• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Jag tipsar om Carl Friedrik. Har en av deras weekend bags som jag är sjukt nöjd med! Ruggigt snygg också, om jag får säga det själv.

Bild skulle uppskattas! Kollat på dem själv men inte vågat slå till
Är en hanbury chocolate jag har;
IMG_1567.jpeg

Jag har även deras portfölj paissly i samma färg och en plånbok.

Jag är galet nöjd ur ett estetiskt perspekiv. weekendbagens dragkedja är lite jobbig och kan vara lite omständlig att packa men lätt värt det.

Är en hanbury chocolate jag har;
IMG_1567.jpeg

Jag har även deras portfölj paissly i samma färg och en plånbok.

Jag är galet nöjd ur ett estetiskt perspekiv. weekendbagens dragkedja är lite jobbig och kan vara lite omständlig att packa men lätt värt det.
Hanbury är en äldre modell? Har endast sett Palissy weekend från dem och verkar endast sälja den modellen nu

Då är man redo för lite resor! Konferens med jobbet nästa vecka, så blir premiär snart!
IMG_6757.jpeg

(Kostade på mig initialer på bagagetagen också, i guld såklart.)
Känns helt klart stadig nog för att kunna köra halvfull utan att den blir sladdrig, vilket är nice om man bara kör en övernattning och inte behöver ha med fyra ombyten.

Senast ändrad:
Då är man redo för lite resor! Konferens med jobbet nästa vecka, så blir premiär snart!

Känns helt klart stadig nog för att kunna köra halvfull utan att den blir sladdrig, vilket är nice om man bara kör en övernattning och inte behöver ha med fyra ombyten.
Den där är så jävla snygg. Bra köp!

IMG_6757.jpeg

Ska du inte unna dig den matchande necessären också? ;)

IMG_6757.jpeg

Vart kommer den ifrån?

Fick hem den här badboyen från 1988. Är det någon som vet hur det funkar med name tag? Kan man gå förbi en butik och få det präglat, och vilka valmöjligheter har man i sådana fall?

Bilagor

• IMG_1302.jpeg
    IMG_1302.jpeg
    773.7 KB · Visningar: 26
  • IMG_1278.jpeg
    IMG_1278.jpeg
    782.7 KB · Visningar: 34
Fick hem den här badboyen från 1988. Är det någon som vet hur det funkar med name tag? Kan man gå förbi en butik och få det präglat, och vilka valmöjligheter har man i sådana fall?
Ja, inga konstigheter där. Kostar inget. Ibland får man lämna kvar föremålet några dagar och ibland gör dom det direkt.

Vet inte hur många bokstäver som tillåts men exempelvis initialer kan man få i ett gäng olika färger (eller utan färg), antingen horisontellt eller vertikalt. Vid "maskinen" som gör detta har dom täckt en vägg med massa olika 'luggage tags' präglade på olika sätt.

Vad fick du betala för väskan? Ser ut att vara i fint skick 😀

Ja, inga konstigheter där. Kostar inget. Ibland får man lämna kvar föremålet några dagar och ibland gör dom det direkt.

Vet inte hur många bokstäver som tillåts men exempelvis initialer kan man få i ett gäng olika färger (eller utan färg), antingen horisontellt eller vertikalt. Vid "maskinen" som gör detta har dom täckt en vägg med massa olika 'luggage tags' präglade på olika sätt.

När jag köpte min första keepall gjorde jag det i LV-buitiken i Köpenhamn och då det var helg kunde de inte skriva mina initialer, kom in senare sade de. Blev inte av.
Kollade för en tid sedan o då ville de ha med kvittot och helst även väskan men det var inget krav. Så kolla med närmaste butiken för att vara säker.

Tack, får gå förbi Birger Jarlsgatan och kolla vilket humör de är på då! Jag lade 8k, men då verkar den utifrån skicket att döma mest ha legat i en garderob eller nått. Full set, inga märken på canvas, knappt något skrubb på undersidans läderdetaljer, oxiderade nitar som färgat av sig lite. Som vanligt med LV finns en noja om fake men verkar utifrån alla detaljer att döma vara koscher.

Bilagor

• IMG_1303.jpeg
    IMG_1303.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 32
  • IMG_1280.jpeg
    IMG_1280.jpeg
    789.6 KB · Visningar: 30
När jag köpte min första keepall gjorde jag det i LV-buitiken i Köpenhamn och då det var helg kunde de inte skriva mina initialer, kom in senare sade de. Blev inte av.
Kollade för en tid sedan o då ville de ha med kvittot och helst även väskan men det var inget krav. Så kolla med närmaste butiken för att vara säker.
Var andra försöker också i Köpenhamnsbutiken?
Jag gled in på LV i Sthlm i somras med en 24 år gammal korthållare utan kvitto osv som dom gladeligen satte mina initialer på.

Någon som har tips på bra väskservice där man kan byta hjul på gammal "2-hjulad" Rimowa i centrala Stockholm?

Kört clipper de senaste 8 åren och är alltid toknöjd när jag plockar fram den. Har för mig att de har livstids garanti på dragkedjorna via deras egna butiker också om jag min

Clipper.jpg

Haft min i 12 år och ser fortfarande ut som ny. Kvalitén slår allt jag testat från andra lyxmärken generellt! Sen att den är diskret och man slipper loggor är också toppen!

Tillbaka
Topp