• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Vilken skulle det vara? Vill inte gå runt med en verktygslåda.

84240634_2.png
Nej dom kanske inte hade några alternativ för dig tyvärr, kollade också nu.

(Skulle iof hellre gå med den såkallade verktygslådan än samsoniten)

Så, efter massa flängande pga SJs strul orkar jag inte bära på väska mer. Får ge upp och ta funktion före stil. Problem är att allt med hjul är så fult,
Så tips på väska med hjul som inte ser ut som en kronofogde från 1991 eller att man ska till Mallis. Närmsta jag hittat än som ser lite OK ut är benämnd som damväska, Samsonite Zalia.

samsonite-zalia-2-0-portfoelj-med-hjul-moerkbla-129438-1549-31.jpg
Ryggsäck är inget alternativ eller? Har själv gett upp stilkampen med stiligt SJ resande och skaffade en Db ryggsäck med vettiga fack.

FA6E2973-46F0-450F-931B-82E95A2A6FD2.png
7EC3009B-5C38-4E2B-82E7-527C952CAAB8.png
99E654D1-A171-4785-AAB1-D1F84A96C739.png
BAE2B0EA-2A6B-4B47-911D-BA948F41CBF0.png

Vid lite längre resor med 2 övernattningar så brukar jag köra min trogna Samsonite med separat datorfack.
007B6878-3D71-4116-9D2F-B30B8DB2FF38.png

Ryggsäck är inget alternativ eller? Har själv gett upp stilkampen med stiligt SJ resande och skaffade en Db ryggsäck med vettiga fack.

FA6E2973-46F0-450F-931B-82E95A2A6FD2.png
7EC3009B-5C38-4E2B-82E7-527C952CAAB8.png
99E654D1-A171-4785-AAB1-D1F84A96C739.png
BAE2B0EA-2A6B-4B47-911D-BA948F41CBF0.png

Vid lite längre resor med 2 övernattningar så brukar jag köra min trogna Samsonite med separat datorfack.
007B6878-3D71-4116-9D2F-B30B8DB2FF38.png
Ryggsäck skrynklar kläderna för mycket, så det har jag släppt helt.

Har använt en Herring weekendbag i ca ett år nu. Åldras inte så värdigt. Tunt läder... inget att rekommendera trots sitt låga pris för en weekender helt i läder.
https://www.herringshoes.co.uk/herring/bovey/chestnut-calf

När denna gjort sitt, vad är att rekommendera med liknande estetik? Tärnsjön såg fin ut, deras läder har jag dessutom bra erfarenhet av, fast den är ngt dyr :(
herring_bovey_in_chestnut_calf_1.jpg

Jag backar på mitt föregående uttalande. Nu ytterligare 4 år senare så ser den fortfarnade fin ut, är hel och snygg. Använts 3-4 ggr i veckan löpande i 5 år nu.

Nu med ny länk: https://www.herringshoes.co.uk/herring/bovey-holdall/brandy-calf

Ryggsäck skrynklar kläderna för mycket, så det har jag släppt helt.

Inte nödvändigtvis sant.

Jag kör mycket weekendväska (och blir svettig pga SJs problem).

Men pga tidigare jobb med lång till och från sträcka i form av gång så köpte jag en tidigare variant, som jag tror är ännu större, av denna:

Väldigt nöjd med den faktiskt. 4 hotellnätter på olika orter ink flyg och tåg förra veckan med den utan problem. Var iaf inte alltför skrynklig…

Vad är det för märke på den högra med trähandtag? Den är den snyggare men bäst är en ryggsäck med läderremmar som man hänger över ena axeln. Jag har aldrig märkt att kläderna skrynklar på grund av ryggsäck men det kanske beror på hur man tar på sig den? Veckar man tyget i kläderna så blir de så klart skrynkligt.

Senast ändrad:
Nu tycker jag ryggsäck är rätt off-topic som förslag i "weekendbag" tråden..? Och om man nu tittar på ngt annat off-topic (med hjul) än just en weekendbag så varför inte bara ta en kabinväska istället då?

Nu tycker jag ryggsäck är rätt off-topic som förslag i "weekendbag" tråden..? Och om man nu tittar på ngt annat off-topic (med hjul) än just en weekendbag så varför inte bara ta en kabinväska istället då?
Ja det finns nog olika synsätt på vad som hör till ämnet och inte. Jag tycker det är friskt att ha bredd i samtalet när man diskuterar ett problem och nu var ju weekendbag ett problem. Du kanske har rätt men det kanske också blir rörigt om man ska skapa en ny tråd för varje gång någon vill jämföra t ex en Rolex med en Blancpain i en Rolextråd. Blir det inte väldigt oöverblickbart då?

Tar gärna en weekendbag för detta. Bara den har hjul så jag slipper det eviga bärandet. Kör jag bil inga problem. Flyger jag inga problem. Men så fort tåg är i bilden måste man ha möjligheten att rulla. Kabinväska & ryggsäck är inte aktuellt då jag önskar något smidigare & mer stilfullt, och därför jag frågade i denna tråd.

leather-travel-bag-trolley-toronto.jpg
1648121035814.jpeg

Tar gärna en weekendbag för detta. Bara den har hjul så jag slipper det eviga bärandet. Kör jag bil inga problem. Flyger jag inga problem. Men så fort tåg är i bilden måste man ha möjligheten att rulla. Kabinväska & ryggsäck är inte aktuellt då jag önskar något smidigare & mer stilfullt, och därför jag frågade i denna tråd.

leather-travel-bag-trolley-toronto.jpg
1648121035814.jpeg
Av ren nyfikenhet så faller kabinväska bort av stilfullhet eller? (för smidigt är det väl iaf(?)) (och det finns ju kabinväskor i skin o från diverse olika "stilfulla" hus/tillverkare oxå)

Av ren nyfikenhet så faller kabinväska bort av stilfullhet eller? (för smidigt är det väl iaf(?)) (och det finns ju kabinväskor i skin o från diverse olika "stilfulla" hus/tillverkare oxå)
När jag åker tåg (många timmar), plockar jag saker i och ur väskan ganska mycket och då passar inte en kabinväska uppe på hyllan. Har jag en mindre väska (storleksmässigt än kabin) kan jag ha den under sätet/fötterna och kommer åt alla saker enkelt & snabbt. Sen känns det inte helt snyggt att komma till kund, gå in i ett konferensrum och öppna en kabinväska & ta fram sitt material, krävs då en med en eget fack så dom slipper se mina gamla underkläder.

Tror jag har en vinnare nu, är det hjul kvittar att det är tungt läder :)
Dimensions (l) 52cm (h) 31cm (w) 26cm

cow-oily-leather-wheeled-weekend-travel-holdall-brown-tan-fen-780-p5695-20324_medium.jpg
cow-oily-leather-wheeled-weekend-travel-holdall-brown-tan-fen-780-p5695-20326_image.jpg

När jag åker tåg (många timmar), plockar jag saker i och ur väskan ganska mycket och då passar inte en kabinväska uppe på hyllan. Har jag en mindre väska (storleksmässigt än kabin) kan jag ha den under sätet/fötterna och kommer åt alla saker enkelt & snabbt. Sen känns det inte helt snyggt att komma till kund, gå in i ett konferensrum och öppna en kabinväska & ta fram sitt material, krävs då en med en eget fack så dom slipper se mina gamla underkläder.

cow-oily-leather-wheeled-weekend-travel-holdall-brown-tan-fen-780-p5695-20324_medium.jpg
cow-oily-leather-wheeled-weekend-travel-holdall-brown-tan-fen-780-p5695-20326_image.jpg
Snygg och förvånansvärt billig...

Beställde den med matchande necessär. La order 16.48, sen ett samtal där dom ville klargöra att det kanske blir avgifter då det är icke-EU. 18.29 plingar det till att UPS har hämtat det. Så än bra service. Återstå att se vad kvalitén är. Sjukt bra pris. Väska 150£, necessär 37.50£, la till ett par slippers så slapp jag frakten på 25£ dessutom.

Första resan med väskan och perfekt storlek. Fick även då med mig träningskläder denna gången. Tar ingen plats under benen & får fram allt jag behöver direkt. Och en fröjd att kunna rulla istället för att bära.

BA98A074-056C-427B-B573-F3ECB5079B22.jpeg

09B459CA-258A-4583-86EF-915A76C2ADA6.jpeg

LL. Beans ’Boat and Tote’, det enda man behöver för en helgpackning! Kostar 400 spänn, unionmade in USA och så sturdy canvas att den nästan känns skottsäker! Har rest bort över helgen med bara min större sådan många gånger. Den slukar allt!

LL. Beans ’Boat and Tote’, det enda man behöver för en helgpackning! Kostar 400 spänn, unionmade in USA och så sturdy canvas att den nästan känns skottsäker! Har rest bort över helgen med bara min större sådan många gånger. Den slukar allt!

Inte illa! Var handlar man en sån bäst?

@Psykel, Det är enda kruxet, LL. Bean säljer ju via hemsidan, men det vet vi ju hur klurigt det kan vara att handla från Amerika… så ebay, typ? Eller om man har släkt och/eller vänner som kan klicka hem och sen skicka den vidare till Sverige. Bästa tipset är ju såklart att passa på och klippa en eller flera i USA om man har vägarna förbi där någon gång.

En välanvänd B&T för weekendresor privat och en riktigt fakkad rimowa för tjänsteresor är väl ca det enda man vill råka synas med på flygplatsen eller tågstationen, eller har jag fel?

Senast ändrad:
Håller på och flyttar och återupptäckte min väldigt oanvända weekendbag från Saddleback Leather som inköptes för 7-8 år sedan.
Jag gillar stilen men den kan knappast beskyllas för att vara praktisk och smidig precis.
69D4B0A6-AF29-4AA4-A6A3-FFF3F9BE0903.jpeg

Tillbaka
Topp