• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på weekendbag?

IMG_2153.jpeg
Perfekta roadtrip weekendbagen!

Det var det fräckaste!

31 år gammal och alive & kickin
IMG_4848.jpeg

Är på jakt efter en ny organizer till den däremot så jag tar gärna emot tips om någon hittat en bra variant.
Känner mig också kränkt men när jag tänker efter så är jag inte så pk ändå! Monogramväskor eller kläder fungerar väldigt väl beroende på resten av vad man har på sig. Får bara inte bli för mycket kaka på kaka bara

Känner mig också kränkt men när jag tänker efter så är jag inte så pk ändå! Monogramväskor eller kläder fungerar väldigt väl beroende på resten av vad man har på sig. Får bara inte bli för mycket kaka på kaka bara
Haha förstår att det är ett kränkande uttalande 😂 problemet är ju egentligen inte att de inte är fina utan att det de sista åren blivit så in i bombens vanligt med dessa monogramväskor, främst som handväskor men ändå. För 5-10 år sedan var man ju lite pepp när man såg dem men nu ser jag dem dagligen även i min lilla stad. Är nog därför jag ledsnat lite på dem 😊

Det var det fräckaste!

31 år gammal och alive & kickin
IMG_4848.jpeg

Är på jakt efter en ny organizer till den däremot så jag tar gärna emot tips om någon hittat en bra variant.
Haha förstår att det är ett kränkande uttalande 😂 problemet är ju egentligen inte att de inte är fina utan att det de sista åren blivit så in i bombens vanligt med dessa monogramväskor, främst som handväskor men ändå. För 5-10 år sedan var man ju lite pepp när man såg dem men nu ser jag dem dagligen även i min lilla stad. Är nog därför jag ledsnat lite på dem 😊

Tänkte nog ta och slå till på en Baron till hösten.
Frågan är ju dock: Stora eller lilla? Behovet är väl kanske för max fyra dagar.

Kollade för skojs skull vad en Keepall går för nu och fick en chock! De tar alltså nästan 30 lök för en plastväska..
Har för mig jag gav under 12 för min 55a jag köpte för kanske 6 år sedan.
På tal om pengar, ingen som har koll på vad det kostar att byta ut lädret på en Keepall?

Kollade för skojs skull vad en Keepall går för nu och fick en chock! De tar alltså nästan 30 lök för en plastväska..
Har för mig jag gav under 12 för min 55a jag köpte för kanske 6 år sedan.
Februari 2017 var det o jag gav 9.750 danska som då kostade mig 12.600 svenska. Tyckte det var svindyrt...

1692162574880.png

Denna diskreta har jag. 😂

Är det något jag lärt mig så är det att man vill ha axelrem. Har använt min Mulberry i 15 år men blir galen på att den inte har axelrem.

Är lite sugen på en vintage keepall 45 som personal item på flygresor etc. Det är ju dock en djungel vad gäller detaljer som man ska kolla, hur lädret åldrats och hur canvasen ser ut. Någon med koll som kan säga hur denna ser ut? https://www.vestiairecollective.com...epall-louis-vuitton-travel-bag-35891025.shtml

Spontant tycker jag den ser bra ut, men lite osäker på om lädret fått sig en behandling? Tänker på glansen.
Hade skitit i LV och gått på en ny Mulberry Day Clipper för några hundralappar till om jag var du.
Bra mycket härligare och stoppa ner och plocka upp sina grejer i en ny och fräsch väska som du dessutom kan slita själv med stil! Finns i svart också!

IMG_7288.png

Hade skitit i LV och gått på en ny Mulberry Day Clipper för några hundralappar till om jag var du.
Bra mycket härligare och stoppa ner och plocka upp sina grejer i en ny och fräsch väska som du dessutom kan slita själv med stil! Finns i svart också!

IMG_7288.png
Den finns absolut i åtanke också! Har kollat på den. Gillar färgen.

Den finns absolut i åtanke också! Har kollat på den. Gillar färgen.
Jag köpte själv en beggad keepall för några år sen och spendera bra mycket tid och pengar på att få den fräsch och krispig tills jag gav upp 🤷🏻‍♂️
Efter det är jag en stark förespråkare för nytt här i tråden 😀

Och jag valde tillslut den här istället, bra Bang for the buck! Rekommenderas också, även om clippern såklart är lite roligare!
IMG_7289.png

Jag köpte själv en beggad keepall för några år sen och spendera bra mycket tid och pengar på att få den fräsch och krispig tills jag gav upp 🤷🏻‍♂️
Efter det är jag en stark förespråkare för nytt här i tråden 😀

Och jag valde tillslut den här istället, bra Bang for the buck! Rekommenderas också, även om clippern såklart är lite roligare!
Jo, att köpa nytt har sina för- och nackdelar. Gillar patinerade keepalls, men även de dova färgerna hos Mulberry. Om du har koll på keepalls och kollade länken: nån tanke/kommentar?

Jo, att köpa nytt har sina för- och nackdelar. Gillar patinerade keepalls, men även de dova färgerna hos Mulberry. Om du har koll på keepalls och kollade länken: nån tanke/kommentar?
Nää, inte mer än att mitt problem framförallt var dofter (och en och annan suspekt fläck jag inte visste vad det var och som inte gick bort) Men kolla upp vad Louis Vuitton kan göra för service på den, hört såhär efteråt att de erbjuder all möjlig reparation och fix men har ingen koll på om det är prisvärt och blir bra!

Men håller med om att looken av en sliten Keepall är najs, men som sagt. Slit in en själv =)

IMG_7288.png
Jag har använt den stora äldre modellen i svart tyg i 15 år. Den är fortfarande nästan nyskick så de håller ihop väldigt bra. De nya med axelrem känns mer praktiska än min.

De kostade för övrigt 5’ för 15 år sedan. 😂

Jag har använt den stora äldre modellen i svart tyg i 15 år. Den är fortfarande nästan nyskick så de håller ihop väldigt bra. De nya med axelrem känns mer praktiska än min.

De kostade för övrigt 5’ för 15 år sedan. 😂
Som sagt inte testat, tycker bara de är väldigt fina 😀 Kul och höra att kvalitén är där också!

När Barbour’n jag kör blir för trött så får det bli en Clipper!

Upp med bild btw!!

Tillbaka
Topp