · Visningar: 259

rillerod

Breitling
I Jkpg finns ett café, mackmakeriet, som drivs av Gitarreisten i Fredag, Uno svenningssons gamla band ni vet!
Han brukar/brukade kränga en hel del gamla klockor.
Har inte varit där på nåt år så dagen status vet jag inte till 100%
 
Hej på er!
Två vitt skilda platser, men dock, något tips i Helsingborg ? Och i Las Palmas ?
Funkar kanske inte längre med mina gamla pesetas där?
Tacksam för tips!!!
 

Macklin

Cartier
Tips på ställen i Wien där man kan hitta nåt gammalt som tickar? Loppisar, antikaffärer etc? Allt mottages tacksamt.

Det blir en mellanlandning på Schiphol så kommer fördriva tiden där med fönstershopping. :hungry:
 

Rusk

Omega
Tips på vilka loppisar som är bra i Göteborg mottages tacksamt, tycker det varit skralt de gånger jag varit ute på jakt.
 

Macklin

Cartier
Tips på vilka loppisar som är bra i Göteborg mottages tacksamt, tycker det varit skralt de gånger jag varit ute på jakt.

Jag tycker också det är skralt. Det enda jag har hittat i Göteborg var några trevliga band på Holmens marknad när de hade mellandags-klockrea förra julen. Kan vara värt att kolla i Bellevue eller Kommersen, men då får man allt släpa sig förbi mycket skit innan man ser nåt intressant.
 

Rusk

Omega
Jag tycker också det är skralt. Det enda jag har hittat i Göteborg var några trevliga band på Holmens marknad när de hade mellandags-klockrea förra julen. Kan vara värt att kolla i Bellevue eller Kommersen, men då får man allt släpa sig förbi mycket skit innan man ser nåt intressant.

Tack för tipsen, har varit på kommersen några gånger men det har inte varit någon höjdare. En snubbe försökte sälja Ittala glas för strax under nypris och en flugfiskerulle för mer än nypris o_O Loppisen vid Bellevue har jag dock inte testat!
 

trumpetera

Panerai
Hur är det i Malmö?

Har läst igenom hela tråden, men hittar ingenting om något bra ställe där.

Eller för den delen Köpenhamn?

Skall till Malmö nästa vecka, och det vore kul om det fanns något att finna där.

Om inte annat en öl med någon trevlig klocknörd! Eller flera.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jag var inne en sväng på Gamla lampor som ligger på Sybyllegatan 18 i Stockholm. Tyvärr hann jag inte slänga många ord med ägaren då var stressad över att ta hand om inkommande leverans av lampor/möbler. Smiter nog förbi en annan dag och tjötar mer med han.

Fotade av det mesta lite raskt med mobilen så att ni kan få en uppfattning om vilken typ av klockor som fanns tillgängliga.

AoWVnKk.jpg

ZWK3bAu.jpg

ml98q51.jpg

KA8V3fC.jpg

PPHHv6r.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag var inne en sväng på Gamla lampor som ligger på Sybyllegatan 18 i Stockholm. Tyvärr hann jag inte slänga många ord med ägaren då var stressad över att ta hand om inkommande leverans av lampor/möbler. Smiter nog förbi en annan dag och tjötar mer med han.

Fotade av det mesta lite raskt med mobilen så att ni kan få en uppfattning om vilken typ av klockor som fanns tillgängliga.

AoWVnKk.jpg

ZWK3bAu.jpg

ml98q51.jpg

KA8V3fC.jpg

PPHHv6r.jpg
Ser ut som bra "loppis". Vad var det för prisläge?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Ser ut som bra "loppis". Vad var det för prisläge?
Mm det var ju inte top notch förvaring av klockorna direkt men såg nån omega constellation som hängde lite ledigt på en krok. Hann som sagt inte tjibba så mycket med han då han var stressad men han skulle exempelvis ha 800 spänn för den här:

7WwA4X0.jpg


Kan inget om den, automatisk klocka som gick lätt att vrida upp. Fastnade för den då jag behöver komplettera med något gubbigt i lådan :)
 
Fabbiani i Forte Dei Marmi, Italien. Där köpte jag min Sub i januari. Bättre att åka dit när det är lågsäsong, lite folk, typ november-mars och ring gärna innan och kolla vad han har. www.alfawatch.com (Webbsidan visar inte allt han har)
FullSizeRender.jpg
 

Nr21

Omega
Hur är det i Malmö?

Har läst igenom hela tråden, men hittar ingenting om något bra ställe där.

Eller för den delen Köpenhamn?

Skall till Malmö nästa vecka, och det vore kul om det fanns något att finna där.

Om inte annat en öl med någon trevlig klocknörd! Eller flera.
Någon som har något tips på bra vintagebutiker i Malmö/Lund?
 

Macklin

Cartier
Besökte i fredags Svennes Ur och Optik på Västra gatan i Kungälv. En gammaldags uraffär, inget att hoppa högt över i klockutbudet (Facit, kvarts) men hade fina ZRC-remmar i läder till i mitt tycke mycket bra pris, runt 150-250kr st. Jag småpratade lite med innehavaren, en man i 75-årsåldern, men blev aldrig riktigt klok på om han servar armbandsur eller bara mekaniska väggklockor. Sådana fanns för övrigt också till salu. Väl värt ett besök om ni skulle ha vägarna förbi.
DSC_0871.JPG
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
BS guld och Antik vid Järntorget i Göteborg har diverse omega modeller T.ex geneve, Seamaster och speedmaster och även några få Rolex Datejusts och breitling Colt, kan vara värt att ta sig in titt om man är i krokarna
 
Topp