• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Sparkar igång tråden igen! Det finns redan en hel del trevliga tips här i, men ändå :)
Är på jakt efter en mindre weekendbag. Eller kanske snarare en väska som räcker för en dator och ett ombyte. Har sett någon använda uttrycket 25 hour bag, vilket nog ganska väl beskriver vad jag menar. Är tyvärr inte riktigt beredd att betala lika mycket som många av tipsen i tråden kostar, utan min absoluta maxgräns går vid 4000 kr.

De jag för tillfället tittar på:
travel-leather-duffle-bag-honey-45r400500.jpg

Tuscany Leather Paris

product.jpg

SDLR Paddington

Fördelen med Saddlern är att jag kan känna på (och köpa) i butik. Lädret känns bra, men vågar någon uttala sig om kvaliten? Något annat jag borde titta på? Att den finns att få tag i i Helsingborg eller Malmö är ett plus men inget måste.

Sparkar igång tråden igen! Det finns redan en hel del trevliga tips här i, men ändå :)
Är på jakt efter en mindre weekendbag. Eller kanske snarare en väska som räcker för en dator och ett ombyte. Har sett någon använda uttrycket 25 hour bag, vilket nog ganska väl beskriver vad jag menar. Är tyvärr inte riktigt beredd att betala lika mycket som många av tipsen i tråden kostar, utan min absoluta maxgräns går vid 4000 kr.

De jag för tillfället tittar på:
travel-leather-duffle-bag-honey-45r400500.jpg

Tuscany Leather Paris

product.jpg

SDLR Paddington

Fördelen med Saddlern är att jag kan känna på (och köpa) i butik. Lädret känns bra, men vågar någon uttala sig om kvaliten? Något annat jag borde titta på? Att den finns att få tag i i Helsingborg eller Malmö är ett plus men inget måste.

Har du kollat på oppermanns väskor? Kanske är denna lite stor?

http://www.oppermann-london.com/products/hanbury-chocolate

Har du kollat på oppermanns väskor? Kanske är denna lite stor?

http://www.oppermann-london.com/products/hanbury-chocolate

Nej, storleken är nog bra. Det är svårt att få en känsla för det tycker jag, men under 50 cm borde vara en ganska liten väska. (Det är i verkligenheten väldigt stor skillnad på SDLR Paddingtong och Bollinder, även om det bara skiljer 6 cm i specarna). Har faktiskt tittat lite på den, men (och detta borde jag skrivit i första inlägget) jag skulle gärna ha en ljusare väska. Oppermanns Cognac är riktigt snygg, men tyvärr verkar inte deras weekendbag finnas i den färgen, av någon anledning.
Men tack för tipset, det är verkligen på rätt spår!

Blir en rejäl bump på den här tråden, men det förtjänar den :)
Någon som har erfarenhet av Rains? Funderar på en sådan här:
Bag_black-ripples_pack2_grande.jpg

http://www.rains.dk/blogs/the-lab/16568469-the-ripple-bag

Verkar vara bra format och prisvärd. Att den är regntät är ju alltid bra. Dock endast ett stort fack, men tycker inte att det gör så mycket. Finns även i andra färger och utan mönstret :)

Blev det en sån för dig? Sugen på den mörkblå med svarta detaljer. Hade en lång regnjacka från Rains förra sommaren där jag tyckte kvalitén var ok. Det är ju rätt billiga grejer.

image.jpeg

Finns en lite dyrare variant också.
image.jpeg

Blev det en sån för dig? Sugen på den mörkblå med svarta detaljer. Hade en lång regnjacka från Rains förra sommaren där jag tyckte kvalitén var ok. Det är ju rätt billiga grejer.

image.jpeg

Finns en lite dyrare variant också.
image.jpeg
Nej, jag var inne och kände på materialet i butik och tyckte inte om det. Annars tycker jag att de är snygga och prisvärda. Kvalitén kändes absolut ok. Den billigare varianten är riktigt stor, medan den dyrare är mindre med mer praktisk form och fler fack (har jag för mig).

Blev en sandqvist aki för mig istället, men den reklamerades efter jungfrufärden då den gick sönder :(

Den eviga jakten på weekendväskan fortsätter...

Nej, jag var inne och kände på materialet i butik och tyckte inte om det. Annars tycker jag att de är snygga och prisvärda. Kvalitén kändes absolut ok. Den billigare varianten är riktigt stor, medan den dyrare är mindre med mer praktisk form och fler fack (har jag för mig).

Blev en sandqvist aki för mig istället, men den reklamerades efter jungfrufärden då den gick sönder :(

Den eviga jakten på weekendväskan fortsätter...

Likadana väskor jag tittat på. Tror ändå jag testar Rains. Deras dyrare är 10 cm längre enligt boozt.com.

Sprang förbi en butik igår och såg en väska från Rains som var svart för ynka 599. Tror det blir en sån, behöver en billig weekendbag asap.

Likadana väskor jag tittat på. Tror ändå jag testar Rains. Deras dyrare är 10 cm längre enligt boozt.com.
Jo, den är längre men mindre volym har jag för mig men kanske minns fel. Tyckte iaf att den dyrare var snyggare då den inte var lika "påsig" som den billigare. Materialet är snyggt och praktiskt, men inte riktigt min grej. Lite för speciellt tror jag :)

Vad finns för precis under 25k som inte är LV? LV känns för, precis som någon annan sa i den här tråden,. oavsett hur fint det är...skrikigt.

Fast den här modellen känns endå väldigt fräsch: http://us.louisvuitton.com/eng-us/products/keepall-bandouliere-55-damier-cobalt-007695

Hur upplever ni som har LV kvalitén??

Jag jobbar med Frank Clegg och det är, hands down, det mest prisvärda jag stött på. Superkvalité till väldigt vettiga priser.

Nej tyvärr inte men den står absolut högst på vill ha listan och en weekendbag behövs! Precis nyss svor jag högt åt att jag inte har någon vettig, lagom stor väska till tjänsteresan imorgon :)

Måste dock vinna på lotto för att kunna köpa en sån...dåligt med begagnade med tycker jag. Bara en massa stekar LV att köpa.
Förstår dig helt!
Tänker samma sak varje gång jag ska hoppa på planet... :facepalm:

Dom är väl på passa bra och snygga att ingen vill bli av med sin när dom väl har köpt en!

Tillbaka
Topp