Ha ha, jag menar finishen.Intressant att rolex urverk inte skulle hålla kvalitet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ha ha, jag menar finishen.Intressant att rolex urverk inte skulle hålla kvalitet
Nej dom kanske inte hade några alternativ för dig tyvärr, kollade också nu.Vilken skulle det vara? Vill inte gå runt med en verktygslåda.
Ryggsäck är inget alternativ eller? Har själv gett upp stilkampen med stiligt SJ resande och skaffade en Db ryggsäck med vettiga fack.Så, efter massa flängande pga SJs strul orkar jag inte bära på väska mer. Får ge upp och ta funktion före stil. Problem är att allt med hjul är så fult,
Så tips på väska med hjul som inte ser ut som en kronofogde från 1991 eller att man ska till Mallis. Närmsta jag hittat än som ser lite OK ut är benämnd som damväska, Samsonite Zalia.
Finns lite hopp.
Ryggsäck skrynklar kläderna för mycket, så det har jag släppt helt.Ryggsäck är inget alternativ eller? Har själv gett upp stilkampen med stiligt SJ resande och skaffade en Db ryggsäck med vettiga fack.
The Ramverk 26L Backpack
Everything you need and nothing you don’t. Whether you're adventuring in the wild or just heading to work, The Backpack Pro is your new best friend.se.dbjourney.com
Vid lite längre resor med 2 övernattningar så brukar jag köra min trogna Samsonite med separat datorfack.
Den övre var mysig! Var ifrån?
Har använt en Herring weekendbag i ca ett år nu. Åldras inte så värdigt. Tunt läder... inget att rekommendera trots sitt låga pris för en weekender helt i läder.
https://www.herringshoes.co.uk/herring/bovey/chestnut-calf
När denna gjort sitt, vad är att rekommendera med liknande estetik? Tärnsjön såg fin ut, deras läder har jag dessutom bra erfarenhet av, fast den är ngt dyr
Ryggsäck skrynklar kläderna för mycket, så det har jag släppt helt.
Vad är det för märke på den högra med trähandtag? Den är den snyggare men bäst är en ryggsäck med läderremmar som man hänger över ena axeln. Jag har aldrig märkt att kläderna skrynklar på grund av ryggsäck men det kanske beror på hur man tar på sig den? Veckar man tyget i kläderna så blir de så klart skrynkligt.Finns lite hopp.
Ja det finns nog olika synsätt på vad som hör till ämnet och inte. Jag tycker det är friskt att ha bredd i samtalet när man diskuterar ett problem och nu var ju weekendbag ett problem. Du kanske har rätt men det kanske också blir rörigt om man ska skapa en ny tråd för varje gång någon vill jämföra t ex en Rolex med en Blancpain i en Rolextråd. Blir det inte väldigt oöverblickbart då?Nu tycker jag ryggsäck är rätt off-topic som förslag i "weekendbag" tråden..? Och om man nu tittar på ngt annat off-topic (med hjul) än just en weekendbag så varför inte bara ta en kabinväska istället då?
Tar gärna en weekendbag för detta. Bara den har hjul så jag slipper det eviga bärandet. Kör jag bil inga problem. Flyger jag inga problem. Men så fort tåg är i bilden måste man ha möjligheten att rulla. Kabinväska & ryggsäck är inte aktuellt då jag önskar något smidigare & mer stilfullt, och därför jag frågade i denna tråd.Nu tycker jag ryggsäck är rätt off-topic som förslag i "weekendbag" tråden..? Och om man nu tittar på ngt annat off-topic (med hjul) än just en weekendbag så varför inte bara ta en kabinväska istället då?
Av ren nyfikenhet så faller kabinväska bort av stilfullhet eller? (för smidigt är det väl iaf(?)) (och det finns ju kabinväskor i skin o från diverse olika "stilfulla" hus/tillverkare oxå)Tar gärna en weekendbag för detta. Bara den har hjul så jag slipper det eviga bärandet. Kör jag bil inga problem. Flyger jag inga problem. Men så fort tåg är i bilden måste man ha möjligheten att rulla. Kabinväska & ryggsäck är inte aktuellt då jag önskar något smidigare & mer stilfullt, och därför jag frågade i denna tråd.
När jag åker tåg (många timmar), plockar jag saker i och ur väskan ganska mycket och då passar inte en kabinväska uppe på hyllan. Har jag en mindre väska (storleksmässigt än kabin) kan jag ha den under sätet/fötterna och kommer åt alla saker enkelt & snabbt. Sen känns det inte helt snyggt att komma till kund, gå in i ett konferensrum och öppna en kabinväska & ta fram sitt material, krävs då en med en eget fack så dom slipper se mina gamla underkläder.Av ren nyfikenhet så faller kabinväska bort av stilfullhet eller? (för smidigt är det väl iaf(?)) (och det finns ju kabinväskor i skin o från diverse olika "stilfulla" hus/tillverkare oxå)
Snygg och förvånansvärt billig...När jag åker tåg (många timmar), plockar jag saker i och ur väskan ganska mycket och då passar inte en kabinväska uppe på hyllan. Har jag en mindre väska (storleksmässigt än kabin) kan jag ha den under sätet/fötterna och kommer åt alla saker enkelt & snabbt. Sen känns det inte helt snyggt att komma till kund, gå in i ett konferensrum och öppna en kabinväska & ta fram sitt material, krävs då en med en eget fack så dom slipper se mina gamla underkläder.
Tror jag har en vinnare nu, är det hjul kvittar att det är tungt läder
Dimensions (l) 52cm (h) 31cm (w) 26cm
Beställde den med matchande necessär. La order 16.48, sen ett samtal där dom ville klargöra att det kanske blir avgifter då det är icke-EU. 18.29 plingar det till att UPS har hämtat det. Så än bra service. Återstå att se vad kvalitén är. Sjukt bra pris. Väska 150£, necessär 37.50£, la till ett par slippers så slapp jag frakten på 25£ dessutom.När jag åker tåg (många timmar), plockar jag saker i och ur väskan ganska mycket och då passar inte en kabinväska uppe på hyllan. Har jag en mindre väska (storleksmässigt än kabin) kan jag ha den under sätet/fötterna och kommer åt alla saker enkelt & snabbt. Sen känns det inte helt snyggt att komma till kund, gå in i ett konferensrum och öppna en kabinväska & ta fram sitt material, krävs då en med en eget fack så dom slipper se mina gamla underkläder.
Tror jag har en vinnare nu, är det hjul kvittar att det är tungt läder
Dimensions (l) 52cm (h) 31cm (w) 26cm
Hur känns kvaliteen? speciellt läderkvaliten?Första resan med väskan och perfekt storlek. Fick även då med mig träningskläder denna gången. Tar ingen plats under benen & får fram allt jag behöver direkt. Och en fröjd att kunna rulla istället för att bära.
Än så länge i paritet med min Baron men återstå att se efter ett par resor hur den patineras.Hur känns kvaliteen? speciellt läderkvaliten?
Har ni planer på grön i storlek stor?Jobbar på Baron. Det är canvas eller mocka som gäller. Det finns inga planer på att ta fram i läder.
Det kommer in en större påfyllning senare i vår/början av sommaren med bland annat stor i grön.Har ni planer på grön i storlek stor?
Får man en pling om man är med i nyhetsbrevet eller skickar du ett PM?Det kommer in en större påfyllning senare i vår/början av sommaren med bland annat stor i grön.
Det kommer såklart på nyhetsbrevet, men ett PM kan komma lite i förvägFår man en pling om man är med i nyhetsbrevet eller skickar du ett PM?
Inte illa! Var handlar man en sån bäst?LL. Beans ’Boat and Tote’, det enda man behöver för en helgpackning! Kostar 400 spänn, unionmade in USA och så sturdy canvas att den nästan känns skottsäker! Har rest bort över helgen med bara min större sådan många gånger. Den slukar allt!
Why L.L. Bean Makes the Best Tote Bag, According to Experts | Gear Patrol
Eight famous names reflect on the utilitarian tote bag that "has not been improved upon because it cannot be."www.gearpatrol.com
Är det dags snart? Är i skriande behov av en weekend bag.Det kommer såklart på nyhetsbrevet, men ett PM kan komma lite i förväg