aha därav skillnaden i pris, ja då är jag med. Fortfarande jäkligt dyrt men mer förståeligt
Jo, ändå typ tre gånger dyrare än den i canvas hehe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
aha därav skillnaden i pris, ja då är jag med. Fortfarande jäkligt dyrt men mer förståeligt
Jo, ändå typ tre gånger dyrare än den i canvas hehe
Oavsett om det rör sig om läder eller kanvas kommer aldrig LV kunna försvara priset med en kostnadskalkyl för ingående material.
Med det sagt har jag inget emot om man har pengarna och vill betala för varumärket. Klockindustrin är ju mästare på att ta betalt för just detta.
Letar själv efter nåt i de lite lägre prisklasserna, måste dessvärre ha nåt relativt snart så finns inget större sparutrymme. Dels kikat på Sandqvist i skinn (http://www.sandqvist.net/sv/lader-weekendbag-john-cognac-brun.html) och Baron i canvas (https://baron.se/bags/weekend-bag-khaki-canvas/). Nån med erfarenhet eller tips?
Sugen! Men var köper man en sådan? Från USA blir det mycket tull och frakt sist jag kollade. Finns de i butik någonstans i Stockholm?
Filson!!
Sugen! Men var köper man en sådan? Från USA blir det mycket tull och frakt sist jag kollade. Finns de i butik någonstans i Stockholm?
Letar själv efter nåt i de lite lägre prisklasserna, måste dessvärre ha nåt relativt snart så finns inget större sparutrymme. Dels kikat på Sandqvist i skinn (http://www.sandqvist.net/sv/lader-weekendbag-john-cognac-brun.html) och Baron i canvas (https://baron.se/bags/weekend-bag-khaki-canvas/). Nån med erfarenhet eller tips?
Sjukt snygg! Hur stor är den? Använder original briefcase i samma färg till vardags.
Filson!!
Sjukt snygg! Hur stor är den? Använder original briefcase i samma färg till vardags.
Synd! Hade hoppats på att den skulle vara så pass stor att man kunde köra en weekend med den. Går det att ta med en M som handbagage eller är den för stor för det?Den finns i olika storlekar. S, som jag länkade till har man på Lester, men jag vet att det finns i M och L också. Var man kan köpa M och L vet jag dock inte. S är ganska liten. Funkar som gymbag eller en övernatting, men inte mycket mer.
Synd! Hade hoppats på att den skulle vara så pass stor att man kunde köra en weekend med den. Går det att ta med en M som handbagage eller är den för stor för det?
Synd! Hade hoppats på att den skulle vara så pass stor att man kunde köra en weekend med den. Går det att ta med en M som handbagage eller är den för stor för det?
Filson är grymma men kvalitén idag är nog tyvärr inte lika bra som för 30 år sedan. "Might as well have the best" har ju börjat försvinna på från märkningen på väskorna.
Det var ju lite diskussioner för några år sedan om att visa av deras prylar görs i Kina. Jag kollade précis nu och deras väskor görs i USA.
Ja, väskorna görs i USA fortfarande. "Made at Filson" står det på den stora labeln, kollar man på den mindre märkningen står det "Made in U.S.A" men kvalitén kan ju gå ner även om de tillverkas i samma land. Filson bytte väl ägare för ett par år sedan. En del som klagat sen dess, men det började säkert långt tidigare.
Har du några egna konkreta erfarenheter?
Ja, lädret på väskorna som säljs nu är väl ingen höjdarkvalité på. Får väl se hur bra det håller om 20-30 år men det går ju att se direkt att det inte är något dyrare läder. Enkelt läder som är helt nedslipat och trist färgat.
Sen beror det väl på vad man jämför med. Säger inte att andra märken i samma prisklass är bättre.