• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Skulle någon sitta på en sådan här, eller se en till salu för rimliga pengar från trygg handlare, får ni gärna hojta till! Present. Hittelön till BCF om det leder till affär :)

C4F81525-D01A-4BF4-871D-DC57DF2B187F.jpeg
A1AFA913-01AB-4EF6-8348-6EF8AE2EC367.jpeg

Är jag blind eller går det inte att köpa Baron-väskor i läder längre? Någon som vet om det är tillfälligt eller permanent?

Säkert inte många som föreslår det, jag kommer nog bli grillad för förslaget men second hand finner du säkert grymt snygga weekend bags för en bra slant. Då svider det dessutom inte då väskan slits/går sönder.

Är jag blind eller går det inte att köpa Baron-väskor i läder längre? Någon som vet om det är tillfälligt eller permanent?
Säkert inte många som föreslår det, jag kommer nog bli grillad för förslaget men second hand finner du säkert grymt snygga weekend bags för en bra slant. Då svider det dessutom inte då väskan slits/går sönder.
Typ här ;)
https://klocksnack.se/threads/pb-baron-weekendväska-läder.124222/

Jag är på jakt efter en mindre väska/tote/ryggsäck som skall vara ganska stilren. Någon som har något tips? Nytt eller begagnat spelar ingen större roll. Tänkt att användas vid övernattning när man enbart behöver ha ett par fräscha kalsonger, strumpor och typ en t-shirt/skjorta. Skulle nog helst vilja ha en tote (''påsliknande'') som ser lite bättre ut än en tygpåse.

Kan tänka mig att lägga upp emot 4k :)

Hur håller sig er svarta kanvas på Baron? Hade en liknande förut som blev smutsig stup i kvartsen och bleknade (brunt) rätt snabbt. Tycker den är fin dock!
Då det är kanvas så skulle jag av erfarenhet säga att den snarare bleks med tiden. Har ej upplevt att de blir bruna alls under den tiden jag har arbetat. De bleks och blir lite vita i vecken vid användning och det är väl lite oundvikligt.

Då det är kanvas så skulle jag av erfarenhet säga att den snarare bleks med tiden. Har ej upplevt att de blir bruna alls under den tiden jag har arbetat. De bleks och blir lite vita i vecken vid användning och det är väl lite oundvikligt.
Beror nog på vilken sorts färg de använt. Inte ovanligt att svart blir brunt medålder och solexponering.

Riktigt vassa väskor, går att ha uppfälld för mer volym.

Har en Acne Studios weekend bag, snygg men fel material. Canvastyg(?). Dumt, nästa blir skinn eller något liknande..

Måste hela tiden tänka på vart jag ställer väskan pga lätt för fläckar etc.

Något att tänka på.

Tillbaka
Topp