Priserna är lite högt satta men priserna är nog diskutera bara och de är väldigt hjälpsamma om du vill testa!Stort utbud av klockor och hur var priserna där?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Priserna är lite högt satta men priserna är nog diskutera bara och de är väldigt hjälpsamma om du vill testa!Stort utbud av klockor och hur var priserna där?
Ska nedåt Rivieran om nån vecka eller så...
Finns det något vettigt att besöka i Nice, Monaco, Antibes eller liknande?
Antar att priserna säkert kommer att vara out there, men man kan ju alltid döda lite tid - om inte annat.
Weekend i London, Sprang förbi "The vintage watch Company" på Burlington Arcade.
Stort utbud, mycket att kolla på!
Ngn som vet en bra vintagebutik i London (förutom the vintage watch company)?
Kul att se då jag är bördig från orten, är det på "guldsmen" eller hos en guldsmed?På Hudiksvalls Guldsmedja börjar så smått en klockavdelning märkas...
Hudiksvalls Guldsmedja, ligger sedan fem år i hörnan mot bryggerietparkeringen, mitt emot svängdörren in till gallerian Guldsmeden.Kul att se då jag är bördig från orten, är det på "guldsmen" eller hos en guldsmed?
Traskade runt Sopot och Gdansk utan att se en uraffär. Av att döma på lokalbefolkningen är nog inte utbudet det bästa. Mycket gigantiska quartzkreationer.La nog min fråga i fel tråd tidigare. Söker tips på butiker kring sopot.
Gick idag förbi en liten butik med diverse saker på Flemingsgatan i Sthlm (strax bredvid Phills burgare som ligger på Fleminggatan 49) och som som även säljer vintageklockor och med en urmakare i butiken. Väldigt snygga och välbevarade oavsett om de var från 40 eller 70-talet. Fick känslan av kopior. Vore jag säker på äkta vara hade jag slagit till. Nån som varit där? Nån som är duktig på klockor som kan kolla och återkoppla om det är äkta vara?
Vet att den snubben brukar köpa mycket klockor från Tradera. Säkert fint utbud, men kostar nog därefter.Var nyligen i Köpenhamn och under mitt besök svängde jag förbi en riktig pärla till vintagebutik, Krognos Urmageri.
Köpte en klocka där och de lämnade 1 års garanti. Pratade med ägaren, Jörgen, som var mycket trevlig.
Har hemsida också, även om det bara är en bråkdel av alla klockor som läggs upp.
http://krognos.dk/
Huruvida han köper klockor via Tradera låter jag vara osagt. Tycker dock att priserna i vissa fall är motiverade då han lämnar 1 års garanti. Är man i Köpenhamn kan det nog ändå vara värt ett besökVet att den snubben brukar köpa mycket klockor från Tradera. Säkert fint utbud, men kostar nog därefter.
Momentum ligger i DIFC är helt okej. Tariq som driver det är trevlig och bra. Det är det enda egentliga alternativet i UAE. Localsen föredrar bling.hej,
Åker till Dubai med vårt företag om några veckor, och hoppas att hitta en affär med vintage klockor där.
Någon som har erfarenhet med att handla vintage i Dubai?
tack
mvh
Erik
Jag med fast tre år senare, jag åker dit om någon månad.Vintage i Paris?
Uppskattar svar
Vart ligger antikhallarna?Hörde att beso ska stänga. Sanningshalt okänd men det va en klocknörd som sa det. Vad det nu är värt... [emoji6]
Mellan domkyrkan och BrogyllenVart ligger antikhallarna?